10 Reacties
16 dagen geleden
Hoi! Mijn kindje is nu ook 9 maanden en ik kolf ook nog! Je hebt gewoon recht om te blijven kolven in een daarvoor bestemde ruimte :) maar niet meer in de tijd van de baas, dus in je eigen tijd dus pauze. Maar ze kunnen je niet verplichten om te stoppen met borstvoeding 😂, zou ook wel erg ver gaan. Ze zijn wel verplicht om je de ruimte te geven!
13 dagen geleden
Je kolf recht vervalt niet, wel dat het betaald is. Ik zet m'n (deels onbetaald) ouderschapsverlof hiervoor in. Ene kant wil ik afbouwen naar dat ik alleen in m'n pauze kolf, maar ben bang dat ik 't qua volle borsten niet volhoud tot 19.00 de laatste voeding. Lek nu nog geregeld namelijk. Hoe ervaren jullie dat?
13 dagen geleden
Mijn betaald kolfrecht vervalt ook bijna. Ik heb zelf persoonlijk ook wel behoefte aan afbouwen naar 1x kolven op werk. Ben benieuwd of mensen daar al ervaring mee hebben en hoe dat gaat
12 dagen geleden
Mijn zoontje is 9 maanden. Ik werk in de kinderopvang en heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik gewoon kan blijven kolven op de groep (draadloze kolf). Ik doe dit tijdens het fruitmoment en het tussendoortje moment rond 9:30 en 14:30. Zo zitten alle kinderen aan tafel en kunnen mijn collega’s het wel eventjes zonder mij 😁
12 dagen geleden
Ik heb mijn leidinggevende gevraagd hoe ik hier straks mee om moest gaan. Van haar mag ik gewoon doorgaan zoals ik het al doe. Moet wel zeggen dat werktijden bij mijn werk sowieso al flexibel zijn. Als het nodig is sta ik er ook en werk ik langer dan ‘zou moeten’. Dus heel fijn om dan hier in tegemoet gekomen te worden.
12 dagen geleden
Reactie op knoekie85
Ik heb besloten om te stoppen met 9 maanden. Ik vind het voeden wel oke, ma ...
Mijn zoontje is nu 9 maanden en een paar dagen. Ik ben vorige week gestopt met kolven. Was er ineens zo klaar mee en het bracht nog maar heel weinig op. Soms slechts 50cc. Daar doe ik niet meer de moeite voor. Dus nu krijgt hij 2 flesjes kv op de opvang en thuis voed ik hem soms en soms krijgt hij hier ook kv. 🤷♀️