836 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Ik weet niet in hoeverre gastouders hiermee moeten werken hoor, misschien z ...
Ja er staat dat er een babyfoon aan moet als je de groep verlaat. Maar de kindjes slapen boven, de oudere kindjes die bijv niet hoeven te slapen overdag zijn beneden met de gastouder. Dus ik zie dat als een soort van ‘ groep verlaten ‘. Je bent niet meer in de zelfde ruimte.

3 maanden geleden

Reactie op sils

Ja er staat dat er een babyfoon aan moet als je de groep verlaat. Maar de k ...
Nee, er is geen toezicht. Hoe lang laat ze ze alleen?

3 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Nee, er is geen toezicht. Hoe lang laat ze ze alleen?
Ze gaf aan dat ze vaak even om het hoekje kijkt. Normaal vind ik het niet zo erg, als er iets is meld die zich wel . maar nu die wilt rollen vind ik het wel eng.

3 maanden geleden

Reactie op sils

Ze gaf aan dat ze vaak even om het hoekje kijkt. Normaal vind ik het niet ...
Wellicht kun je je zorg met haar delen en jouw babyfoon meegeven, zodat ze deze kan gebruiken? Misschien dat dat haar over de drempel krijgt. Ik snap je in ieder geval volledig en zou het ook echt niet prettig vinden, zou zelfs twijfelen of ik mijn kindje wel zou brengen, hoe fijn de gastouder verder ook is... 😶

3 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Wellicht kun je je zorg met haar delen en jouw babyfoon meegeven, zodat ze ...
Nou ze is idd een hele lieve en fijne vrouw. Dat is t echt niet. Maar dit geeft mij idd twijfel of ik hem wel moet brengen dinsdag. Zie er al zo erg tegen op, en nu hierdoor al helemaal. Kan er niet van slapen. Ze heeft nu nog vakantie. Ik ga haar maandag even berichten. Thanks!

3 maanden geleden

Reactie op sils

Nou ze is idd een hele lieve en fijne vrouw. Dat is t echt niet. Maar dit g ...
Snap het volledig, zou er ook buikpijn van hebben... Misschien als je het gesprek aangegaan bent is het allemaal oké daarna! Ik hoop het in ieder geval. Succes met deze vervelende situatie 🍀.

3 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Wellicht kun je je zorg met haar delen en jouw babyfoon meegeven, zodat ze ...
Precies...

3 maanden geleden

Reactie op sils

Onze gastouder waar we volgende week ons zoontje heen brengen maakt geen ge ...
Deed de gastouder waar onze oudste begon ook niet. Vond het dood eng. Later bleken er nog meer dingen niet pluis en zijn we weggegaan. Maar de laksheid van geen babyfoon hebben vond ik al een eerste minpunt :(

3 maanden geleden

Tellen jullie 16 weken als 4 maanden of de dag (in mijn geval 11e) van de 4e maand?

3 maanden geleden

Reactie op xFleur

Tellen jullie 16 weken als 4 maanden of de dag (in mijn geval 11e) van de 4 ...
Wij hebben 16 weken genomen en zijn toen lekker begonnen met hapjes 🥰

3 maanden geleden

Reactie op prettydutchie

Wij hebben 16 weken genomen en zijn toen lekker begonnen met hapjes 🥰
Was het een succes? Wij zijn nu op vakantie, ik denk dat ik wacht tot we terug zijn🤭

3 maanden geleden

Tips gezocht voor dochtertje van bijna 5 maanden oud (17e). Heeft ineens sinds paar dagen omgekeerd ritme; drinkt ‘s avonds ‘s nachts elke 3 uur fles 150+5 zowat leeg. ‘s morgens en amiddsgs wil ze er zeker 4 uur tussen laten en ook nog tussen de 60-100 laten staan…. Vorige week 2 nachten doorgeslapen en daarna dus ineens omgekeerd ritme, we hebben overdag niks veranderd. Dus iemand tips…?

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Ik ben inderdaad ook bang dat als ik een hele werkdag beide borsten kolf ik ...
Het is een beetje wisselend gegaan. De eerste werkdag heb ik de eerste kolfsessie beide borsten geleegd omdat hij ze in de nacht niet helemaal leeg had gedronken. Daarna een borst per keer gaan kolven maar die dag had ik net genoeg ml om even veel te hebben als hij had gedronken. De dag erna was ik vrij en wilde meneer ineens wel 2 borsten drinken dus daarna ben ik weer twee borsten gaan kolven. Nu sinds vrijdag drinkt hij weer maar 1 borst maar ik ga toch beide kolven omdat ik anders niet aan m’n ml’s kom

3 maanden geleden

Mijn dochter van 15 weken valt de laatste tijd af en toe in slaap tijdens de voeding overdag. Het komt 1 a 2x per week voor. Ze is overdag een hele moeilijke slaper, dus laat haar nu vaak maar doorslapen omdat elk half uurtje mooi meegenomen is. Aan de andere kant ben ik bang dat ze er onhandige slaapassociatie aan kan overhouden. Hebben anderen hier ook ervaringen mee? Wat zouden jullie doen, lekker laten slapen of toch wakker maken?

3 maanden geleden

Reactie op Mirb

Mijn dochter van 15 weken valt de laatste tijd af en toe in slaap tijdens d ...
Ik zou lekker laten slapen. Zoals je al zegt heeft ze der slaapjes overdag hard nodig

3 maanden geleden

Reactie op Mirb

Mijn dochter van 15 weken valt de laatste tijd af en toe in slaap tijdens d ...
Zou ook laten slapen, zeker als het maar 1 of 2x per week is, dan krijgt ze er vast niet gelijk een slaapassociatie door... Alle minuten slaap lekker laten pakken 😋.

3 maanden geleden

Wij gebruiken glazen flessen (Philips avent). Nou mag op de opvang geen glas gebruikt worden, dus ik ben op zoek naar een soort hoes voor om de fles heen. Iemand tips?

3 maanden geleden

Reactie op demi_93

Het is een beetje wisselend gegaan. De eerste werkdag heb ik de eerste kolf ...
Ik heb vandaag op het werk de laatste keer kolven 1 borst gedaan en eenmaal thuis mn andere borst gegeven bij ‘live’ borstvoeding. Dit ging nu goed zo, maar het blijft een beetje puzzelen 😅

3 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Ja! Eerste lachje was naar papa en hij hoeft echt weinig moeite te doen om ...
Toch wel 'fijn' om te lezen dat het herkenbaar is haha! Het is ook hel schattig om ze zo samen te zien 😊

3 maanden geleden

Mijn dochter zit nu in haar vierde sprongetje wat sinds de afgelopen week ook goed te merken is. Overdag slaapt ze de laatste dagen echt veel te weinig (eerst sliep ze goed en makkelijk). Wel merk ik dat wanneer ik haar voed (BV) dat ze daarna in slaap valt en makkelijk op mijn arm slaapt. Ik laat haar dan ook lekker omdat ze dan tenminste slaapt. Mijn vriend is bang dat ik haar dit nu aan leer en dat ze niet meer zelfstandig wilt slapen. Zelf denk ik dat ze dit nu even nodig heeft, ook omdat ik 4 dagen per eek werk en ze dan misschien de borst/mama mist ofzo? Wat denken jullie?