840 Reacties

2 maanden geleden

Hee allemaal Mijn dochtertje van net 4 maanden maakt een apart geluid ze brabbelt ook wel maar een soort kreunend geluid ik denk stem ontdekken maar haar beentjes gaan ook wel vaak de lucht in. Iemand enig idee of dit normaal is?

2 maanden geleden

Iemand enig idee hoeveel ml een baby van 5 maanden 6,3 kilo ongeveer binnen moet krijgen? Ik heb me erbij neergelegd dat wij nooit naar 4/5 flessen van 200 zullen gaan omdat we een kleine eter hebben. Maar wat zou ze dan ongeveer moeten binnenkrijgen? Het schommelt nu tussen de 700-900 cc per dag.

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Iemand enig idee hoeveel ml een baby van 5 maanden 6,3 kilo ongeveer binnen ...
Lichaamsgewicht keer 150, dus in dit geval 6,3 x 150 = 945 over de gehele dag 😊

2 maanden geleden

Lichaamsgewicht keer 150, dus in dit geval 6,3 x 150 = 945 over de gehele d ...
Maar of dit over alleen het water gaat of totale voeding (incl scheppen) is me nog steeds niet duidelijk, en het consultatiebureau zegt hier ook verschillende dingen over. Als ik bij ons alleen het water tel, dat klopt het met wat ze drinkt, als ik met voedingen erbij tel dan krijgt ze te veel binnen. Maar ze drinkt en groeit er goed volgens de lijnen op, dus zal goed zijn haha

2 maanden geleden

Lichaamsgewicht keer 150, dus in dit geval 6,3 x 150 = 945 over de gehele d ...
Ik dacht dat 150 alleen de eerste maand was. En geldt het uitrekenen voor borstvoeding ook voor flesvoeding?

2 maanden geleden

Maar of dit over alleen het water gaat of totale voeding (incl scheppen) is ...
Nouja die van mij krijgt dan structureel te weinig want 945 haalt ze echt nooit. En ik tel altijd de volle hoeveelheden dus water + voeding hoeveel het dan is. 😅😅 maar ze groeit ook op haar lijntje goed dus dan zal het wel haha.. Misschien moet ik t ook meer loslaten. Nu ze hapjes krijgt is ze helemaal blije baby, ze was er zó aan toe. Hapt vanaf 1e hap ook al echt van de lepel, zo bijzonder 😂

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Ik dacht dat 150 alleen de eerste maand was. En geldt het uitrekenen voor b ...
Wat ik begreep van het cb nog mag je dat nog steeds zo tellen. Ik geef geen borstvoeding dus daarin durf ik het niet te zeggen

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Nouja die van mij krijgt dan structureel te weinig want 945 haalt ze echt n ...
Ik zou zeggen als ze goed groeit zoals ze willen zien en ze blij is, dan doe je het allemaal goed 😊

2 maanden geleden

Ik zou zeggen als ze goed groeit zoals ze willen zien en ze blij is, dan do ...
Het is gewoon zo apart om te zien, onze oudste was echt een vreetzak denk ik dan. Die dronk op deze leeftijd met gemak 5x200 in. En de jongste heeft moeite met 165 (150+5) 😂 Hele nacht geen voeding gehad en dan in de ochtend nog 40 laten staan 😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Ik dacht dat 150 alleen de eerste maand was. En geldt het uitrekenen voor b ...
Op de website van la leche leage staat dit: De hoeveelheid melk per kilogram lichaamsgewicht daalt geleidelijk naarmate de baby ouder wordt. Een jonge baby tot één maand oud heeft ongeveer 150 ml melk per kilo lichaamsgewicht nodig. In de tweede maand wordt uitgegaan van 140 ml, de derde maand 130 ml, de vierde maand 120 ml en de vijfde maand 110 ml. Is je baby zes maanden of ouder, dan zal hij – als hij volledig of voornamelijk borstvoeding krijgt – ongeveer 100 ml per kilogram lichaamsgewicht drinken. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Hoe het voor flesvoeding is weet ik niet.

2 maanden geleden

Reactie op Twister2021

Op de website van la leche leage staat dit: De hoeveelheid melk per kilogr ...
Nou als ik dat ongeveer uitreken dat zitten we wel goed. Ze heeft eerst wel 3,5 maand borstvoeding gekregen maar dronk die hoeveelheden toen ook maar moeizaam. Ze zal wel nemen wat ze nodig heeft haha..

2 maanden geleden

Ervaring gezocht: gebruik nu een handkolf en kolf maar 80 met geluk 100 ml maar zou dat meer worden als ik weer over zou stappen op elektrisch?

2 maanden geleden

Weet iemand wat de plek is op de wang. Zit ook op de andere wang

2 maanden geleden

Weten jullie vanaf wanneer je de stokke newborn kuip in de zitstand kunt gebruiken?

2 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Weten jullie vanaf wanneer je de stokke newborn kuip in de zitstand kunt ge ...
Volgens mij vanaf 2 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Weet iemand wat de plek is op de wang. Zit ook op de andere wang
Zou vijfde ziekte kunnen zijn. Heeft hij andere klachten?

2 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Zou vijfde ziekte kunnen zijn. Heeft hij andere klachten?
Nee alleen dit vlekje op zijn wang

2 maanden geleden

Weet iemand of je die kant en klare baby hapjes kan invriezen? Kan t nergens vinden. Heb sommige potjes gekocht maar hij eet natuurlijk maar enkele hapjes.. nu gooi ik de rest elke keer weg is zo zonde

2 maanden geleden

Reactie op sils

Weet iemand of je die kant en klare baby hapjes kan invriezen? Kan t nergen ...
Ik keek even op google en zag op de website van nutricia dat het niet kan. Als je daar tijd voor hebt (en zin) kun je ook wat (diepvries) groenten stomen, pureren en in ijsblokjes vorm invriezen. Daarna in een ziplock bag of een bakje in de vriezer bewaren. Hoef je elke dag alleen eruit te halen wat je nodig hebt.

2 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Volgens mij vanaf 2 maanden.
Bedankt! Kon niet echt een duidelijk antwoord erop vinden. Had m tot nu toe in de ligstand, maar sinds vandaag geprobeerd in de zitstand en dat vind hij toch wat fijner volgens mij.