841 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Anietje89

Kruipen jullie kindjes ook ACHTERUIT?! ons meisje nu 17 weken is meeeega ge ...
Ik zette m’n hand altijd achter de voetjes zodat ze zich kunnen afzetten en naar voren leren kruipen.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Onze doet nog regelmatig een dutje na 17:00. We komen elke dag uit op slapen ergens tussen 19:00-20:00 uur. We houden een wakker tijd aan van max. 2 uur. Laatst sliep hij rond 18:00, na half uurtje vanzelf wakker en toen om 20:00 uur weer naar bed. Hij slaapt dan meestal tot 5:00 en gaat dan weer na fles of max 1 uur wakker weer naar bed en slaapt dan zeker nog 1-2 uurtjes door en dan begint de dag. Bij ons gaat het zo prima. Hij gaat namelijk pas rond/na 19:00 de nacht in. Alles voor die tijd is een dutje 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hoe doen jullie het met het advies van geen slaapjes meer na 17 uur? Ons do ...
Wij maken haar uiterlijk 7 uur wakker zodat we dit probleem niet hebben. Ze gaat half5 naar bed tot 5, maar als dat kwart over 5 word vind ik dat geen ramp.

2 maanden geleden

Hoeveel gram groente e/o fruit geven jullie? Mijn porties zijn vaak 15gram, maar ze vindt dit zo lekker dat ik me afvraag of ik niet meer dan 1 portie per dag kan gaan geven. Dus of 1x wat meer of 2x per dag deze portie van 15g.

2 maanden geleden

Reactie op MvT19

Hoeveel gram groente e/o fruit geven jullie? Mijn porties zijn vaak 15gram, ...
125g groente en 125g fruit 😂 (29feb)

2 maanden geleden

Reactie op MvT19

Hoeveel gram groente e/o fruit geven jullie? Mijn porties zijn vaak 15gram, ...
Ik maak twee porties klaar van 15-20 gram per portie. Soms gaat het op. Soms gaat de helft (dus 1 portie) klaar.

2 maanden geleden

Reactie op prettydutchie

125g groente en 125g fruit 😂 (29feb)
Wij zijn een week geleden ook van 29-02 en ze at vandaag 90 gram fruit en had best meer op gekund 😂 groente voor het eerst geprobeerd vandaag en dat was denk rond de 30/40 gram. Was enorm verrast voor de eerste keer haha

2 maanden geleden

Reactie op MvT19

Hoeveel gram groente e/o fruit geven jullie? Mijn porties zijn vaak 15gram, ...
Mijn dochtertje van 27-02 (wel prematuur geboren) krijgt nu 2 weken hapjes. En eigenlijk gelijk al groente en fruit, dus 2 keer op een dag. Ze zit nu op 2 ijsblokjes (maak het vers en bewaar het in de vriezer in ijsblokjesvorm) groente en 2 blokjes fruit per dag sinds vandaag. Hiervoor kreeg ze van beide 1 blokje.

2 maanden geleden

Reactie op MvT19

Hoeveel gram groente e/o fruit geven jullie? Mijn porties zijn vaak 15gram, ...
Een beetje uitproberen. Hier wil ze t liefst een heel potje fruit. Laatst gedaan maar ging ze toch wel veel van spugen en leek er soort maagzuur van te krijgen dus terug naar een halve. Groente ook een halve. Ik hou dr ontlasting ook in de gaten is soms ook wel hard erdoor. Dan geef ik ook weer even wat minder.

2 maanden geleden

Baby’s met al tandjes? Tips? Ze bijt en kwijlt er op los. Nu een week heel heftig. Kwijlen al zeker 3 weken. Ik zie nog niks

2 maanden geleden

Is 200ml moedermelk te veel voor in de nacht? Mijn zoon van 19 weken drinkt elke nacht tussen 180-200ml en voor mij lijkt het best wel veel. Overdag is het max 120ml

2 maanden geleden

Reactie op Meyraxxx

Is 200ml moedermelk te veel voor in de nacht? Mijn zoon van 19 weken drinkt ...
Iedere 3 uur of voor de hele nacht? Vind her wel veel inderdaad

2 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Baby’s met al tandjes? Tips? Ze bijt en kwijlt er op los. Nu een week heel ...
Hier is afgelopen weekend eerste tandje doorgekomen. Ze vind dat hert van sophie de giraf heel fijn om op te bijten.

2 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Baby’s met al tandjes? Tips? Ze bijt en kwijlt er op los. Nu een week heel ...
4 maanden en begonnen met kiezen. Niet echt tips, behalve dan ook te zorgen dat ze kunnen bijten. Koelbijtringen zijn fijn. Sophie de giraffe is ook favoriet. Voor de ergste pijn hebben wij wel eens paracetamol gegeven en ook wel eens Dentinox. Er is ook homeopathische tandgel van VSM. Medicatie zou ik zelf niet geven als het nog bij bijten en kwijlen blijft.

2 maanden geleden

Meer kindjes die alleen thuis slapen in eigen donker kamertje? Onze dochter slaapt heeeeeel goed als ze maar neer wordt gelegd in haar eigen kamertje. We zijn een paar keer een dag weggeweest met ons dochtertje in de kinderwagen, zelfde tijden en ritueeltjes maar ze blijft maar strijden tegen haar slaap…..ze gaat gewoon niet slapen, maxicosi en draagzak zelfde verhaal. Fijn dat ze thuis goed slaapt maar zo zijn we wel erg gebonden aan het thuis zijn voor haar dutjes

2 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Baby’s met al tandjes? Tips? Ze bijt en kwijlt er op los. Nu een week heel ...
Hier kwijlt hij ook al zeker 3 of 4 weken extreem, hij bijt ook veel maar nog niets te zien. Denk regelmatig: kom nou maar een keertje door... Benieuwd hoelang het nog gaat duren. Hij is van 1 maart.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Meer kindjes die alleen thuis slapen in eigen donker kamertje? Onze dochter ...
Wij laten het dan voor wat het is en dan haalt ze haar slaapje later wel in. Ze geeft er uiteindelijk wel aan over in de kinderwagen. Meestal als ze er dan al ruim 2u in ligt. 🥲🤣 Wij proberen wel zoveel mogelijk thuis te zijn of in ieder geval ergens waar gewoon een bedje neergezet kan worden in een aparte kamer waar ze alleen is. Geeft haar inderdaad het meeste rust.

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Meer kindjes die alleen thuis slapen in eigen donker kamertje? Onze dochter ...
Heb precies hetzelfde! Heel fijn dat ze goed in haar eigen bed slaapt, maar als je ooit ergens naartoe gaat wel lastig..

2 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Meer kindjes die alleen thuis slapen in eigen donker kamertje? Onze dochter ...
Jup hier ook. Maak mij nu al zorgen om de autoreis naar Italië straks 😩

2 maanden geleden

Iemand al eens pasta, rijst, vis of kip gegeven?