17 Reacties
vorig jaar
En eventueel zo'n goedkope handkolf? Als die kapot gaat, is 't jammer maar niet onoverkomelijk. Daarnaast ook redelijk compact. Koeltasje is de vraag of dat nodig is, hoe koud is het daar? In principe koelkast/diepvries temperatuur? Kun je zo'n goedkope koeltas meenemen en de melk in zakjes doen
vorig jaar
Allereerst R-E-S-P-E-C-T dat je het kolven zo lang volhoudt! Ik heb geen ervaring met kolven op wintersport, maar wel tijdens een skeelertocht. Koeltasje lijkt me niet nodig, je kunt de melk prima een paar uur op kamertemperatuur laten afkoelen (en waarschijnlijk is het kouder dan dat). Misschien kun je de kolven (en evt. ook de melk) in iets zachts stoppen (bv. sjaal, skisokken of wanten)? Dat beperkt de impact als je zou vallen. Veel succes!
vorig jaar
Reactie op Selina14
Had je daarvoor ook al eens met een handkolf gekolfd? Ik heb daar geen erva ...
Rond dit termijn blijft je productie redelijk stabiel. Als je de rest van de dag wel gewoon kolft, moet dit goedkomen. Ik heb het toen ook gedaan voor een paar keer, zou wel even thuis een keertje oefenen om te kijken hoe 't werkt!
vorig jaar
Reactie op Selina14
Had je daarvoor ook al eens met een handkolf gekolfd? Ik heb daar geen erva ...
Ja maar echt maar één of twee keer eerder in het begin om bijvoorbeeld een keer de ergste stuwing weg te kolven. Ik dacht ik probeer het gewoon de eerste dag, is het toch niet handig dan kan dag 2 altijd gewoon de elektrische kolf mee. Opbrengst was bij mij wel iets lager dan elektrisch (kan ook aan de omstandigheden hebben gelegen), maar uiteindelijk wel alle dagen handkolf gebruikt, dus beviel prima
vorig jaar
Ik zou een handkolf kopen en die ene keer per dag daarmee kolven.
Ik kolf ook elektrisch maar soms onderweg met de medela handkolf omdat ik dan minder hoef mee te nemen. Ik krijg er misschien iets minder mee uit maar dat maakt voor 1x per dag echt niet uit (dat kolf ik dan de keer erna wel weer erbij😅).