841 Reacties

2 maanden geleden

Op zoek naar een thermosfles die ik nu kan gebruiken voor warm water voor flesjes, maar die mijn zoon later ook mee kan nemen naar school. Belangrijk vind ik dat het goed schoon te houden is. De thermosfles die ik nu had begon onderaan aan de binnenkant te roesten, dus weg moeten gooien. Iets als op deze foto. Wie heeft tips voor een fijne fles?

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Op zoek naar een thermosfles die ik nu kan gebruiken voor warm water voor f ...
Wij hebben een heel fijne maar ik weet niet of die ook goed is om mee naar school te nemen… Wij hebben er eentje van Corkcicle 3 wandig, blijft echt lang warm en is ook gemak schoon te maken

2 maanden geleden

Wie heeft Dé tip tegen wortelpurree vlekken. Ik heb ossengalzeep/azijn/oxipoeder/biotex en vanish geprobeerd. Dus al 5x gewassen en het zit er nog in 😢 Durf het zo ook niet in de zon te hangen straks droog ik de vlek er in

2 maanden geleden

Mijn baby sliep sinds 8 weken al door van 23 tot 6. Nu is hij 18 weken (4 maanden) en lijkt hij door te slapen van 19.00 tot 6. Ik klaag niet, maar ik had dit nog niet verwacht😱 Nu was hij met de geboorte al 4600 gram en zal hij nu tegen de 7kg wegen, maar is dit normaal?😳

2 maanden geleden

Mijn baby sliep sinds 8 weken al door van 23 tot 6. Nu is hij 18 weken (4 m ...
Ja hoor. Mijn baby doet dit ook al weken van 19.00-06.00, soms zelfs tot 6.30. Hij is nu 22 weken. Maar het is ook heel normaal als baby's nog niet doorslapen. Het verschilt per baby. Geniet er vooral lekker van. Ik ben mij altijd heel bewust dat wij geluk hebben dat dit bij ons "normaal" is. 😁

2 maanden geleden

Reactie op HerecomesNien

Wie heeft Dé tip tegen wortelpurree vlekken. Ik heb ossengalzeep/azijn/oxip ...
Dasty? Hier zonder wasmachine zijn de vlekken er redelijk uitgekomen (zijn op vakantie).

2 maanden geleden

Slapen jullie baby's al op vaste tijden? Mijn baby is bijna 5 maanden, maar het wisselt heel erg hoe laat we de ochtend beginnen (hoe laat hij wakker is). Ik probeer vervolgens de wakkertijden aan te houden en naar hem te kijken. Maar daardoor verschuiven de slaapjes regelmatig en wisselt het dus heel erg hoe laat hij naar bed gaat overdag en richting de nacht. Soms vervalt daardoor de namiddag dut. Hoe doen jullie dat?

2 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Slapen jullie baby's al op vaste tijden? Mijn baby is bijna 5 maanden, maar ...
En nog aanvullend hierop. Maken jullie je kindje wakker uit hun slaapjes? Want ook de duur van de slaapjes wisselt hier heel erg

2 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Slapen jullie baby's al op vaste tijden? Mijn baby is bijna 5 maanden, maar ...
Mijn baby gaat elke avond tussen 18.30 en 19.00 naar bed en wordt elke ochtend zelf tussen 06.00 en 6.30 wakker. Daarna is hij meestal tussen 7.30 en 8.00 weer moe en gaat hij weer naar bed. Afhankelijk van de duur van dat dutje is dan hoelaat hij daarna weer naar bed gaat, want ik let idd ook op wakkertijd en vooral op vermoeidheidsignalen. De dutjes zijn dus (nog) niet op vaste tijden, de nacht wel. Moet wel zeggen dat er steeds meer een ritme in zijn dutjes komt qua duur, dus dat het steeds vaker rond dezelfde tijden uit begint te komen. Hij is vandaag precies 5 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

En nog aanvullend hierop. Maken jullie je kindje wakker uit hun slaapjes? W ...
Ga ik wel doen als ze wat ouder is, rond de 5/6 maanden. Bij m’n zoontje niet gedaan en dat was ‘s nachts een drama, dus nu ga ik wel strikter zijn en wakker maken als ze te lang slapen. Zeker het middagdutje. Behalve dan als ze ziek is. Dan heeft ze de rust nodig.

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Mijn baby gaat elke avond tussen 18.30 en 19.00 naar bed en wordt elke ocht ...
Zo doen wij het ook. 18:30 bedtijd en 6:30 start de dag weer. Als je dan de wakkertijden in de gaten houdt, kom je ongeveer steeds wel om dezelfde tijden uit. Kan ooit een kwartiertje tot halfuurtje verschil in zitten en de ene dag is nooit precies de andere dag. Maar in grote lijnen heb je dan best een klein beetje ritme.

2 maanden geleden

Is het okee om naar de kapper te gaan nu mijn haar zoveel uitvalt, of kan ik beter even wachten wat het eindresultaat gaat zijn zodra de hormonen wat meer in balans zijn? Iemand een idee?

2 maanden geleden

Reactie op MvT19

Is het okee om naar de kapper te gaan nu mijn haar zoveel uitvalt, of kan ...
Ik heb wel m’n haren laten highlighten want ik was zo grijs bij m’n inkijk en scheiding, daar werd ik diep ongelukkig van 🥲 Maar heb echt meeeega veel haarverlies gehad met het uitspoelen van de kleuring (bovenop het heftige haarverlies wat ik al had), ik dacht dat ik niks meer over zou houden. Heb huilend voor de spiegel gestaan (beetje overdreven, maar ✨hormonen✨) Dus denk dat het niet bevorderend is geweest.. Weet niet wat je wil laten doen, maar als je ervan uitgaat dat het nog wat heftiger uit gaat vallen, dan kom je niet voor verrassingen te staan zoals ik 🙈😂

2 maanden geleden

Reactie op srmvj

15 maart ben ik bevallen en hierbij een ruggenprik gehad. Nu heb ik sinds e ...
Ik heb die tintelingen ook gehad, maar moet zeggen dat dat nu wel weg is en ik ben 4 maart bevallen.

2 maanden geleden

Hoelang doet jullie kindje erover om zelf in slaap te vallen als je ze in bed legt? Hier na het voeden vermoeidheidssignalen dus meteen in bed gelegd. Dan ligt ze nog wat te brabbelen. Nu ligt ze er al bijna een uur in en nog slaapt ze niet. Ze is wel stil, ligt alleen maar van links naar rechts te rollen. Dan denk ik van, moet ik d'r nu halen? Vind t zo zielig soms dat ze dan al en uur wakker ligt, helemaal alleen in haar bed. Maar nogmaals, ze huilt niet en is gewoon stil.

2 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Hoelang doet jullie kindje erover om zelf in slaap te vallen als je ze in b ...
Ene keer valt hij niet in slaap (dan gaat hij wel huilen) andere keer 10-20 min en weer een andere keer direct. Verschilt echt per keer. Als hij niet huilt laat ik hem eigenlijk altijd wel liggen. Even ontprikkelen is ook prima. Soms ga ik er dan na een tijdje wel even heen om even te helpen met knuffeltje/speentje, dan is hij zo in slaap.

2 maanden geleden

Kan jullie baby al kruipen? En zo ja, hoe oud is hij/zij? Hier nog niet, maar ook pas net 5 maandjes oud.

2 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Hoelang doet jullie kindje erover om zelf in slaap te vallen als je ze in b ...
Hier soms ook wel drie kwartier tot een uur brabbelend. 😅 Maar eigenlijk is dit alleen in de avonden als het al gebeurt.

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Kan jullie baby al kruipen? En zo ja, hoe oud is hij/zij? Hier nog niet, m ...
Nee hoor! Ze rolt ook nog niet op haar buik. Wel van buik naar rug (met een harde hoofd-bonk dus met tummy time ben ik er altijd bij zodat ik haar hoofd kan beschermen als ze besluit te draaien naar rug. 🤣). Naar buik lukt nog niet. Wel kan ze goed op haar zij liggen. Maar het doorrollen wil nog niet haha.

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Nee hoor! Ze rolt ook nog niet op haar buik. Wel van buik naar rug (met een ...
Haha grappig! Hier juist van rug naar buik, maar terug lukt nog niet!! En dan ligt hij op zijn buik wel wild te doen met zijn armen en benen, maar vooruit komt hij nog niet. Hij slaapt altijd op zijn zij, dat regelt hij zelf en soms rolt hij door naar buik en dan moet je er dus uit want meneer kan niet terug en gaat wel hard huilen op zn buik 🙈. Ik las in de sprongetjes app van alles over kruipen bij sprong 5, was dus heel benieuwd of andere baby's daar al mee bezig zijn, lijkt mij echt nog vroeg 🤭.