836 Reacties

5 maanden geleden

Wat doen jullie de kleine nu aan met dit mooie weer ben echt zoekende

5 maanden geleden

Reactie op Aad24

Lekker met haar onder de douche gaan. Ons zoontje is 6 weken en dit doen we ...
Ja wij douchen ook al vanaf het begin! Deden we met de eerste ook. Mijn man doucht dan met de baby en ik droog hem af en kleed hem aan.

5 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Ja wij douchen ook al vanaf het begin! Deden we met de eerste ook. Mijn man ...
Wij ook. Veel fijner dan telkens badje moeten vullen. Onze dochter vindt douchen ook fijner.

5 maanden geleden

Aan de fles laten wennen of niet? Ik geef fulltime borstvoeding en ben fulltime huismoeder. Het zal dus zelden voorkomen dat iemand anders mijn kindje moet voeden. Nu twijfel ik of ik haar aan de fles moet laten wennen of niet, voor het geval het wel voor komt dat iemand op haar zal passen. Het klinkt als extra werk om te moeten kolven en haar een aantal keer in de week de fles te moeten geven. (Heb mn handen wel vol aan haar, haar zus van 2 jaar en het huishouden). Ik wil ook niks verstoren, aangezien de productie nu perfect is afgestemd.

5 maanden geleden

Ik zit nu ruim 6,5 week na mijn keizersnede/bevalling. Weet iemand hoe lang het bloeden mag duren? Ben er wel klaar mee.

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Heee vraagje mijn dochtertje krijgt bij nu 8 weken nog steeds de prematuren ...
Onze oudste heeft de p speen gebruikt tot zeker 5mnd toen ging hij naar de opvang; dat vonden de leidsters niet zo fijn want ging veel te langzaam voor hun doen (20-30min). In principe kun je het net zo lang gebruiken als jouw kind en jezelf dat prettig vindt. Als ze te lang over de fles gaan doen en daardoor minder goed drinken zou ik pas over gaan op een grotere speen. Een tepel verandert ook niet van grootte 😅

5 maanden geleden

Reactie op B E

Aan de fles laten wennen of niet? Ik geef fulltime borstvoeding en ben ful ...
Ik doe het wel. Alleen geen hele voedingen nog. Ik vang melk op met lekschaaltjes en spaar dat op in een flesje en einde van de dag geeft mijn man dat aan haar. Zo leert ze toch uit de fles drinken zonder dat ik mijn productie over hoop haal met kolven.

5 maanden geleden

Ik doe het wel. Alleen geen hele voedingen nog. Ik vang melk op met lekscha ...
Zou het zeker wel doen. Dan kun je ook af en toe even weg zonder te stressen dat je op tijd terug moet zijn. Het is inderdaad een gedoe maar het geeft wel veel vrijheid. Als je het niet vaak gebruikt en de productie is goed op gang kun je ook een handkolf kopen die zijn stukken voordeliger.

5 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Hebben er mama’s nog tips voor een baby die het verschrikkelijk vind om in ...
Wat je kunt proberen is een hydrofiele doek om/over haar heen doen in het badje (en ha die wordt dan dus ook nat) maar ik zou vooral proberen of ze douchen wel oke vind en als dat zo is lekker met haar douchen

5 maanden geleden

Reactie op B E

Aan de fles laten wennen of niet? Ik geef fulltime borstvoeding en ben ful ...
Ik zou het wel doen! Als je om wat voor reden dan ook wilt/moet stoppen (tanden/verminderde melk productie/niet meer willen) is het toch fijn als hij/zij de fles pakt. Ik geef zelf niet dagelijks maar wel zeker 2x in de week de fles. Ook als je zelf in de toekomst inderdaad een keer oppas hebt is het fijn. Mijn oudste heeft zeker tot het eerste jaar uit de fles gedronken. En nu nog bij oma met brood eten, omdat oma dat zo gezellig vind 🤣

5 maanden geleden

Voor de mama’s die op vakantie gaan met baby, waar laten jullie de baby als je naar het strand of zwembad gaat? Gewoon in de kinderwagen of hebben jullie andere handige tips qua iets wat je kunt mee nemen. We nemen de kinderwagen mee en autostoel. Baby is 12 weken bij vertrek.

5 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Hebben er mama’s nog tips voor een baby die het verschrikkelijk vind om in ...
Heb je al geprobeerd de voetjes tegen de rand van het bad te houden tijdens het badderen? Onze Kraamzorg zei dat dat een gevoel van geborgenheid geeft

5 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Voor de mama’s die op vakantie gaan met baby, waar laten jullie de baby als ...
Wij zijn fan van een deryan tentje en nemen deze mee naar het strand en zwembad. Dit tentje is deels uv-werend en voor een groot deel gemaakt van gaas, dus luchtig. We zetten het tentje (voor zover mogelijk) in de schaduw neer.

5 maanden geleden

Vraagje,, zijn er meer mama's die merken dat met ongeveer 5 a 6 weken hun kindje met krampjes krijgen en daardoor ook minder goed drinken? Ons zoontje is nu erg onrustig aan de borst, stinkt vrij kort en wil dan na 1.5-2uur weer, terwijl hij er normaal makkelijk 4u tussen laat...

5 maanden geleden

Reactie op Mendev

Wij zijn fan van een deryan tentje en nemen deze mee naar het strand en zwe ...
Moet je daar n apart matrasje in doen? Neem je dan ook je kinderwagen mee?

5 maanden geleden

Reactie op Mendev

Wij zijn fan van een deryan tentje en nemen deze mee naar het strand en zwe ...
Kun je deze ook echt als campingbedje gebruiken? ☺️

5 maanden geleden

Reactie op chantii2910

Vraagje,, zijn er meer mama's die merken dat met ongeveer 5 a 6 weken hun k ...
4 weken, maar ja inderdaad. Al heb ik het idee dat ze krampjes krijgt omdat ze anders drinkt

5 maanden geleden

Reactie op NMMH

Kun je deze ook echt als campingbedje gebruiken? ☺️
Ja! Onze dochter van nu 1,5 doet er vanaf 10 weken haar dutjes in bij opa en oma + als ze uit logeren gaat. En op vakantie gebruiken we hem ook als er geen ledikantje aanwezig is op locatie.

5 maanden geleden

Hoeveel slaapt jullie baby van 9 weken? Ik heb het idee dat mijn baby nog steeds super veel wil slapen. Hij is wakker voor de voeding, maar heeft dan ook vaak z'n oogjes dicht. Op het aankleedkussen bij het verschonen lekker een beetje kletsen en kort een boekje kijken, daarna de 2e borst, en daarna vaak in slaap aan de borst vallen. Ik denk dat hij een wakkertijd van 45 min tot 60 uur. Soms zelfs korter.

5 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Hoeveel slaapt jullie baby van 9 weken? Ik heb het idee dat mijn baby nog s ...
Hier ook een slaapkopje. Slaapt snachts 9 uur achter elkaar. Na de ochtendfles ook weer 2 uur en middagslaapje vaak ook 2,5 uur. Na die fles vaak ook gelijk weer in slaap. Soms de avonden wat meer wakker, onrustiger.