836 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op SPMx

Vraagje. Om 01:15 hoorde ik dat mijn zoontje wakker begon te worden. Hij h ...
Ik wacht af, en vaak valt hij zelf weer in slaap tot de ochtend :)

4 maanden geleden

Reactie op SPMx

Vraagje. Om 01:15 hoorde ik dat mijn zoontje wakker begon te worden. Hij h ...
Ik geef ook gelijk speentje als ze dan dr ogen opent wilt ze een fles 😅 meestal ben ik zo moe dat ik ook wacht tot ze gaat huilen hoor in de hoop dat ze gewoon doorslaapt 😂 ze slaapt wel in cosleeper naast me dus ik doe dit allemaal half slapend

4 maanden geleden

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de baby acne weg was getrokken? En w ...
Volgens mij 3 a 4 weken en trok het langzaam weg

4 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Nee ik geef flesvoeding 🙈
Heb ik ook wel eens gehad (flesvoeding) dus no worries

4 maanden geleden

Reactie op Carly90

Is het raar dat ik liever heb dat m’n schoonouders eerst ff paar uur “proef ...
Helemaal niet gek! Mijn zoontje is nu voor het eerst bij mijn schoonmoeder en ik haal hem net na de middag weer op. Aangegeven dat ik het zelf spannend vind om zo lang bij hem weg te zijn en even een "wen ochtend" wil, net als bij de opvang!

4 maanden geleden

Reactie op Anietje89

Mijn meisje is s nachts soms zooo aan het rommelen. Ze huilt niet en is nie ...
Wij noemen dat “maaien” ze zijn dan nog erg bezig met dat ze nog niet snappen dat ze armen hebben, en houden zich daarmee wakker. Kan ook zijn dat ze graag bij je wil blijven en wil weten of je er nog bent. Even praten en over de wang aaien hielp hier ook. Als inbakeren niet werkte hield ik haar stevig tegen me aan en viel ze na voeding in slaap, na een half uurtje wachten zodat ze diep genoeg aan het slapen was kon ik haar weg leggen. Op een gegeven moment over gegaan op slaapzak met armpjes waardoor ze die armen ook minder makkelijk kon bewegen maar werd ze niet boos of onrustig van, alleen met aantrekken even. Succes!! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Carly90

Is het raar dat ik liever heb dat m’n schoonouders eerst ff paar uur “proef ...
Nee hoor niet meer dan normaal!

4 maanden geleden

Voor de mama’s die (nog) thuis zijn: hoe komen jullie je dagen door? Mn dochter is tussen de voedingen door ongeveer 1,5 uur wakker. Wat doen jullie zoal met je kindje? Ik merk dat mijn dagen nogal eentonig worden (veel hangen op de bank). Zeker op regenachtige dagen als vandaag, anders wandel ik graag.

4 maanden geleden

Reactie op Carly90

Is het raar dat ik liever heb dat m’n schoonouders eerst ff paar uur “proef ...
Nee hoor vind ik niet. Ander kindje, en misschien heb je nu ook een ander ritme of dingen die je anders doet. Onze oudste is nu ook 3 en het ging er toen net iets anders aan toe dan nu, ook zijn ze nu weer wat ouder dan toen dus wil ook wel zeker zijn dat ze het nog wel aan kan.

4 maanden geleden

Vanaf wanneer leg je je kindje overdag in bed? En welke tijden ongeveer? Ons dochtertje van 9 weken slaapt nu overdag beneden (box, wipstoel, armen). Vraag me af vanaf wanneer ik echt een ritme vast moet houden, aangezien ik ook voed op verzoek.

4 maanden geleden

Reactie op RowS

Vanaf wanneer leg je je kindje overdag in bed? En welke tijden ongeveer? On ...
Hier geen vaste tijden, maar ik let wel op de wakkertijd. Meestal breng ik hem na 60-90 min wakker zijn naar boven. Dan leg ik hem in bed, soms heeft hij hulp nodig en soms niet. Je kunt toch ook nu ipv in de box of wipstoel in slaap laten vallen hem/haar in bed leggen? Wij leggen hem ook weg als hij bij ons in slaap is gevallen.

4 maanden geleden

Reactie op Anietje89

Mijn meisje is s nachts soms zooo aan het rommelen. Ze huilt niet en is nie ...
Bij ons vaak een teken dat er nog een boertje moet, of dat de slokdarm wat brandt door reflux. Dus dan helpt of wandelen en boertje laten doen of omhoog houden. Kwamen we ook pas heel laat achter, die arme was voorheen dus onnodig uren wakker..

4 maanden geleden

Mijn zoon slaapt overdag voornamelijk als ik hem de borst aanbiedt. Tot vorige week kon hij ''s nachts 6/7 uur ertussen laten.. Nu weer 3 uur. Heeft dit te maken met dat hij overdag wat meer borst krijgt, maar niet effectief drinkt? De nachten drinkt hij namelijk wel goed en gaat weer slapen.

4 maanden geleden

Reactie op srmvj

Voor de mama’s die (nog) thuis zijn: hoe komen jullie je dagen door? Mn doc ...
Met hem door het huis lopen en dingen bekijken, benoemen, in de spiegel kijken vindt hij nu ook leuk, babygym, samen douchen (hij ligt in bad en ik sta onder de douche), schoonmaken en voorlezen, zingen en spelen.

4 maanden geleden

Reactie op srmvj

Voor de mama’s die (nog) thuis zijn: hoe komen jullie je dagen door? Mn doc ...
Wat doe jij zoal?

4 maanden geleden

Hoi mama’s! Ik ben op zoek naar een babygym, welke is aan te raden? Ik wil m’n meisje meer uitdagen om naar dingen te grijpen

4 maanden geleden

Reactie op Charlie1994

Hoi mama’s! Ik ben op zoek naar een babygym, welke is aan te raden? Ik wil ...
Ik had zelf eentje van stof (van de ikea) vond ik wel makkelijk met opbergen, in plaats van eentje met hout. Maar denk dat elke babygym wel volstaat, ligt er maar net aan welke je zelf mooi vindt? Wij hebben nu eentje van little dutch.

4 maanden geleden

Mijn baby van 11 weken heeft vandaag al 8 keer gepoept, moet ik me zorgen maken? Lijkt wel op diaree maar drinkt wel goed

4 maanden geleden

Hebben jullie babys het ook dat ze na het drinken een boertje laten en daarna slapen vervolgens na een halfuurtje weer wakker worden om nog een boertje te laten 🙂

4 maanden geleden

Mijn baby heeft gister 19:45 laatste voeding gehad en nu om 09:15 pas weer gehad. Geslapen van 21:00 tot 09:00. Is dit niet wat te lang zonder voeding? 13,5 uur? Ze slaapt altijd 9/10/11 soms 12 uur door maar 13,5 uur zonder voeding is nog nooit gebeurd. Kan dit geen kwaad?? Ze was wel meteen super vrolijk aan het lachen toen ik haar vanmorgen wakker maakte