843 Reacties

één maand geleden

Weet iemand of de mijnnami soother fopspeen ook in fysieke winkels te koop is?

één maand geleden

Reactie op kusRens

Hoe was het gegaan?
Ja nu wel goed! Een voeding om 23:15 en toen pas om 04:15 weer! En daarna nog 1 keer voor speentje. We gaan het gewoon even aankijken. Ik laat de cosleeper wel staan. Mocht hij onrustig zijn dan kunnen we hem gemakkelijk bij ons nemen. Al is hij behoorlijk uit de cosleeper gegroeid moet ik zeggen 😅

één maand geleden

Reactie op Anoniem010

Zijn hier meer moeders die hun kind niet naar een kdv durven te brengen? Mi ...
Vorige maand is kdv van me kindje begonnen ik heb hem 3 keer max 2 uurtje per dag gebracht. Ik vond het echt niet leuk. Ze zegt we hebben geen tijd om hem te dragen , hij slaapt niet uitzicht zelf ik dacht hallo het is een kind van 5 maanden oud en hij is voor de 3e keer hier en je verwacht dat hij zelf zijn slaapzak aan doet en in bed gaat kruipen. En ze hadden hem te warme flesje gegeven waardoor hij zich waarschijnlijk had verbrand en weigerde het fles te nemen. En nu ga papa 2 dagen met hem doorbrengen en schoonmoeder 1 dag zodat ik 3 dagen kan werken. Ik kan me kind pas weer daar heen brengen als die kan lopen dan kan ik tenminste met andere kindjes spelen en nu ligt die maar de hele dag hopeloos daar op de grond in de hoop dat een begeleider tijd heeft om hem op te pakken. Dus nee je bent niet de enige 🥲😢

één maand geleden

Reactie op S-mama

Vorige maand is kdv van me kindje begonnen ik heb hem 3 keer max 2 uurtje p ...
Pffff wat een slechte opvang zeg!! Als dit mijn ervaring zou zijn dan zou ik mijn kind daar ook niet achterlaten. Kan je niet wat anders vinden? Onze opvang heeft horizontale groepen, dus opvang per leeftijd. Zoontje van 5 maanden zit dus op de babygroep. 1 leidster per 3 baby’s. Ze worden super goed verzorgd en de groep is zooo rustig en ontspannen. Voor mij dus geen probleem om mijn kindjes naar de opvang te brengen. Maar als ik soms die verhalen hoor dan knijp ik wel echt in mijn handen met onze opvang …

één maand geleden

Reactie op MarjoleinJS

Weet iemand of de mijnnami soother fopspeen ook in fysieke winkels te koop ...
Bij ons laatst bij de Etos gezien (wel pas sinds enkele maanden)

één maand geleden

Reactie op S-mama

Vorige maand is kdv van me kindje begonnen ik heb hem 3 keer max 2 uurtje p ...
Ohh wat een verschrikkelijk vervelende ervaring! Misschien als het toch nodig blijkt om naar het kdv te brengen een andere te zoeken. Bij mijn dochtertje nemen ze wel de tijd om te wiegen, draagzak, kinderwagen of wat dan ook nodig is om te laten slapen of veilig te voelen. Helemaal aan het begin en met zulke kleine baby’s. Daar vinden ze ook dat een baby zich eerst veilig moet voelen om te kunnen slapen en moeten ze daar leren slapen. Mijn dochtertje heeft het enorm naar haar zin daar en ik krijg dagelijks foto’s dat ze lekker aan het lachen is. Het kan dus ook op een andere manier dus misschien zoeken naar een kdv die beter bij de behoefte van je kindje past.

één maand geleden

Reactie op Papaya

Pffff wat een slechte opvang zeg!! Als dit mijn ervaring zou zijn dan zou i ...
Nou dit heb ik dus ook! Bij ons hebben ze groepen per leeftijd maar ook een gecombineerde groep. Mijn dochtertje zit dan in de gecombineerde groep, maar die vind het fantastisch om te kijken naar hoe de ouders kindjes spelen. En doordat zij andere slaaptijden dan de peuters heeft, heeft ze ook genoeg aandacht alleen voor haarzelf.

één maand geleden

Welke wakkertijd houden jullie aan voor je baby van 6 maanden?

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Welke wakkertijd houden jullie aan voor je baby van 6 maanden?
2/2,5 uur.

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Welke wakkertijd houden jullie aan voor je baby van 6 maanden?
Wij ook 2 tot 2,5 uur

één maand geleden

Rijst wel of niet pureren? Baby is morgen 6 maanden. Groente hapjes gaan perfect, wil graag rijst toe gaan voegen.

één maand geleden

Ik merk sinds een paar dagen als ik mijn baby rechtop hou tegen me aan (wiegen, in draagzak) dat ze een soort zagende ademhaling krijgt. Het lijkt dan wel alsof ze het benauwd krijgt doordat ze met haar borst tegen mij aan hangt/ligt. Ze doet t niet altijd en als ik het hoor dan lijkt ze niet in paniek oid.. moet ik hiermee naar de huisarts?

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Rijst wel of niet pureren? Baby is morgen 6 maanden. Groente hapjes gaan pe ...
Ik kookte rijst helemaal zacht, dus maakte eigenlijk rijstpap/congee. Dus weinig rijst op veel water koken, en dan net zo lang laten pruttelen tot je de consistentie hebt die je wilt (af en toe wat water bij evt) dan krijg je vanzelf pap. Ik weet niet of je het kunt blenden, vraag me af wat voor textuur je dan krijgt… Pas na 8mnd geloof ik gaf ik ‘gewone rijst’ in balletjes zodat hij deze makkelijker zelf kon pakken en eten.

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Ik kookte rijst helemaal zacht, dus maakte eigenlijk rijstpap/congee. Dus w ...
Ik heb vandaag voor het eerst rijst gegeven, gewoon gekookt en daarna gemengd met gepureerde pompoen en courgette, dus de rijst gewoon "heel" gelaten. Het ging perfect 🤩. Geen een keer gekokhalsd.

één maand geleden

Hi! Mn dochtertje is 22 weken en ben nu 3 weekjes gestopt met bv, maar ben nog steeds niet ongesteld te worden. Iemand in t zelfde schuitje?

één maand geleden

Reactie op mini-s

Hi! Mn dochtertje is 22 weken en ben nu 3 weekjes gestopt met bv, maar ben ...
Yes! Zoon van 23 weken die alleen maar borstvoeding krijgt en ook nog geen menstruatie gehad. Heerlijk 👍🏻

één maand geleden

Meer baby's van zes maanden waarbij luier verschonen opeens drama is? 🙈 Alleen maar willen draaien en krijsen als dat niet mag. Nooit een probleem geweest en nu echt zweten zo'n verschoon ronde 🥲

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Meer baby's van zes maanden waarbij luier verschonen opeens drama is? 🙈 Al ...
Mijn dochter draait zich om sinds een week tijdens het verschonen. Ik probeer haar maar steeds af te leiden met een rammelaar en zingen.. vooralsnog werkt het 😂

één maand geleden

Reactie op MIJ91

Meer baby's van zes maanden waarbij luier verschonen opeens drama is? 🙈 Al ...
Oh haha dit was bij de oudste zodra hij kon rollen. We moesten hem echt met zn 2en verschonen bij een poepluier want afleiden met speeltje of iets anders ging niet, ging alle kanten op 😛 we zijn toen gauw overgestapt op luierbroekjes zodra hij kon staan, zodat hij staand op de commode verschoond kon worden.

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Mijn dochter draait zich om sinds een week tijdens het verschonen. Ik probe ...
Mijn dochter vind een schone luier fantastisch om mee te knisperen, aan te voelen enz. Tijdens het verschonen. Idd ook liedjes zingen, verder op de turbo stand verschonen :p