26 Reacties

7 maanden geleden

Ik ben hier ook naar benieuwd. Ook 9 weken geleden bevallen en hormonen is een no go. Ik lees even mee

7 maanden geleden

Ik laat ook een koperspiraal plaatsen, ik ben erg benieuwd. Ik wordt van die extra hormonen echt geen leuker mens...

7 maanden geleden

Hi! Ik wou na mijn eerste zwangerschap ook absoluut geen hormonen meer, dus ook voor de koperspiraal gekozen. De eerste weken beviel het prima, maar nadat ik was gestopt met borstvoeding waren de bloedingen wanneer ik ongesteldheid was echt mega heftig. Ik kon amper een uur de deur uit zonder door te lekken, terwijl ik normaal niet hele heftige bloedingen had. Ik weet niet of dat de reden was, maar voelde me mentaal ook slechter dan toen ik m eruit had gehaald. Persoonlijk zou ik ‘m dus niet aanraden, maar ik hoor er ook wel positieve verhalen over. Denk echt dat het per persoon verscheelt.

7 maanden geleden

Zou het niet zo snel kiezen. Bloedingen zijn vaak veel heftiger

7 maanden geleden

Ik heb hem 6 weken geplaatst. Het plaatsen deed geen zeer maar wat de meeste zeggen herken ik wel. Ik ben nu ongesteld en de bloedingen zijn echt veel en heftig. Ik ben zelf een paar keer erg doorgelekt wat ik normaal nooit had. Daarnaast voel ik de krampen veel meer en word daardoor erg misselijk.

7 maanden geleden

Geen ervaring, maar had wel dezelfde afweging totdat de huisarts me overtuigd heeft toch voor hormonen te gaan. Ben destijds nog voor de actieve kinderwens gestopt met de pil omdat ik er zo naar van werd, dus wilde eigenlijk ook echt geen hormonen. Maar de arts legde uit dat het er bij de pil veel meer zijn en die ook via je bloed in heel je lichaam komen. Een spiraal is veel minder en komt alleen waar het nodig is en zou dus minder naar zijn dan de pil. De verhalen over de heftige menstruatie bij koperspiraal schrikt me echt af dus ik ga toch voor de mirena. Bij twijfel, gewoon een afspraak maken met je huisarts , die kan met je mee denken wat het beste bij jou past.

7 maanden geleden

Ik heb hem laten plaatsten naar mijn 1e zwangerschap en ik gestopt was met borstvoeding geven....en voor mij nooit meer...🫣 plaatsen deed me erg veel pijn(meer pijn dan mijn bevalling😅) en ik bleef er last van houden(meermaals gecontroleerd of die goed zat) daarnaast waren de bloedingen heviger en werd ik spontaan zo misselijk de dag voor de ongesteldheid begon dat ik niks meer binnen hield....na 3kwart jaar aanrommelen heb ik hem laten verwijderen...en meteen alle klachten weg..

7 maanden geleden

my god.. ik schrik van al deze negatieve ervaringen! Kan me goed voorstellen dat je het niet adviseert met al die nare klachten.. Ben benieuwd of er ook nog mensen zijn met goede ervaringen, en waarbij de menstruatie niet zo heftig is. Zelf heb ik met of zonder hormonen nooit zo’n last van mijn menstruatie. De mirena spiraal is optie 2. Deze heb ik al eens 5 jaar gehad tijdens me studie en vond ik toen prima. Ik heb alleen nu wel ontdekt dat ik echt een leuker mens wordt als ik helemaal geen hormonen in mijn lijf heb 😅 Thank voor de tips!

7 maanden geleden

Ik heb een nu voor de 2e keer een koperspiraal en het bevalt me super goed! Voor mij is dit de enige vorm van anticonceptie waar ik niet ziek of depressief van word. De eerste maanden heb ik iets meer last van menstruatieklachten, maar omdat ik dit normaal nooit had zijn de klachten nog steeds heel mild. Maar dit is wel iets om rekening mee te houden. Als je al hevige krampen of bloedverlies hebt tijdens je menstruatie dan kan dit wel verergeren. Maar ik vind de koperspiraal echt heel erg fijn!

7 maanden geleden

Ik heb de koperspiraal na mn eerste zwangerschap ong een jaar gehad. Mijn menstruaties waren inderdaad heftiger en langer (8 dagen), maar echt niet zo dat ik de deur niet uit kon zoals sommigen zeggen. Ook wat meer last van buikpijn, ik voelde me eigenlijk weet de puber die net ongesteld is. Ik heb nooit nagedacht over waarom je zo heftig ongesteld wordt met de koperspiraal. Ik wilde gewoon geen hormonen. Mijn huidige verloskundige heeft me uitgelegd dat de koperspiraal eigenlijk voor een ontstekingsreactie zorgt in je baarmoeder, en je lichaam probeert het constant af te stoten. Dat zorgt voor de heftige bloedingen en pijn. Klinkt voor mij ook niet echt gezond, dat je constant een ontsteking hebt in je baarmoeder. Dus dit keer toch besloten om een hormoonspiraal te nemen, hopelijk krijg ik er geen spijt van. Wel ga ik voor het zusje van Mirena. Kyleena? Doe schijnt nog wat minder hormonen te hebben.

7 maanden geleden

Super goede ervaring mee! Bij mijn volgende menstruatie ga ik m weer laten zetten. Ik ben letterlijk 2 dagen ongesteld en kan mini tampons gebruiken. Totaal geen last van! Zetten was niet echt lekker, maar in 20 min klaar. Ken ook vriendinnen die het idd niks vinden (zowel koper als mirena), dus ik denk dat het gewoon echt verschillend is hoe je lijf erop reageert. Gewoon proberen dus, zou ik zeggen. Ik vind persoonlijk condooms bijv. Verschrikkelijk. Koperspiraal nooit last van gehad en je zit niet met al die nare hormonen. Voor mij nooit meer anders!

7 maanden geleden

Pff. Leuk die negatieve verhalen 🥲 maandag laat ik een koper spiraal plaatsen (waar ik echt geen zin in heb maar dat daar gelaten). Ik hoop dat het goed gaat bevallen. Ik ben ook zo klaar met anticonceptie met hormonen.. we gaan t zien.

7 maanden geleden

Hele goede ervaring mee en de gynaecoloog zei dat je er na een bevalling niets meer van voelt!

7 maanden geleden

Hele slechte ervaring. Ik had 6 weken lang hele erge buikpijn en werd alleen maar erger en ondraaglijk. Heb hem na 6 weken eruit gehaald want ik kon niks meer. Sindsdien geen anticonceptie meer. Dus we gebruiken condoom.

7 maanden geleden

Reactie op Olijfje_31

Super goede ervaring mee! Bij mijn volgende menstruatie ga ik m weer laten ...
Wat jij zegt kan ik me na deze verhalen goed in vinden, er zijn dus ook wel positieve ervaringen! Ik ga eens afspraak maken met HA en het dan nog goed bespreken maar waarom indd niet gewoon proberen. Is het niks dan kan het er weer uit.. Duimen dat het mee valt😖 Thanks voor het delen!

7 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Pff. Leuk die negatieve verhalen 🥲 maandag laat ik een koper spiraal plaat ...
Oeh, ik ga maandag ook! Ben zo benieuwd hoe we het gaan ervaren!

7 maanden geleden

Reactie op vrpbsm

Ja ben ook wel benieuwd. Ik zie wel tegen de eendenbek op. Tijdens het inleiden van mn bevalling een ballon gehad en toen vond ik het zo naar (ballon plaatsen ging toen ook echt ruk misschien daarom nare associatie met de eendenbek) .. ik hoop gewoon dat het snel klaar is 😬

7 maanden geleden

Plaatsen viel me mee. Ja de eendenbek is wel een rot gevoel maar t plaatsen zelf voelde ik niks van. Nu wel wat last van mn buik beetje menstruatie achtige krampen,wat een paar dagen aan kan houden.

7 maanden geleden

Reactie op vrpbsm

Hoe ging t plaatsen bij jou?

6 maanden geleden

Hier zit ie sinds gisteren… plaatsen was zo gebeurd. Nu nog wel wat bloedverlies en heel minimaal zeurderig gevoel in mijn buik. Ben benieuwd hoe dit verder gaat zijn!