839 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op rianne123456

Mijn baby wil overdag absoluut niet in het bedje slapen. Op zich geen ramp ...
Ik draag mijn zoon vooral in de draagzak. Dan maken harde geluiden (gillende peuter) niet zo veel uit. Of om de box en dan best wel harde witte ruis aanzetten. En met mooi weer probeer ik mijn peuter vooral in de tuin te entertainen als mijn zoon in de box slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op Twister2021

Ik draag mijn zoon vooral in de draagzak. Dan maken harde geluiden (gillend ...
Draagzak heb ik ook geprobeerd als hij echt moe is. Dat lukt wel maar ik moet dan echt blijven lopen want zodra ik stil sta om iets voor de peuter te doen is hij wakker. En alleen in de box liggen om te slapen wordt ook niet geaccepteerd

3 maanden geleden

Doet jullie baby ook zo vaak beide beentjes helemaal uitstrekken en zo houden? Ik vraag me af of het overstrekken is of ‘normaal’ baby gedrag

3 maanden geleden

Mijn baby heeft enorm last van eczeem.. ik wil geen hormoonzalfjes gebruiken. hebben jullie tips wat ik kan gebruiken voor mijn babytje?

3 maanden geleden

Reactie op Meyraxxx

Mijn baby heeft enorm last van eczeem.. ik wil geen hormoonzalfjes gebruike ...
Sheaboter is heel fijn! En ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar een beetje BV in het badje is ook erg goed voor het huidje.

3 maanden geleden

Reactie op Meyraxxx

Mijn baby heeft enorm last van eczeem.. ik wil geen hormoonzalfjes gebruike ...
Via dermatoloog (vanwege eczeem) advies om naast de hormoonzal (welke we uiteindelijk niet gebruikten) cetomacrogol of vaseline parafine te smeren. Dit kun je op recept krijgen of zelf kopen bij de drogist.

3 maanden geleden

Reactie op Meyraxxx

Mijn baby heeft enorm last van eczeem.. ik wil geen hormoonzalfjes gebruike ...
Aaah zielig. Veel aan het krabben ook of valt het mee? Je kunt 100% kokosolie gebruiken. De puurheid van kokosolie is een goede keuze voor natuurlijke huidverzorging, met als doel je huid voeden, hydrateren en beschermen, zonder schadelijke bijwerkingen. Voor een baby huidje is het sowieso wel heel aangenaam.

3 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Via dermatoloog (vanwege eczeem) advies om naast de hormoonzal (welke we ui ...
Ohja, ik weet niet hoe vaak je baby in bad gaat maar werd afgeraden om dit te vaak te doen, en niet te heet! Wij gebruikten weleens inoli voor in het badje, heel vettig spul en vond het aangenaam ruiken.

3 maanden geleden

Reactie op Nemrac

Aaah zielig. Veel aan het krabben ook of valt het mee? Je kunt 100% kokoso ...
Gebruik jij kokosolie? Heb jij dan een suggestie welk merk je het beste kunt gebruiken? Ben daar benieuwd naar, vind best lastig om pure kokosolie te vinden want zie vaak toch dingen op de ingredientenlijst waarvan ik denk dat het er niet in hoort/hoeft.

3 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Gebruik jij kokosolie? Heb jij dan een suggestie welk merk je het beste kun ...
Ja, ik gebruik het zelf al jaren. Ons zoontje smeer ik na het douchen ook altijd in met kokosolie en niets anders. Vooral bij de billetjes en gezicht. Toen hij schrale wangen had smeerde ik ook een paar keer per dag. Zijn huis voelde fijn aan. Hij heeft verder ook helemaal geen geïrriteerde huid of oid. Als je kokosolie wilt gebruiken moet je echt goed kijken dat het 100% onbewerkte olie is. Dat andere is gewoon niet goed.

3 maanden geleden

Reactie op Liisss

Doet jullie baby ook zo vaak beide beentjes helemaal uitstrekken en zo houd ...
Mijne wel!

3 maanden geleden

Ik heb het idee dat sprong 4 wel voorbij is, meneer doet het weer super goed, is vrolijk, drinkt zijn flessen keurig, genieten. Alleen nu blijft dat slapen wel een beetje een probleem. De hazenslaapjes overdag (30-45 min) blijven, valt daarna niet meer in slaap, is niet heel erg want hij is verder vrolijk. 'S nachts wordt hij nu ook elke nacht een keertje wakker, hij heeft dan echt hulp nodig met weer in slaap vallen, duurt soms wel 1,5 uur.... Hij huilt dan alleen als we weglopen en valt echt niet in slaap zonder dat we hem "kroelen".. Herkenbaar? Gaat dit vanzelf weer beter worden? Eerst kreeg hij een flesje in de nacht om deze reden, maar eigenlijk heeft hij die niet nodig, dus daar zijn we wel weer mee gestopt. Wil hem ook niet laten wennen aan een nachtvoeding terwijl het niet nodig is.

3 maanden geleden

Reactie op Nemrac

Ja, ik gebruik het zelf al jaren. Ons zoontje smeer ik na het douchen ook a ...
Bedankt! Ik zal eens kijken

3 maanden geleden

Meer kindjes die de hele dag zoveel bellen blazen? Zit ook constant met zn vuistjes in de mond, soms een vinger. Zodra hij op zn buikje ligt is het helemaal nat op het bed, boxkleed etc. Zouden het tandjes zijn?

3 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Meer kindjes die de hele dag zoveel bellen blazen? Zit ook constant met zn ...
Ja hier ook sinds vandaag ineens. https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/bellen-blazen/#:~:text=Wanneer%20begint%20je%20baby%20met,die%20het%20helemaal%20niet%20doen.

3 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Meer kindjes die de hele dag zoveel bellen blazen? Zit ook constant met zn ...
Is heel normaal. Elk kindje gaat door die fase. De ene wat meer als de andere. Het hoort bij de taalontwikkeling. Ze doen dit voor de mondmotoriek. Ons dochtertje doet het ook heel erg. Die draagt tegenwoordig een slabbetje voor de kwijl🤣

3 maanden geleden

Slaapt jullie kleintje al zelfstandig in? Zo ja hoe doen jullie dat? L is nu 16 weken.

3 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Meer kindjes die de hele dag zoveel bellen blazen? Zit ook constant met zn ...
Hier ook en er nog eens heel erg om moeten lachen ook. Ik vind het wel schattig! 🥹

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Ja hier ook sinds vandaag ineens. https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling ...
Hihi ik moet vooral lachen om deze zin in het artikel: "Gaat je baby bellen blazen? Doe dan enthousiast mee." Zie alle mama's en papa's al zitten met het kwijl over de kin 🤣.

3 maanden geleden

Reactie op Emm03

Is heel normaal. Elk kindje gaat door die fase. De ene wat meer als de ande ...
Ja, hij deed het al heel vroeg het bellen blazen maar er kwamen toen bijna geen bellen 🤪 Sinds een paar dagen dus echt extreem veel en ook veel kwijlen, vuistjes nog meer in de mond dan normaal. Heb ook van die kwijlslabbetjes gehaald inmiddels scheelt weer elke keer rompers wisselen 🙃