836 Reacties

4 maanden geleden

Hoe gaat bjj jullie het boeren na de nachtvoeding ? Mijn kleine man valt tijdens / na de fles heerlijk in slaap en laat geen boer. Ik hou hem dan nog 15 minuten rechtop en dan slaapt hij heerlijk verder op mijn borst maar laat geen boertje. Heb het idee dat hij hierdoor later in de nacht weer spuugt. Tips ?

4 maanden geleden

Als je kleintje gaapt na een dutje, berekend dit dat ze dan zijn uitgerust of nog moe zijn? Dutje is ongeveer 45 minuten

4 maanden geleden

Reactie op Charlie1994

Als je kleintje gaapt na een dutje, berekend dit dat ze dan zijn uitgerust ...
Kan best nog moe zijn. Slaapcyclus is 45 minuten. Als je hem even laat liggen slaapt hij misschien nog wel weet verder?

4 maanden geleden

Reactie op AV11

Kan best nog moe zijn. Slaapcyclus is 45 minuten. Als je hem even laat ligg ...
Ze wordt altijd huilend/jengelend wakker na 1 cyclus van 45 minuten en soms is het dan een strijd om haar weer in slaap te krijgen, en soms gaat het wat makkelijker. Moeten we haar dan juist even laten huilen? We hebben dit eerder geprobeerd maar raakte na 5 minuten best overstuur. Blijf toch zoekende wat het best werkt. Heb je eventueel nog tips? 😊

4 maanden geleden

Reactie op Charlie1994

Ze wordt altijd huilend/jengelend wakker na 1 cyclus van 45 minuten en soms ...
Haha hier net ook huilend wakker, toen heb ik haar maar gevoed. Moet zeggen dat ze meestal uit zichzelf weer doorslaapt. Wel met wat geluid tussendoor maar niet echt huilen. Ik heb zelf de 'regel' na 5 minuten huilen ga ik naar haar toe en kijk ik of ik kan wiegen of met de pink (speen pakt ze helaas niet) in slaap kan krijgen. Lukt dat niet dan uit bed, of als ze rustig is nog even laten liggen. Ze mag ook best even hard huilen maar zodra ze echt paniek huilt of krampjes heeft, sta ik binnen 2 seconden aan haar bed. Stopt het huilen binnen de 5 minuten, maar slaapt ze niet gaan de 5 minuten opnieuw in als ze weer begint. Ik kijk het max een half uur aan. Als ze dan nog wakker is haal ik haar eruit en probeer ik het bij mij. Maar dit werk bij deze baby. Bij mijn vorige hoefde ik het laten huilen niet eens te proberen want dat werkte toch niet. Moet zeggen dat wij (na een wat 'moeilijke' start) nu een redelijk goed slapend, tevreden meisje hebben.

4 maanden geleden

Mijn baby is nu bijna 3 maanden en maakt al vanaf 2 maanden hetzelfde brabbel geluid: agugh. En dat meerdere keren per dag. Weet iemand wat dit betekend? Het is meestal als hij gewoon rustig ligt en geen honger heeft en gewoon aan het chillen is. Dit is dus het enige geluid wat hij kan maken…

4 maanden geleden

Reactie op AV11

Haha hier net ook huilend wakker, toen heb ik haar maar gevoed. Moet zeggen ...
Wat fijn zeg dat ze normaal gewoon uit zichzelf lekker doorslaapt. Wij hebben ook een periode gehad dat ze makkelijk dutjes deed van 2 soms 2,5 uur maar dat is helaas (momenteel) verleden tijd. Ze heeft het eerder gedaan dus ze kan het wel, het zit in der. Eigenlijk alles wat je beschrijft hanteer ik nu inderdaad ook 😊 Het ene moment gaat het makkelijker dan het andere moment en zo is inderdaad het ene kindje anders dan de ander. En goed om te horen dat het nu goed gaat en een tevreden meisje is. Nooit fijn dat er een moeilijke start geweest is, ook ergens heel herkenbaar 🙈 We zijn er achter dat ons meisje het Kiss syndroom heeft, soms enorm pittig!

4 maanden geleden

Is dit herkenbaar, Mijn zoontje kan naar een kale muur kijken en is dan helemaal gefascineerd en kan dan ineens naar de muur lachen. De muur is kaal, heeft een zand kleur. Dan vraag ik me echt af wat ie ziet, is haast een beetje eng 😂

4 maanden geleden

Kan een baby gehoorbeschadiging oplopen van het gebruik van white noise / baarmoedergeluiden? Wij gebruiken het elk slaapje, maar bedenk me nu dat dit misschien niet goed is voor de oren.

4 maanden geleden

Mijn dochter steekt sinds vandaag ineens veel haar tong uit en stopt haar beide handjes in haar mond. Ze heeft geen honger want duwt de fles en haar tutjes weg. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Ze is 11,5 week. Is met 37+6 geboren

4 maanden geleden

Reactie op Carly90

Kan een baby gehoorbeschadiging oplopen van het gebruik van white noise / b ...
Ligt er denk ik aan hoe hard (decibel) het geluid staat. Nu weet ik alleen niet vanaf hoeveel decibel er sprake van gehoorschade kan zijn, maar dat is vast op internet wel te vinden.

4 maanden geleden

Reactie op Hanne_zwanger

Mijn dochter steekt sinds vandaag ineens veel haar tong uit en stopt haar b ...
Volgens mij is het gewoon het ontdekken van de lichaamsdelen. Dat begint met de handen en de tong is ook belangrijk, want daar zitten ook veel zenuwen in. Maar als je je tich zorgen maakt kun je het bespreken met het cb.

4 maanden geleden

Reactie op sils

Is dit herkenbaar, Mijn zoontje kan naar een kale muur kijken en is dan hel ...
Mijn oudste deed dat ook en nu mijn jongste ook weer 🤣 ik heb weleens gehoord dat baby’s meer zien dan wij, maar heb hier verder geen verstand van 😅 ik vind het wel een mooie gedachte; dierbaren om hem heen die hem blij maken 🤗

4 maanden geleden

Mijn zoontje (11 weken) draagt qua shirtjes maat 68 en broekjes 56/62. Is dit bij jullie ook zo?😅 kan me het niet herinneren van mijn andere kindjes

4 maanden geleden

Reactie op mahmoud1

Mijn oudste deed dat ook en nu mijn jongste ook weer 🤣 ik heb weleens geho ...
In ieder geval iemand die me zoon dan vandaag aan t lachen krijgt 😝😝

4 maanden geleden

Reactie op mahmoud1

Mijn zoontje (11 weken) draagt qua shirtjes maat 68 en broekjes 56/62. Is d ...
Jaa hier precies hetzelfde

4 maanden geleden

Waarom is dit topic en de Klaagmuur niet meer vastgezet?

4 maanden geleden

Vraagje. Om 01:15 hoorde ik dat mijn zoontje wakker begon te worden. Hij had om 22:45u nog een flesje gehad. Ik ben toen snel naar zijn kamertje gegaan en heb zijn speentje ingedaan. Daarna sliep hij tot 05:15 (ook nog niet huilen, maar begon wel wakker te worden). Flesje gegeven, terug in bed gelegd en is verder gaan slapen. Meestal wachten we tot hij (bijna) gaat huilen en dan geven we zijn flesje pas 's nachts, omdat we hebben vernomen dat andere geluiden ook in de slaap kunnen zijn en mijn vriend hoort hem overigens ook pas als ie begint te huilen 😅. Als we dan zijn speentje geven, dan neemt ie daar ook geen genoegen mee. Vannacht was ik er snel bij (om 01:15) en toen heeft hij dus nog tot 05:15 verder geslapen. Ik weet niet wat ie gedaan had als ik geen speentje had gegeven. Hoe doen jullie dat 's nachts als jullie merken dat jullie kindje wakker wordt? Geven jullie de speen dan al snel of wachten jullie af?

4 maanden geleden

Hier ook een vraag. Hoe doen jullie het met slaapjes en voeding? Hier zijn de voedingen niet altijd meer aan de slaapjes en het wakker worden gekoppeld... Maakt dat wat uit zo lang hij voldoende voedingen krijgt?

4 maanden geleden

Reactie op SPMx

Vraagje. Om 01:15 hoorde ik dat mijn zoontje wakker begon te worden. Hij h ...
Onze dochter slaapt naast ons in de co sleeper. Dus hoor haar wel sneller. Zie ik dat haar oogjes dicht zijn en ze wat woelt laat ik het vaak. Bij ogen open geef ik de speen en dan vallen dr oogjes ook direct dicht. Vannacht was dit prima en sliep ze verder. Maar vaak wordt ze dan na paar minuutjes toch weer wakker en dan geef ik de fles.