836 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wassen jullie de babykleertjes ook nog met parfum vrij wasmiddel? Zo ja, ho ...
Ik heb nooit speciale wasmiddel gebruikt. Wel in het begin geen wasverzachter. De kraamhulp vertelde dat speciale wasmiddel ook niet nodig is en dat alles gewoon bij elkaar kan. Zoontje is nu 2.5 maand oud en heeft nooit last gehad van zijn huidje. Ook bij de vorige twee kinderen dit zo gedaan. Vind het ook te veel gedoe om alles appart te wassen hoor.

5 maanden geleden

Ik stel mijn vraag ook even hier. Mijn zoontje (10 weken) slaapt de ene nacht door (laat hij 5-6u tussen de voedingen) en de andere nacht heeft hij toch honger na 4-4,5u. Hebben jullie dat ook? Of slaapt jullie kindje dan elke nacht langer door zodra ze dat een keer gedaan hebben? Ik geef elke dag evenveel voeding en hij drinkt het ook altijd op.

5 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ik stel mijn vraag ook even hier. Mijn zoontje (10 weken) slaapt de ene na ...
Hier wisselt het ook met de nacht (onze dochter is 8 weken). De ene nacht laat ze er idd 5-6 uur tussen, de andere 3-4 uur. Dan baal ik ook wel weer ff, maar bedenk me dan dat ze nog zo jong en het is zoals het is. Ik geef BV, dus misschien heeft ze overdag dan minder gedronken of heeft ze juist meer nodig ivm regeldag of sprong. Wordt vast ooit beter 🙈

5 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wassen jullie de babykleertjes ook nog met parfum vrij wasmiddel? Zo ja, ho ...
Ik was vanaf het begin al met ons eigen wasmiddel. Ik gebruik nooit wasverzachter. Geen problemen met de huid gelukkig. Het is alleen een probleem als je baby een gevoelige huid heeft en je komt daar alleen achter door gewoon met je eigen was proberen mee te wassen.

5 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wassen jullie de babykleertjes ook nog met parfum vrij wasmiddel? Zo ja, ho ...
Nee wij wassen vanaf het begin al met ons eigen wasmiddel, dus ook de aller eerste wasjes. Mocht de kleine hier niet tegen kunnen dan zouden we zijn overgestapt. Maar zijn huidje reageert er niet op dus we wassen lekker alles samen met dezelfde wasmiddel.

5 maanden geleden

Ik lees dat veel baby's worden gedragen in een draagzak of doek. Hebben jullie het dan niet kapot warm nu? 🥵

5 maanden geleden

Doen jullie nu een t shirt aan met dit weer?

5 maanden geleden

Reactie op Carly90

Doen jullie nu een t shirt aan met dit weer?
Wij doen een tshirtje rompertje aan

5 maanden geleden

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken nog steeds best wel een buik wil nog rustig aan doen ivm diastase

5 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Ik lees dat veel baby's worden gedragen in een draagzak of doek. Hebben jul ...
Ik durf dat nu niet met het warme weer... Bij ons in huis wordt het nu meer dan 24 graden, ondanks dat ik alle ramen en gordijnen overdag dicht houdt en in de ochtend de ramen openzet om te koelen.

5 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wassen jullie de babykleertjes ook nog met parfum vrij wasmiddel? Zo ja, ho ...
Hebben in het begin gedaan, nu was het neutral wasmiddel op en wassen we alles met onze was mee. Scheelt toch weer een aparte was!

5 maanden geleden

Reactie op Carly90

Doen jullie nu een t shirt aan met dit weer?
Alleen een mouwloze romper, ze is 3 maanden al en een warmtekanon 😂

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
Hier ook nog flinke hangbuik, had het idee dat die bij de eerste sneller kromp haha

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
Bij mij zit er nog 10 kg aan. Erg frustrerend ondanks dat ik 'pas' 7 weken geleden bevallen ben..

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
Ik ben zo goed als terug op m’n oude gewicht maar heb ook nog steeds een buikje (vind het geweldig dat m’n kind daar heeft mogen groeien, maar moet toch zo wennen aan het lichaam wat ik nu zie in de spiegel). Begin as zaterdag weer rustig met sporten bij de powermama (hier ook de gehele zwangerschap gesport).

5 maanden geleden

Reactie op naomi!

Hoe hebben jullie je kindjes aangekleed voor de nacht?
Korte mouwen romper in een tog 1 slaapzak met mouwen en een lakentje

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
Bij mij zit er nog maar 3kg extra aan maar ben er toch wel best onzeker over merk ik nu met het warmere weer. Eerste zwangerschap gelijk weer plat maar nu blijf je een onderbuikje zien. Voel me er dubbel over. Ben trots op mn 2 kindjes en zie er nog goed uit ben ook nog wel slank maar andere dagen wanneer mn broeken te strak zitten of je wel mn buik ziet in kleding kan ik heel onzeker zijn. Heb nooit gesport nooit nodig gehad maar voelt nu wel of ik wat wil doen er aan.

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
5.5 week geleden bevallen en nu 12 vd 20 kilo kwijt. Het lijkt wel alsof de resterende 8 volledig op m'n buik zit. Bah enorm lelijk en frustrerend. Ben deze week begonnen met stevige wandelingen, upper body gewichten en morgen yoga. Volgende week wil ik gaan fietsen en zwemmen. Mag er van mij snel af, ik vind het niet alleen lelijk maar het zit ook gewoon in de weg. Pas amper kleding: zwangerschapskleding te ruim en was voor de winter en m'n eigen kleding pas ik nog niet. Grrrrr

5 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Beetje gekke vraag hoe zit het met jullie buikjes na de bevalling?? 8 weken ...
Dochter is morgen al 3 maanden en er zit nog 8 kg extra aan helaas.. Na m’n eerste had ik t idee dat die buik en de kilo’s veel sneller weg waren. Nu blijft die buik erg zichtbaar.. Ook door de grote honger van de borstvoeding was ik alweer 2 kilo aangekomen. Ben wel nu sinds een paar weken weer aan het sporten en probeer goed op m’n eten te letten. Dus wie weet wordt het langzaam een beetje beter, omvang van m’n buik is wel wat afgenomen in cm’s. :)

5 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Bij mij zit er nog 10 kg aan. Erg frustrerend ondanks dat ik 'pas' 7 weken ...
Precies het zelfde 🙈