17 Reacties

vorig jaar

Zou je ze niet kunnen afgeven bij een receptie van een hotel/ evt in een kluisje stoppen als deze aanwezig zijn? Ik ben zelf nog nooit op wintersport geweest dus ik gooi ook zomaar een balletje op.

vorig jaar

Wellicht kun je de kolf in een stevig of RVS bakje doen dat als je er op valt de kolf extra beschermd is?

vorig jaar

Reactie op Sammmi

Zou je ze niet kunnen afgeven bij een receptie van een hotel/ evt in een kl ...
Nou we gaan juist naar verschillende gebieden dus zijn niet telkens op dezelfde plek. Daardoor soms eind vd middag pas weer terug, waardoor ik de kolf wel bij me moet houden..
En eventueel zo'n goedkope handkolf? Als die kapot gaat, is 't jammer maar niet onoverkomelijk. Daarnaast ook redelijk compact. Koeltasje is de vraag of dat nodig is, hoe koud is het daar? In principe koelkast/diepvries temperatuur? Kun je zo'n goedkope koeltas meenemen en de melk in zakjes doen

vorig jaar

Allereerst R-E-S-P-E-C-T dat je het kolven zo lang volhoudt! Ik heb geen ervaring met kolven op wintersport, maar wel tijdens een skeelertocht. Koeltasje lijkt me niet nodig, je kunt de melk prima een paar uur op kamertemperatuur laten afkoelen (en waarschijnlijk is het kouder dan dat). Misschien kun je de kolven (en evt. ook de melk) in iets zachts stoppen (bv. sjaal, skisokken of wanten)? Dat beperkt de impact als je zou vallen. Veel succes!

vorig jaar

Skiet je man? Of je vriendin met wie je vooral op pad gaat? Misschien kun je dan vragen of diegene de kolf in zijn of haar rugzak wil doen als het niet al te veel ruimte inneemt? (Of dus desnoods wat wisselen in inhoud als jullie toch samenblijven).

vorig jaar

Ik kolf normaal elektrisch, maar op wintersport alleen handkolf gebruikt. Vond ik makkelijker om discreet mee te kolven tijdens de koffie ergens en inderdaad minder erg als er toch iets kapot gaat oid

vorig jaar

Reactie op AGP

Ik kolf normaal elektrisch, maar op wintersport alleen handkolf gebruikt. V ...
Had je daarvoor ook al eens met een handkolf gekolfd? Ik heb daar geen ervaring mee dus weet niet of ik dat zo ineens kan en of mijn productie dan hetzelfde blijft

Reactie op Selina14

Had je daarvoor ook al eens met een handkolf gekolfd? Ik heb daar geen erva ...
Rond dit termijn blijft je productie redelijk stabiel. Als je de rest van de dag wel gewoon kolft, moet dit goedkomen. Ik heb het toen ook gedaan voor een paar keer, zou wel even thuis een keertje oefenen om te kijken hoe 't werkt!

vorig jaar

Reactie op Selina14

Had je daarvoor ook al eens met een handkolf gekolfd? Ik heb daar geen erva ...
Ja maar echt maar één of twee keer eerder in het begin om bijvoorbeeld een keer de ergste stuwing weg te kolven. Ik dacht ik probeer het gewoon de eerste dag, is het toch niet handig dan kan dag 2 altijd gewoon de elektrische kolf mee. Opbrengst was bij mij wel iets lager dan elektrisch (kan ook aan de omstandigheden hebben gelegen), maar uiteindelijk wel alle dagen handkolf gebruikt, dus beviel prima

vorig jaar

Ik heb bij mijn eerste kindje gekolfd op wintersport. Ik deed een grote sjaal rondom mijn kolf. En had geen extra koel dingen mee voor de melk. Zoals al gezegd hier blijft de melk lang goed en is het sowieso kouder op de berg.

vorig jaar

Reactie op Lauradb91

Ik heb bij mijn eerste kindje gekolfd op wintersport. Ik deed een grote sja ...
Sjaal rondom mijn kolf in mijn rugtasje bedoel ik. En ook een sjaal over mijn trui heen tijdens het kolven :)

vorig jaar

Ik zou een handkolf kopen en die ene keer per dag daarmee kolven. Ik kolf ook elektrisch maar soms onderweg met de medela handkolf omdat ik dan minder hoef mee te nemen. Ik krijg er misschien iets minder mee uit maar dat maakt voor 1x per dag echt niet uit (dat kolf ik dan de keer erna wel weer erbij😅). Je kan hem voordat je gaat eerst thuis eens testen en kijken of het wat voor je is?

vorig jaar

Welke handkolf raden jullie dan aan? Heb het liefste met zo'n pomp hendel. En hoelang kolf je dan? Kolf meestal 30 min electrisch, moet ik dan straks 30 min ene borst 30 min andere borst handkolven? Ben ik 1 uur bezig... terwijl ik electrisch kan doen gewoon tijdena het lunchen

Reactie op Selina14

Welke handkolf raden jullie dan aan? Heb het liefste met zo'n pomp hendel. ...
Ik heb die van Medela, meestal 5 min per kant. Even goed de tsr opwekken en soms met de hand de borst mee leeg bewegen als ware. Hoeveel kolf je normaal ongeveer per kant? Ik kolf soms met de handkolf meer dan elektrisch. T is trouwens wel saai haha, elektrisch kun je bezig blijven, met de hand is dat lastiger

vorig jaar

Reactie op Selina14

Welke handkolf raden jullie dan aan? Heb het liefste met zo'n pomp hendel. ...
Ik ben fan van de medela. Ik kolf normaal 10-15 min dubbel elektrisch, handkolf 5-8 min per kant gok ik.

vorig jaar

Ik heb nu 1 dag wintersport achter de rug en handkolf gebruikt. Had deze thuis al een keer uitgetest en ging bij mij best snel met goede productie. Zag geen stopcontact bij de eetgelegenheid (Oostenrijk). Heb geen koeltas gebruikt. Temperatuur ligt hier rond het vriespunt. Tot op heden best tevreden.