845 Reacties

één maand geleden

Reactie op sils

Zijn er meer kindjes die random last hebben van een trillende kin? Dat echt ...
Soms, kan veel betekenen, honger/moe/veel prikkels... Niets ernstigs als het goed is 😊

één maand geleden

Ik wil een glow in the dark speentje kopen maar twijfel over de maat. Ze is namelijk bijna 6 maanden. Die 0-6 fopspeen werkt prima voor nu dus vroeg me af of die maat groter echt moet? Of wat het nut daarvan dan is?

één maand geleden

Reactie op Misjoe

Ik wil een glow in the dark speentje kopen maar twijfel over de maat. Ze is ...
Tussen maat 1 & 2 zit qua grootte geen groot verschil het enige belangrijke verschil is dat het rubber sterker is omdat de zuigkracht ook toeneemt hoe ouder ze worden. Ik zou dus wel switchen!

één maand geleden

Zoontje van 29/3 zit nog in new born kuipje. Wanneer gaan jullie over of zijn jullie al over op de baby set? Hij kan nog niet zelfstandig tot zit komen, volgens mij was dit de voorwaarde toch?

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Zoontje van 29/3 zit nog in new born kuipje. Wanneer gaan jullie over of zi ...
Ja, als ze goed zelfstandig kunnen zitten. Hier ligt ze ook nog in het kuipje.

één maand geleden

Reactie op ier1991!

❓Heeft iemand DE tip❓: Ik wil van de kleine zo min mogelijk wasgoed in de ...
Strijken met stoom wellicht?

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Zoontje van 29/3 zit nog in new born kuipje. Wanneer gaan jullie over of zi ...
Nee ze moeten goed stevig kunnen zitten. Zelfstandig naar zit komen duurt namelijk nog langer en is de voorwaarde om te kunnen fietsen. Wij hebben nu wel de babyset erin zitten. Onze zoon houd zijn hoofd al stevig omhoog en met wat ondersteuning zit hij best goed in het stoeltje. Maar niet te lang, alleen even met eten, we doen rapley dus dan moet hij wel rechtop zitten.

25 dagen geleden

Reactie op ier1991!

❓Heeft iemand DE tip❓: Ik wil van de kleine zo min mogelijk wasgoed in de ...
Hier maakt het ook uit welke doeken ik pak. Die van lodger en litle dutch blijven zacht. Al is dat misschien het de tip diende zocht

25 dagen geleden

Reactie op LadyGrey

Nee ze moeten goed stevig kunnen zitten. Zelfstandig naar zit komen duurt n ...
En met ondersteuning zit hij dus eigenlijk nog niet goed genoeg voor rapley 🙈 Geen moedermaffia hier😂 maar misschien weet je het niet, vandaar dat ik het zeg. Ze moeten stevig kunnen zitten zodat als iets “verkeerd” schiet ze ook goed kunnen reageren door zich af te zetten etc, als ze niet helemaal zelf stevig zitten, kunnen ze dit niet en zijn ze nog niet echt klaar voor rapley. Nu klinkt ik net een zeur😂 maar je moet het natuurlijk zelf weten en ik kan het vanuit hier ook niet zien hoe je kindje zit..🙂

25 dagen geleden

Reactie op Mamaof1

En met ondersteuning zit hij dus eigenlijk nog niet goed genoeg voor rapley ...
Zei bij ons de fysio ook.

25 dagen geleden

Reactie op Mamaof1

En met ondersteuning zit hij dus eigenlijk nog niet goed genoeg voor rapley ...
Ik snap dat je het zegt. Bij ons is het vooral opvulling zoals een kussentje, al is dat nu al niet meer nodig. Hij zit wel met zijn voeten op het plankje en we houden hem goed in de gaten. Bij de oudste ging het goed en lijkt nu bij de tweede ook helemaal goed te gaan.

23 dagen geleden

Meer kindjes die na het introduceren van pindakaas en ei steeds kleine beetjes diarree hebben? Mijn dochter heeft dit sinds 2 dagen. Ze lijkt geen buikpijn te hebben, dus ik twijfel of het daardoor komt of een doorkomend tandje.. 🫠🫠

23 dagen geleden

Hoeveel setjes kleren kopen jullie ? Hier heeft kleine man ineens een groeispurt waardoor 74 al te klein begint te worden 😬

22 dagen geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hoeveel setjes kleren kopen jullie ? Hier heeft kleine man ineens een groei ...
Lastig te zeggen. Wij hebben 2 zoontjes dus heb nog wel wat van de oudste in verschillende maten. Maar zelf vind ik het fijn om veel shirtjes/truitjes te hebben en rompers. Vooral door het vele kwijlen en spugen, ondanks kwijlslabbetjes. Daarnaast droogt de was met dit koude weer wat langzamer bij ons thuis dus heb graag extra bij de hand. Broekjes gebruik ik vaak 2x omdat die niet echt vuil worden dus daar heb ik meestal een stuk minder van in de baby periode.

22 dagen geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hoeveel setjes kleren kopen jullie ? Hier heeft kleine man ineens een groei ...
Veel te veel 🤭 Ik kan mezelf gewoon niet inhouden met kopen. Maar wat hier voor ook al gezegd is: voornamelijk veel truitjes en rompers. Sluit me aan bij estelerr wat betreft de redenatie! (En dus omdat ik het gewoon niet kan laten als ik iets leuks zie hangen 🤣).

22 dagen geleden

Reactie op Cherylx58

Veel te veel 🤭 Ik kan mezelf gewoon niet inhouden met kopen. Maar wat hier ...
Zoo herkenbaar hier net 2 weekjes geleden nieuwe kleertjes gekocht. Kon het niet laten om veel feetjes setjes te kopen 🤩 maar ben bang dat het nog maar voor paar weekjes is

22 dagen geleden

Reactie op estelerr_

Lastig te zeggen. Wij hebben 2 zoontjes dus heb nog wel wat van de oudste i ...
Precies doordat kwijlen gebruik je zoveel shirtjes, hier inmiddels 6 tandjes hopelijk duurt het nu even tot de volgende tandjes komen

22 dagen geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hoeveel setjes kleren kopen jullie ? Hier heeft kleine man ineens een groei ...
Ik heb denk ik 6 setjes broek/shirt en 2 setjes jurken. Maar dan nog een stuk of 6 losse shirtjes om te vervangen ook idd ivm veel kwijlen. En voor nu 6 rompers korte mouwen, 6 lange mouwen en 2 pyjama's. Maatje 68 nu dus wil niet teveel hebben omdat ze er waarschijnlijk niet lang in zit. Wij bewaren alle kleertjes omdat we in de toekomst hopen nog een kindje te krijgen 🙏🏼🥰

22 dagen geleden

Reactie op jessy0301

Meer kindjes die na het introduceren van pindakaas en ei steeds kleine beet ...
Wij zijn ook begonnen met de introductie van pindakaas en ei. En ook een soort van diarree. Maar hij jad ook courgette voor het eerst en ik las dat daar de spijsvertering ook goed van aan kan gaan. Dus denk dat het eerder daar aan ligt. Vooral omdat ik verder geen andere verschijnselen zie van een eventuele allergie.

22 dagen geleden

HELP: mijn man heeft eind vd middag aan ons zoontje van 6 maanden een knijpfruitje gegeven die in de koelkast stond. Wat hij niet wist, is dat dit er denk al 3 weken in staat😅😅 (ik weet het, mega slordig, maar ontzettend druk gehad dus niet de koelkast uitgezocht nog.) hij heeft het wel in een bakje geknepen en met een lepeltje gegeven en zei zelf dat hij niks zag en zelf ook even proefde en dat ons zoontje het lekker vond… hij dacht dat ik dit knijpfruitje gister had gegeven. Hij gaf daarna geen tekenen van ziek zijn, maar ligt nu te slapen en maak me toch beetje zorgen. Zou het erg kwaad kunnen? (Lees; ernstige voedselvergiftiging of iets?!)