845 Reacties

één maand geleden

Reactie op Stefanie14-02

Welk maatje zit jullie kindje ? Ons zoontje is van 19 maart weegt nu 8 kilo ...
Zelfde hier🤣 dochter van 15 maart 68cm en 8kg, dit was 3 weken geleden en toen ging ze naar maatje 74 dus met 5 maanden al, dat red ze niet tot 9 maanden🙈

één maand geleden

Eerste keer zwemmen en m’n dochter kreeg deze uitslag van het zwempakje. Iemand bekend mee? Is dit normaal?

één maand geleden

Hoe ziet jullie avond na een opvangdag/werkdag eruit? Ik wil graag weer wandelen in de avond. Maar bij thuiskomst is het BV, dutje, avondeten voor mij en de kleine en daarna douchen met de kleine en hem naar bed brengen. Daarna is het al rond 20 uur. Ik vind het dan een grote drempel om al gedoucht en zonder baby en partner te gaan wandelen... Vind het stom dat ik zoiets simpels als een half uurtje wandelen op een werkdag moeilijk te plannen vind en ben benieuwd hoe anderen dat doen...

één maand geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Hoe ziet jullie avond na een opvangdag/werkdag eruit? Ik wil graag weer wan ...
Ik weet natuurlijk niet hoe flexibel je werk en werkgever is.. maar ik ga tegenwoordig vaak in de lunchpauze wandelen. Die duurt daardoor wel net iets langer, maar dan werk ik wat langer door (of begin ik eerder). Ik merk dat in de avond na werk nog iets doen niet goed werkt voor mij.

één maand geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Hoe ziet jullie avond na een opvangdag/werkdag eruit? Ik wil graag weer wan ...
Juist zonder baby en partner lijkt me heerlijk! Kun je echt even terugschakelen. Mijn avond is ook nog heel erg saai. Als de kinderen op tijd in bed liggen kijk ik nog een kwartiertje tv en anders ga ik gelijk achter de kinderen aan naar bed 🙈 Een eigen leven heb in zo nauwelijks meer, maar het is tijdelijk en ik probeer ook te leren dat soort momentjes tussen de dag door te pakken..

één maand geleden

Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad meer tussendoor moet proberen te doen. Ga met m'n werkgever in overleg en dan desnoods in de avond meer doen.

één maand geleden

Zoontje spuugt zoooo veel na de borstvoeding mijn man zegt misschien moet je hem iets eerder van de borst afhalen want na een flesje spuugt hij echt veel minder. Maar ik ben bang dat hij dan misschien te weinig krijgt als ik hem er eerder afhaal? Komt al om de 2,5 uur ofzo en heb geen zin om om de 2 uur te gaan voeden. Dan kan ik echt niks anders meer doen met ook nog een peuter. Wat is wijsheid? (Een keer geprobeerd hem er eerder af te halen maar toen werd er alsnog flink gespuugd)

één maand geleden

Reactie op Stefanie14-02

Welk maatje zit jullie kindje ? Ons zoontje is van 19 maart weegt nu 8 kilo ...
1 maart, zit tussen maat 68 en 74. Sommige shirtjes van maat 62 passen zelfs nog. Broekjes 62 nu wel echt uit de kast gehaald. Afhankelijk van het kledingstuk of hij maat 68 of 74 draagt. Heb het idee dat mn ventje wel aan de kleine kant is (al vind ik sowieso dat hij veel te hard groeit haha!).

één maand geleden

Reactie op rianne123456

Zoontje spuugt zoooo veel na de borstvoeding mijn man zegt misschien moet j ...
Heb jevwel eens een lactatiekundige mee laten kijken? Klinkt alsof de aanhap misschien niet helemaal ideaal is. Een kindje is prima zelf in staat om te stoppen als het genoeg heeft dus ik zou hem idd niet zo maar er af halen.

één maand geleden

Reactie op Moomin

Heb jevwel eens een lactatiekundige mee laten kijken? Klinkt alsof de aanha ...
Nee geen lactatiekundige maar volgens mij hapt hij ook prima aan

één maand geleden

Reactie op rianne123456

Zoontje spuugt zoooo veel na de borstvoeding mijn man zegt misschien moet j ...
Tussendoor misschien wel even eraf halen om te boeren en dan weer aan laten happen? Misschien zit er wat lucht tussen en komt dat omhoog, waardoor de melk die er boven op ligt ook omhoog komt.

één maand geleden

❓Heeft iemand DE tip❓: Ik wil van de kleine zo min mogelijk wasgoed in de droger doen. Kleertjes hang ik sowieso op, maar de hydrofieldoeken zijn nog net geen schuurpapier als ik ze te drogen hang. Ik gebruik geen wasverzachter daar ik zelf ook een gevoelige huid heb; wil dit voor onze dochter ook niet gebruiken. Witte azijn heb ik ook al geprobeerd. Heb voornamelijk doeken van de Hema. Tips zijn welkom!! 🥰

één maand geleden

Reactie op LadyGrey

Tussendoor misschien wel even eraf halen om te boeren en dan weer aan laten ...
Dit had ik inderdaad ergens gelezen hier op het forum en helpt zeker wel wat maar nog steeds liters en liters kots kan na een dag een heel zwembad vullen om nog maar niet te spreken over de wasmand

één maand geleden

Volgen jullie je kindje qua slaapjes of laten jullie je kindje slapen door middel van een schema en maken jullie je kindje wakker? Als jullie je kindje volgen, maak je je kindje dan na een bepaald uur slapen wel wakker? En wat als je kindje toch nog moe is na 17 uur en een slaapje wilt doe? Ben er zo mee aan het struggelen waar ik goed aan doe en merk dat dit beide voor ons averechts werkt….vind het erg lastig

één maand geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Volgen jullie je kindje qua slaapjes of laten jullie je kindje slapen door ...
Het is idd altijd zoeken naar wat goed is. Het is een combinatie van kijken naar je kindje (oogjes wrijven, gapen etc.) en de wakkertijd. Ik heb wel geleerd door m’n oudste dat ik de jongste nu wel wakker ga maken als zij te lang slaapt. Bij m’n oudste niet gedaan en die sliep in de nachten erg ruk. Overdag hebben ze zo’n 3 a 4 uur slaap nodig, daar probeer ik aan te houden. Soms is het minder omdat ze dan niet lang slaapt.

één maand geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Volgen jullie je kindje qua slaapjes of laten jullie je kindje slapen door ...
Ik volgens mijn kindje en heb geen schema, met de kanttekening dat ik maximaal 4 uur tussen voedingen houd en er dan dus wel wakker word gemaakt.

één maand geleden

Reactie op ier1991!

❓Heeft iemand DE tip❓: Ik wil van de kleine zo min mogelijk wasgoed in de ...
Wij hebben dat probleem niet met de hemadoeken. Maar misschien Neutral wasverzachter (zonder parfum enzo)?

één maand geleden

Zijn er hier ouders die ervaring hebben met een PEG sonde bij hun kindje ?

één maand geleden

Mijn kind heeft nog geen tandjes, hij eet wel al behoorlijk veel vaste voeding. Wel of niet starten met "tanden" poetsen? Vraag me af of dat misschien toch al zinvol zou zijn, misschien alleen al om te wennen? Geen idee..

één maand geleden

Reactie op Cherylx58

Mijn kind heeft nog geen tandjes, hij eet wel al behoorlijk veel vaste voed ...
Nee joh, geen tandjes is ook niet tandenpoetsen. Mijn dochter heeft net 2 tandjes die door gekomen zijn maar ga zelfs nu nog niet tandenpoetsen hoor. Komt wel als ze wat groter zijn gegroeid.