836 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Mijn baby van 3 maanden drinkt sinds enkele weken maar 1 borst per keer en ...
Dat dilemma heb ik ook een beetje. Ik heb afgelopen week beide borsten gedaan maar merk dat ik nu op vrije dagen dus hele dag met volle borsten loop. Ga het deze week met 1 borst per keer proberen maar ik hoop dat ik dan genoeg kolf om mee te geven naar de opvang

3 maanden geleden

Reactie op demi_93

Dat dilemma heb ik ook een beetje. Ik heb afgelopen week beide borsten geda ...
Ik ben inderdaad ook bang dat als ik een hele werkdag beide borsten kolf ik dan de boel een soort ‘reset’. Ben benieuwd naar jouw ervaring deze week!

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Mama’s met reflux kindjes; om de hoeveel uur voeden jullie en hoeveel cc?
Wij gaven tot vorige week (14 weken) elke 3 a 3,5uur 150 cc, ‘s nachts liet hij er 6 uren tussen We merkten dat hij nu steeds al voor de 3 uren kwam dus zijn nu overgegaan naar 6 flesjes van 180, dus elke 4 uur ongeveer. Ene keer drinkt hij dit op, andere keer niet. Nog geen last van zijn reflux gehad gelukkig

3 maanden geleden

Hoelang na het stoppen met borstvoeding zijn jullie ongesteld geworden? Inmiddels 5 weken geleden gestopt maar nog niks

3 maanden geleden

Onze dochter is echt een heel vrolijk en te vreden meisje maar ik merk dat ze veel meer naar papa lacht. Hij hoeft echt niet zijn best te doen en ze vind het fantastisch. Naar mij lacht ze ook veel maar niet zoals bij papa. Nu heb ik gelezen dat dit vaker voor komt, omdat mama heel vertrouwd en vanzelf sprekend is en papa minder. Natuurlijk vind ik het super leuk dat ze zo'n band hebben en smelt ik als ik ze samen zie! Ik ben benieuwd of jullie dit ook herkennen?

3 maanden geleden

Reactie op NicoleFee

Onze dochter is echt een heel vrolijk en te vreden meisje maar ik merk dat ...
Ja! Eerste lachje was naar papa en hij hoeft echt weinig moeite te doen om haar te lachen. Gister voor het eerst een schaterlach en dat was ook bij papa 🥹❤️ so cute

3 maanden geleden

Maken jullie je kindje wakker voor voeding overdag? Hier slaapt ze nu 3,5 uur al in de moonboon en had om 15;00 een voeding moeten hebben..

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Maken jullie je kindje wakker voor voeding overdag? Hier slaapt ze nu 3,5 u ...
Nee! Slaap is slaap. Alleen als ik zelf weg moet zonder baby en nog snel wil voeden zodat hij weer even vooruit kan en ik dan geen fles hoef achter te laten

3 maanden geleden

Onze gastouder waar we volgende week ons zoontje heen brengen maakt geen gebruik van een baby phone. Maar, ons zoontje begint met omrollen naar z’n buik. Ik ben doodsbang dat hij zo in zo’n camping bedje ligt en zich omdraait en dus niet meer terug kan? En door alle geluid en andere kinderen hij zich niet hoorbaar kan maken als hij boven ligt. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

3 maanden geleden

Reactie op sils

Onze gastouder waar we volgende week ons zoontje heen brengen maakt geen ge ...
In iedergeval je zorgen uitspreken en kijken hoe het voorkomen kan worden. Bij mijn gastouder ligt de kleine eigenlijk altijd in de box te slapen. Ze hebben wel bedjes op zolder maar daar staat inderdaad wel een babyfoon. In ieder geval vraagt mijn gastouder wel bij alles wat mijn idee erover is, wat ik wil en wat ik belangrijk vind. Gelukkig zitten we enorm op 1 lijn qua opvoeding en hoe we dingen doen. Je mag best uitspreken wat voor jou belangrijk is en waar jij je zorgen over maakt.

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Maken jullie je kindje wakker voor voeding overdag? Hier slaapt ze nu 3,5 u ...
Ik doe mijn zoontje wel na 3 a 3,5 uur wakker maken voor een voeding. Vooral omdat hij ook nog snachts komt en anders komt hij snachts nog vaker. Vanaf het moment dat hij niet meer altijd snachts komt zal ik hem wel laten slapen.

3 maanden geleden

Reactie op demi_93

Dat dilemma heb ik ook een beetje. Ik heb afgelopen week beide borsten geda ...
Mijn zoon drinkt ook maar 1 borst per keer. Ik kolf beide borsten 2x per dag voor drie voedingen. Ik let er op dat ik ongeveer het aantal ml kolf dat hij drinkt zodat de productie niet te hoog wordt. Hier werkt dit tot nu toe prima.

3 maanden geleden

Jullie kindjes ook zo aan het draaien in bed? Vind haar elke ochtend weer achterstevoren in bed haha. Rollen doet ze nog niet maar draait wel heel veel.

3 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Jullie kindjes ook zo aan het draaien in bed? Vind haar elke ochtend weer a ...
Ja, al heel lang! Sinds ie een week of 8 is vinden we hem iedere dag horizontaal onderin in bed 😂. Gelukkig bestaan er slaapzakken want anders had ie t wel heel koud zonder dekentje

3 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Jullie kindjes ook zo aan het draaien in bed? Vind haar elke ochtend weer a ...
Hier ligt ze ook sinds deze week ineens regelmatig dwars in bed. Soms zelfs met voetjes door de spijlen heen😅

3 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Jullie kindjes ook zo aan het draaien in bed? Vind haar elke ochtend weer a ...
Ja, heb er zelf een week onrustig van geslapen, stond ik 3x per nacht naast d'r bedje. Nu is ze al ietsje rustiger aan het slapen gelukkig

3 maanden geleden

Reactie op sils

Onze gastouder waar we volgende week ons zoontje heen brengen maakt geen ge ...
Misschien je ook eens verder verdiepen of het wellicht verplicht is of hier protocollen voor zijn. Binnen de opvang waar ons zoontje heen gaat gebruiken ze ze wel en ik ken diverse andere organisaties waar het ook protocol is. Misschien is dit wel opgenomen in een Veilig Slapen richtlijn en is zij eigenlijk ook verplicht om dit te doen (?). Zeker als zij zelf niet in staat is, doordat er nog andere kindjes zijn, om iedere zoveel minuten te gaan kijken bij de slapende kindjes...

3 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Misschien je ook eens verder verdiepen of het wellicht verplicht is of hier ...
Ah goeie! Ik ga eens op zoek

3 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Misschien je ook eens verder verdiepen of het wellicht verplicht is of hier ...
Je hebt gelijk. Het staat in het protocol….

3 maanden geleden

Reactie op sils

Je hebt gelijk. Het staat in het protocol….
Ik weet niet in hoeverre gastouders hiermee moeten werken hoor, misschien zit hier toevallig wel iemand die het weet.