845 Reacties

één maand geleden

Welke oefenbeker gebruiken jullie om water drinken mee te oefenen? Er is zoveel aanbod, zie door de bomen het bos niet meer. Heb een 360° beker, dacht deze voor onderweg en thuis een gewone beker zonder deksel om te oefenen? Is een rietjesbeker fijn om te oefenen?

één maand geleden

Reactie op kusRens

Welke oefenbeker gebruiken jullie om water drinken mee te oefenen? Er is zo ...
Rietjesbeker en 360 graden beker, beiden van Munchkin. Rietje in verband met dat ze dan haar beker zelf kan vasthouden. 360 graden is voor ons dochtertje nog iets te zwaar om daarmee ook nog te drinken (hoofd kantelen, beker vasthouden etc.) maar deze doen we wel regelmatig samen.

één maand geleden

Reactie op kusRens

Welke oefenbeker gebruiken jullie om water drinken mee te oefenen? Er is zo ...
Ik heb een tuitbeker van de Action! Ze vind het geweldig om door de dag lekker water en koude kamillethee verdund met water voor de tandjes te drinken

één maand geleden

Reactie op kusRens

Welke oefenbeker gebruiken jullie om water drinken mee te oefenen? Er is zo ...
Wij zijn nog niet met water geven begonnen, maar ik ga net als bij de oudste gelijk een open beker gebruiken.

één maand geleden

Nou, ik kom ook een keertje klagen.... Ik ben zoooo super blik met onze kinderopvang, hij gaat elke dinsdag en zijn twee vaste leidsters zijn fantastisch. Vandaag haalde ik hem op en was er een invaller.... "Hij heeft alleen maar gehuild en geschreeuwd" (echt niks voor mijn zoontje, hij is altijd vrolijk, maar okee kan een keer gebeuren: we hebben allemaal wel eens onze dag niet). Vervolgens neem ik hem over, kind doorgelekt... Heb hem daar zelf staan verschonen, broek en romper nat, luier zat niet goed (randjes naar binnen). Irritatie liep langzaam op. "Hij slaapt wel overal goed zeg", huh... Overal? Hij slaapt altijd in zijn bedje daar... "In de buggy (lees: rechtop!), bedje, wipstoel".... Zie ik tot overmaat van ramp dat ik zijn knuffeltje vergeten was uit zijn tas te halen, thuis slaapt hij niet zonder - er was nog één vaste leidster, die weet dat ook... Kind geen knuffeltje gehad vandaag bij het slapen. Ik kan de tijden van het slapen in de ouderapp zien: veel te lange wakkertijden. Ja, ik snap dan wel dat hij niet gezellig is, doodop waarschijnlijk, logisch dan ook dat hij zonder knuffel en zomaar overal in slaap valt.... En als laatste: thuis ontdekte ik zijn halve potje groente op zijn shirt en nog onder zijn kin. Lekker als nachtsnack denk 🫠. Gelukkig gaat hij altijd nog in bad na de opvang. Hopelijk volgende week zijn eigen juffen weer.... (Foto is minder dan het in het echt was, maar meneer wilde natuurlijk niet stil liggen haha).

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Nou, ik kom ook een keertje klagen.... Ik ben zoooo super blik met onze kin ...
Oja en om het af te maken: hij had daar ook gedronken (dus naast zijn fles) zie ik in de app... Maar wat en hoeveel en hoe weet ik niks van. Hij heeft daar nog nooit iets anders dan zijn fles gedronken. Thuis oefenen we wel met water drinken, maar dat heb ik met hen nog niet besproken. Toch vreemd dat hij "zomaar" iets anders erbij krijgt?

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Oja en om het af te maken: hij had daar ook gedronken (dus naast zijn fles) ...
Zeker vreemd als ze zomaar wat anders geven. Hier hebben ze per kind beschreven wat ze al mogen hebben en wat is afgestemd met ouders. Klinkt als een nare dag voor je zoontje. Gelukkig was het de inval en zijn zijn eigen juffen wel helemaal top.

één maand geleden

Reactie op Emm03

Zeker vreemd als ze zomaar wat anders geven. Hier hebben ze per kind beschr ...
Ohhh ik zit in het verkeerde topic zie ik nu, kijk zo vaak gebruik ik de klaagmuur dus... haha! Ja, dat lijkt mij ook heel normaal. Ik heb zijn vaste juffen al een berichtje gestuurd met belverzoek. Hopelijk kunnen ze het e.e.a. verhelderen. Ben blij als ze er weer zijn!

één maand geleden

Zijn dit muggenbulten?

één maand geleden

Zijn jullie al over op de fase 3 speen van de fles? Mijn kind is nu 6 maanden

één maand geleden

Hey, Wij zijn nu een paar dagen bezig met hapjes geven en zijn begonnen met wortel. Gister heeft zij het om 17:30 gehad en om 18:30 heeft zij gepoept. Het his letterlijk haar hele hapje alsof het in 1x door haar lichaam is gegaan en lijkt alsof er niks is opgenomen.. is dit normaal? 😅 ze is 23 weken dus 5 maanden

één maand geleden

Reactie op Olijfje_31

Zijn jullie al over op de fase 3 speen van de fles? Mijn kind is nu 6 maand ...
Ze drinkt hier nog steeds uit nr 1 omdat ze anders te snel drinkt. Bij de eerste ook altijd bij nr1 gebleven omdat zij anders heel erg knoeide, de helft liep dan langs haar mond😅 Gewoon kijken wat voor jou kindje wel en niet werkt

één maand geleden

Reactie op ranxzr

Hey, Wij zijn nu een paar dagen bezig met hapjes geven en zijn begonnen m ...
Van wat ik mij herinner van de oudste, ja.

één maand geleden

Reactie op Olijfje_31

Zijn jullie al over op de fase 3 speen van de fles? Mijn kind is nu 6 maand ...
Bij mijn oudste veranderden wij idd ook van speen, maar laatst las ik ergens een reactie van een lactatiekundige die zei “je tepel wordt ook niet ineens groter” dus nu denk ik; ja daar zit wel wat in. Wij gebruiken nu nog steeds speentje 1. Hij is 5,5e maand en dat werkt prima nog. Dus weet eig niet of we van speentje gaan veranderen 🤔

één maand geleden

Reactie op Olijfje_31

Zijn jullie al over op de fase 3 speen van de fles? Mijn kind is nu 6 maand ...
Wij zijn net over gegaan omdat hij aan nmr 2 echt keihard aan het zuigen was en dus weer heel snel alles op had en alles er uit spuugde. Nu met 3 drinkt hij weer langzamer. Als hij dat niet gedaan zou hebben zou ik nog gewoon op speen 2 gebleven zijn.

één maand geleden

Reactie op Stefanie14-02

Zijn dit muggenbulten?
Lijkt het wel op ja, maar is lastig te zien zo

één maand geleden

Gouden tips voor verkoudheid baby?

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Gouden tips voor verkoudheid baby?
Neusspray! Wel eentje geschikt voor babys uiteraard. Even neusspray en dan beetje in laten werken, en daarna zo’n neuszuiger om het losse snot eruit te zuigen 😅

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Neusspray! Wel eentje geschikt voor babys uiteraard. Even neusspray en dan ...
Ja, neusspray is dus helaas echt niet meer in de buurt van mijn zoon te krijgen - hij wordt echt panisch.... Krijg het zijn neus niet in, moet hem dan in de houdgreep leggen..

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Ja, neusspray is dus helaas echt niet meer in de buurt van mijn zoon te kri ...
Same, maar gewoon doen. Dan maar de houdgreep vinden wij, maar is wel echt lastig ja. Ze gaan het doorhebben. Wij doen t altijd wel want anders kan hij gewoon echt niet drinken en slapen..