836 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje na hoeveel weken werden jullie weer ongesteld na de bevalling? ...
Na 11 maanden pas weer. Gaf wel borstvoeding.

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje na hoeveel weken werden jullie weer ongesteld na de bevalling? ...
Ik werd direct weer gewoon ongesteld na 4 weken

5 maanden geleden

Reactie op jolijn1608

Iemand die borstontsteking heeft gehad met hoge koorts erbij? Is dit normaa ...
Ik heb dat één avond heel erg gehad. Voelde mij ook heel koud. Na één nacht ging het wel wat beter, maar belde de volgende dag wel de huisarts, toen kreeg ik antibiotica.

5 maanden geleden

De afgelopen 3 voedingen hebben we ons zontje van bijna 8 weken elke keer na 6 uur wakker moeten maken. Normaal komt hij om de 3/4 uur ongeveer en geven we ‘m 120/4 ‘s nachts en 150/5 overdag. Hij dronk afgelopen 3 voedingen ook een stuk onrustig/slordiger dan normaal (veel met z’n hoofd bewegen, handjes in de weg etc). We hebben ‘m nu in de nacht ook 150/5 aangeboden ipv 120/4 omdat er dus al “zo veel” tijd tussen zat maar daarvan heeft hij 30cc laten staan. Ik ben totaaaal niet gewend dat hij er nu al meerdere keren zoveel tijd tussen laat want het is normaal echt een vreetzakje. Herkennen mensen dit en kan dit kwaad? Hoe lang dit mag duren? (Hij heeft afgelopen vrijdag rotavaccinatie gehad, zou het daar mee te maken kunnen hebben??)

5 maanden geleden

Zijn er meer baby's die de dag na een regeldag ineens veel meer kramp hadden? Zo ja was dat een dag of heeft de ellende langer aangehouden?

5 maanden geleden

Heee vraagje mijn dochtertje krijgt bij nu 8 weken nog steeds de prematuren speen tot hoe lang kan dit ?

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje mijn dochtertje krijgt bij nu 8 weken nog steeds de prematuren ...
In de winkel werd mij geadviseerd dat speengrootte qua weken/maanden niet uitmaakt. Zo lang ze maar goed drinken en niet veel te lang of te kort over een voeding doen (geloof dat het tussen de 15 en 30 minuten moet liggen, maar pin me er niet op vast 😉 )

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje mijn dochtertje krijgt bij nu 8 weken nog steeds de prematuren ...
Onze oudste tot een jaar. Hij kreeg wel volledig borstvoeding en flesjes op de opvang. Maar een tepel vergroot ook niet dus hij had geen andere speen nodig. Deed er ook niet lang over ofzo 😇

5 maanden geleden

Over ongeveer 1.5 week willen mijn man en ik naar een bluesfestivaltje. Onze dochter is dan net niet 7 weken oud. Zouden jullie dit doen? Met gehoorbescherming natuurlijk! vorig jaar was er echt wel ruimte voor kinderen e.d.

5 maanden geleden

Ik ben aan het oefenen met slaapjes overdag in de cosleeper. Wat doen jullie als de kleine na 45 min wakker is? Hij is nog aan het gapen dus denk dat hij nog moe is...

5 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Ik ben aan het oefenen met slaapjes overdag in de cosleeper. Wat doen julli ...
Hier laat ik haar gewoon even met rust nog.. ze gaat nog niet huilen dan en valt zelf weer in slaap.

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje mijn dochtertje krijgt bij nu 8 weken nog steeds de prematuren ...
Mijne al 9,5 week en drinkt nog snel, dus wij houden het echt nog bij de prematuurspeen!

5 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Hier laat ik haar gewoon even met rust nog.. ze gaat nog niet huilen dan en ...
En als ze wel gaat huilen?

5 maanden geleden

Reactie op HerecomesNien

Over ongeveer 1.5 week willen mijn man en ik naar een bluesfestivaltje. Onz ...
Ribs en blues toevallig? Dat kan prima. Gehoor bescherming op en gaan inderdaad. Of in de draagzak, of de kinderwagen. Wat voor jullie passend is

5 maanden geleden

Reactie op AV11

Ribs en blues toevallig? Dat kan prima. Gehoor bescherming op en gaan inder ...
Haha ja ribs en blues inderdaad

5 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Ik ben aan het oefenen met slaapjes overdag in de cosleeper. Wat doen julli ...
Ik probeer haar dan nog te laten liggen. Ga er dan even bij zitten, biedt speentje opnieuw aan, kriebel wat over haar hoofdje. Als ik zie dat haar ogen weer dichtvallen loop ik weer weg. Mocht ze uiteindelijk toch niet opnieuw inslapen en gaan huilen, dan haal ik haar eruit en kijk ik of ze nog even bij mij verder wil slapen. Vaak hebben die kleintjes die geborgen- en nabijheid nog nodig, dus ik geef er dan vaak gewoon aan toe. Is dan ook weer een extra rustmomentje voor mama 😇 Maar hier is het vanochtend toch wel een succes; ze ligt nu sinds 10:30 in haar bedje. Werd rond 11:15 even wakker en is daarna weer in slaap gevallen nadat ik even bij haar ben gaan zitten. Ze wordt toevallig nu wakker.

5 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

En als ze wel gaat huilen?
Dan laat ik dr bij mij liggen. Soms is ze dan ook weer zo vertrokken. Heeft ze even de geborgenheid nodig.

5 maanden geleden

Hebben er mama’s nog tips voor een baby die het verschrikkelijk vind om in bad te gaan? Onze dochter is bijna 3 maanden oud(11 weken) maar het is echt een drama. De tummytub is wel oké om te doen maar daar wordt ze eigenlijk wel al wat te groot voor. Daar kan ze zich niet lekker meer in ontspannen, maar het open badje is écht een drama. Voor het eten, na het eten, de ochtend of avond, het maakt allemaal niet uit. Warmer water/kouder water alles al geprobeerd 😅. Ze gaat dus nu ook vaak maar 1x per week, want het is gewoon continu huilen als we het doen 🥺

5 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Hebben er mama’s nog tips voor een baby die het verschrikkelijk vind om in ...
Lekker met haar onder de douche gaan. Ons zoontje is 6 weken en dit doen we al bijna vanaf het begin. Badje beviel ook niet echt.

5 maanden geleden

Zijn er hier baby’s van 4/5 weken oud die tijdens tummy time hun hoofdje 2 minuten helemaal omhoog kunnen houden zonder weer naar beneden te gaan? Lijkt me zo vroeg om al te kunnen… maar onze zoon deed dat net terwijl ik een ‘baby ziet’ boekje voor hem had neergezet.