845 Reacties

16 dagen geleden

Reactie op MMMelanie

Oh dat zou wel kunnen, ze heeft nog geen tanden. Net weer een flesje gegev ...
Ja dat kan wel volgens mij. Ik geef borstvoeding, maar als er tandjes komen (5e en 6e komen nu door volgens mij 💀), dan wil hij ook vaker kort drinken. Volgens mij helpt het zuigen tegen de pijn. Zonder drinken slaapt hij dan ook niet verder.

16 dagen geleden

Reactie op MMMelanie

Oh dat zou wel kunnen, ze heeft nog geen tanden. Net weer een flesje gegev ...
Je geeft niet snel te veel hoor, zeker als het sporadisch is. Ik geef heel af en toe snachts ook wel een flesje extra, helpt hem ontspannen waardoor hij daarna idd weer lekker in slaap valt. Maar het is hier maar heel af en toe, als hij teveel krijgt, drinkt hij zelf zn volgende flessen wat minder.

15 dagen geleden

Hoelang duren de spuitluiers bij doorkomende tandjes? 🫣 Hier sinds een dikke week de hele dag (en nacht!) dunne groene poep. Billen zijn rood en pijnlijk. Ik vraag me af hoelang dit kan duren aangezien ze zo ook echt wel veel vocht verliest lijkt me? Overigens zijn de tanden nog niet doorgebroken 🫠

15 dagen geleden

Mijn zoontje was drie weken geleden een week extreem verkouden. Hij hoeste mega veel (ook tijdens zijn slaap, echt een vervelende hoest). Verkoudheid ging over, hoest hield aan. Nu weer een beetje verkouden maar ook nog steeds aan het hoesten. De hoest klinkt nu wel minder heftig, maar hij blijft toch wel veel hoesten, vooral tijdens zijn slaapjes (meestal slaapt hij er zelf wel doorheen). Ik weet dat verkoudheid natuurlijk ook wel een beetje bij de tijd van het jaar hoort, maar ik begin mij toch af te vragen hoelang zo een hoest aan kan houden en wanneer je er wat mee zou moeten doen?... Verder niet ziek ofzo. Afwachten of iets ondernemen?

15 dagen geleden

Reactie op Cherylx58

Mijn zoontje was drie weken geleden een week extreem verkouden. Hij hoeste ...
Ik zou bij twijfel altijd even de HA bellen. Bij ons oudste hadden we bij verkoudheid/hoesten vaak de humidifier aan, je kunt even checken hoe de luchtvochtigheid op de kamer is. Bij gebrek aan zo een apparaat kregen we van de HA post als tip om een vochtige handdoek in de kamer te leggen zodat de luchtvochtigheid wat hoger werd, schijnt fijner te zijn voor de luchtwegen.

15 dagen geleden

Reactie op estelerr_

Ik zou bij twijfel altijd even de HA bellen. Bij ons oudste hadden we bij ...
Ik heb een mini temperatuur metertje + luchtvochtigheid metertje staan en die geeft aan dat het prima is, maar goede tip wel!! Misschien idd toch maar HA contacten morgen...

11 dagen geleden

Hi dames, ik weet even niet hoe ik het afbouwen van bv moet aanpakken. La Leche heeft een afbouwschema als voorbeeld waarbij je per week een voedingsbeurt vervangt voor een fles. Maar mijn zoon is 6,5e maand en krijgt overdag nog zo’n 6x de borst. Maar ik kan hem dan toch niet zo vaak een fles aanbieden? Hoe doen jullie dit?

11 dagen geleden

Reactie op therealkeeks

Hi dames, ik weet even niet hoe ik het afbouwen van bv moet aanpakken. La L ...
Je kan dan nog steeds 6 flessen geven, maar gewoon wat kleiner dan dat ze zeggen voor 6 maanden. Dan bereken je hoeveel ml hij moet drinken in 24 uur en deelt dit door 6 flessen.

11 dagen geleden

Mijn dochter heeft tijdens het slapen best wel koude handjes. Het is in de kamer 20 graden. Ze draagt slaapzak tog 0.5, romper korte mouwen en feetje pyjama lange mouw + lange broek. Koude handjes zeggen niet zoveel toch? Gaat vooral om het nekje dacht ik, of raden jullie iets anders aan?Ze heeft de puckababy 4seizoenen slaapzak, maar het herfstdeel kan je niet inkorten dus is meteen zo mega lang..

11 dagen geleden

Reactie op MvT19

Mijn dochter heeft tijdens het slapen best wel koude handjes. Het is in de ...
Vaak merk je dat als kindjes het koud hebben dat ze op hun buik liggen met de billen omhoog en handjes erover. Of ze worden vaker wakker. Is dat het geval?

11 dagen geleden

Reactie op MvT19

Mijn dochter heeft tijdens het slapen best wel koude handjes. Het is in de ...
Koude handjes zeggen inderdaad niets. Als het nekje lekker aanvoelt en ze niet ineens slechter slaapt (onze dochter werd bijv. altijd rond 5u wakker als ze het koud had), dan is haar kleding voor de nacht op dit moment nog goed afgestemd.

11 dagen geleden

Reactie op Carly90

Vaak merk je dat als kindjes het koud hebben dat ze op hun buik liggen met ...
Nee ze blijft op haar rug liggen met haar armpjes naast haar hoofd. Wel nog paar keer wakker maar dan voor voeding

11 dagen geleden

Reactie op Mendev

Koude handjes zeggen inderdaad niets. Als het nekje lekker aanvoelt en ze n ...
Ja precies, haar nek voelt gewoon goed dus dan laat ik het nu nog even zo

11 dagen geleden

M’n dochter trekt zichzelf omhoog en doet haar beentje onder haar. Ze zit dan op haar knieën. Is dit ook een vorm van zitten? Gisteren trok ze zichzelf ook omhoog aan mij en toen stond ze 😅 maar ik weet dus niet of dit valt onder “kindje kan zelfstandig in zit komen”

8 dagen geleden

Hoe vaakt poept jullie kindje? Wat is een beetje normaal?

8 dagen geleden

Reactie op avb97

Hoe vaakt poept jullie kindje? Wat is een beetje normaal?
Mijn zoontje wel 2 of 3 keer per dag en soms een dag één hele volle. Dit doet hij sinds hij vast voedsel krijgt. Daarvoor was het meestal om de dag.

8 dagen geleden

Reactie op Carly90

M’n dochter trekt zichzelf omhoog en doet haar beentje onder haar. Ze zit d ...
Nee, ik denk dat zelfstandig niet optrekken is, maar vind het wel heel knap van je kindje! Zou je wel aanraden om de box naar beneden te zetten nu, zou het eng vinden zo over die rand heen haha.

8 dagen geleden

Reactie op avb97

Hoe vaakt poept jullie kindje? Wat is een beetje normaal?
Om de dag!

8 dagen geleden

Reactie op Cherylx58

Nee, ik denk dat zelfstandig niet optrekken is, maar vind het wel heel knap ...
Ja alles staat al naar beneden idd. Ze wipt hele tijd op haar knieën dus dat moest wel idd 😂 Ja bizar hè. Ze zit nog niet zelfstandig maar kan zichzelf wel optrekken aan objecten en kan zelfs staan dan 😳

8 dagen geleden

Reactie op avb97

Hoe vaakt poept jullie kindje? Wat is een beetje normaal?
Sinds geboorte normaal 1x per dag. Sinds vaste voeding 1-3x per dag. Hij krijgt trouwens kunstvoeding, ik geloof dat er nogal verschil in kan zitten met bv.