841 Reacties

2 maanden geleden

Zoontje (4,5 maand) wil sinds een weekje niet meer zelf in slaap vallen. Ik kon hem altijd wakker maar moe wegleggen en hij viel rustig in slaap. Nu dus niet meer en het enige dat helpt is wiegen. Maar nu ben ik bang dat hij daaraan went 🥴 tips? Vast ritueel etc doen we al, is echt iets van de laatste week opeens…

2 maanden geleden

Dochtertje bijna 6 maanden ‘speelt’ de hele tijd zo met haar tong. Ken het niet van de oudste, teken van tandjes? Lijken wel wat witte plekjes te zitten onder op t tandvlees

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Dochtertje bijna 6 maanden ‘speelt’ de hele tijd zo met haar tong. Ken het ...
Kwijlt overigens echt heel veel, veel bijtdrang ook. Maar vind dat met die tong zo raar

2 maanden geleden

Reactie op srmvj

15 maart ben ik bevallen en hierbij een ruggenprik gehad. Nu heb ik sinds e ...
Ik ben op 14 maart bevallen met ruggenprik en heb soms ook een raar tintelend gevoel in mijn rug. Links van m'n ruggengraat, net onder BH-bandje en dan op (of vlak onder?) m'n huid. Vind het wel gek, maar heb er niet echt last van gelukkig.

2 maanden geleden

Reactie op srmvj

15 maart ben ik bevallen en hierbij een ruggenprik gehad. Nu heb ik sinds e ...
Ik had ook een gek gevoel in mn ruggengraat bij bepaalde bewegingen. Was op een zelfde plek elke keer (dus niet hele ruggegraat zoals jij beschrijft). Ik ben 29/3 bevallen en denk dat het zo rond de 2,5-3mnd wegging. Je kan het altijd even checken bij de huisarts als je je zorgen maakt. Was dat ook van plan te doen maar toen merkte ik het al niet meer dus niet meer gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op nienke_vincent

Ik ben op 14 maart bevallen met ruggenprik en heb soms ook een raar tintele ...
Ik heb geen ruggenprik gehad maar heb dit ook soms. Had zelf t idee dat t kwam door het vele dragen van de kleine

2 maanden geleden

Hier al baby's de 5 maanden vaccinaties gehad? Bijwerkingen?

2 maanden geleden

Vergeten jullie ook altijd de vitamine D...... echt erg. Kan er beter een wekker voor instellen op m'n telefoon.

2 maanden geleden

Reactie op Anoniemq2344

Vergeten jullie ook altijd de vitamine D...... echt erg. Kan er beter een w ...
In het begin echt altijd!! Maar toen ben ik over gestapt naar een op waterbasis die dus in de fles kan en ik doe het nu altijd in de eerste fles 's ochtends. Potje staat gewoon klaar naast m'n poedertoren. Sinds dien nooit meer vergeten. Maar dat werkt natuurlijk niet als je alleen BV geeft 🤭.

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Hier al baby's de 5 maanden vaccinaties gehad? Bijwerkingen?
Nee! Beetje huilerig op de dag zelf maar is nu weer helemaal oké!

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Hier al baby's de 5 maanden vaccinaties gehad? Bijwerkingen?
Mijn dochtertje heeft een dagje koorts gehad, maar verder niks aan haar te merken. Ze was gewoon druk en vrolijk. Wel heeft ze een beetje een harde schijf gehad 2 dagen op de plekken van de prikjes. Maar dit waren dezelfde bijwerkingen als de 3 maanden prikjes en dat gaf het consultatiebureau ook aan dat het vaak dezelfde bijwerkingen gaf omdat het zelfde prikjes zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Anoniemq2344

Vergeten jullie ook altijd de vitamine D...... echt erg. Kan er beter een w ...
Ik vergat het ook wel eens. Tegenwoordig staat het op haar kamertje naast het verschoonkussen. Elke ochtend met uit bed halen en verschonen geef ik het. Hierdoor vergeet ik het nooit meer.

2 maanden geleden

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons dochtertje slaapt nog, (8 uur) waardoor alles opschuift en we met een wakkertijd van 2 uur toch uitkomen op nog een dutje na 17 uur, als ze haar gewoontes een beetje blijft aanhouden vandaag 🙈🙈

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Ik ben er zelf niet zo streng in. Maar wij hebben sws geen schema en volgen gewoon onze baby.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Ik laat haar inderdaad eigenlijk geen dutjes meer doen na 5 uur, maar doe haar dan eerder naar bed. Als ze om 5 uur nog slaapt van haar dutje maak ik haar max kwart over 5 wakker.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Wij laten haar dutten als ze wil dutten. Maar dan halen we haar het liefst om 18.00u weer uit bed. Soms wordt dat uiterlijk 18.30u. Ze gaat in principe iets voor 19.00u naar boven voor fles en dan slapen. Maar als we haar om 18.30u uit bed halen, gaat ze iets na 19.00u ongeveer wel voor haar fles, maar ligt ze wel pas 19.30u in. Dus nog een klein speelmomentje na de fles dan.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Hier slaapt ze rond 17.00 als ze moe is. Dan maak ik haar rond 18.00 wakker voor de fles van 18.30. Is het na 17.30, dan vervroeg ik de fles van 18.30 met een half uurtje en gaat ze eerder naar bed voor de nacht

2 maanden geleden

Reactie op Heemsje

Hier slaapt ze rond 17.00 als ze moe is. Dan maak ik haar rond 18.00 wakker ...
Hoelaat wordt jou kindje meestal wakker? 😄

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoelaat wordt jou kindje meestal wakker? 😄
Tussen 6 en 7 uur in de ochtend. Om 23.00 nog een flesje maar daarna slaapt ze direct weer verder

2 maanden geleden

Kruipen jullie kindjes ook ACHTERUIT?! ons meisje nu 17 weken is meeeega gefrustreerd: ze wilt ergens naartoe, maar duwt zichzelf er vandaan! Tips iemand?!