836 Reacties

5 maanden geleden

Onze dochter wordt elke ochtend tussen 5 en 6 wakker en wil dan niet meer verder slapen.. Iemand die dit herkend of tips heeft?

5 maanden geleden

Reactie op avb97

Onze dochter wordt elke ochtend tussen 5 en 6 wakker en wil dan niet meer v ...
Herkenbaar, maar helaas geen tips😅

5 maanden geleden

Heeft iemand hier ervaring met zo’n moonie ruis knuffel? Hier een moppie dat overdag en snachts alleen maar op mij slaapt. Even m’n handen vrij hebben zou prettig zijn 🫠

5 maanden geleden

Reactie op Liisss

Heeft iemand hier ervaring met zo’n moonie ruis knuffel? Hier een moppie da ...
Wij hebben de moonie, maar eerlijk ik merkte bij mijn oudste zoon niet echt dat hij hier per se rustiger van werd. Denk dat ik er meer waarde aan hechtte bij het bed ritueel dan hij 😅 maar moet wel eerlijk zeggen: het baarmoedergeluid is veel chiller dan welk ander geluid ook (vind ik) en dat is ook niet onbelangrijk als je samen in een kamer slaapt. Ik lees wel veel positieve verhalen van mensen die geluid gebruiken voor baby slaap.

5 maanden geleden

Hoe kleden jullie nu je kindje met dit weer? En doen jullie nog een mutsje op buiten (baby 7w) in de ligbak/draagzak? 23-24C binnenshuis. 19C buitenshuis. Heb zoveel boxpakjes maar die lijken mij voor nu te warm (sowieso binnen). En buiten met romper en boxpakje + vestje in de ligbak met deken en muts lijkt mij ook warm. Ik weet het even niet meer.

5 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Hoe kleden jullie nu je kindje met dit weer? En doen jullie nog een mutsje ...
Mijn zoon is bijna 6 weken maar droeg alleen muts in de kraamweek. Binnen gewoon broekje met shirt en naar buiten soms lange mouwen, en alleen een lakentje in de wagen.

5 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Hoe kleden jullie nu je kindje met dit weer? En doen jullie nog een mutsje ...
Vandaag korte mouwen romper met lange mouwen shirtje er boven en lange broek met sokken. Had een dun dekentje mee (naar tuincentrum) maar daar af gedaan.

5 maanden geleden

Reactie op Liisss

Heeft iemand hier ervaring met zo’n moonie ruis knuffel? Hier een moppie da ...
Wij gebruiken de Moonie vanaf de geboorte. Kan niet zeggen of het ook echt iets doet, want heb het tot nu toe nog met ieder slaapje gebruikt en weet dus of ze onrustiger slaapt zonder de Moonie. Maar er is hier op straat regelmatig rumoer (spelende kinderen, auto’s) en ook de buurjongen drumt zo nu en dan.. onze dochter slaapt overal doorheen terwijl de Moonie aan staat. En ook deze mama vindt de geluiden ondertussen erg fijn 🙈 Heerlijk om in slaap te vallen met de pink noise of de baarmoedergeluiden.. denk dat ik zelf niet meer zonder kan 😂

5 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Hoe kleden jullie nu je kindje met dit weer? En doen jullie nog een mutsje ...
Had onze dochter vandaag een romper met korte mouwen aan, een truitje met lange mouwen en een broekje. Buiten ook sokken aan, maar binnen had ik deze uit. Probeer regelmatig in haar nekje te voelen hoe warm ze het heeft en op basis hiervan heb ik vandaag ook buitenshuis geen dekentje gebruikt.

5 maanden geleden

Help. Seks gehad na bevalling keizersnede. Wel met condoom maar deze was gescheurd 2 weken geleden, toen meteen morning After pil genomen. Zonet weer seks gehad alleen is de condoom afgegleden… Ik wil graag een koper spiraal maar dit mag pas 12 weken na keizersnede maar dit is zo geen doen.. en we willen nu nog geen tweede kindje. Iemand suggesties voor evt iets anders zonder hormonen? Ben bang om weer zwanger te worden ook al is me menstruatie nog niet op orde. Onze dochter is pas 8 weken oud..

5 maanden geleden

Heeft iemand ooit verbena of Marrakesh(theezakje) gebruikt voor de baby? Dit tegen krampen.. ik heb van een kennis begrepen dat dat zou helpen, maar wil graag meerdere ervaringen van anderen, zodat ik het kan uitproberen.

5 maanden geleden

Reactie op xMamavandeEerste

Help. Seks gehad na bevalling keizersnede. Wel met condoom maar deze was ...
Onthouding is de enige totaal veilige keuze. Zo snel zwanger worden na een keizersnede kan maar dan heb je grote kans op gevaarlijke complicaties en dat wil je echt niet. Ik moet minimaal een half jaar wachten na de keizersnede maar liever een jaar. Dus ik zou toch met de huisarts overleggen en anders toch tijdelijk hormonale anti conceptie gebruiken.

5 maanden geleden

Geen vraag maar ultieme lifehack voor kleine klevertjes! Olivia wilde alleen maar bij/op/tegen ons slapen. Nu al een paar keer een opgerolde handdoek langs haar rug en tussen haar benen door en ze ligt compleet knock-out! Graag gedaan hahaha🙏🏼🍀

5 maanden geleden

Ik wil graag inbakeren afbouwen wie heeft hier ervaring mee??

5 maanden geleden

Reactie op avb97

Onze dochter wordt elke ochtend tussen 5 en 6 wakker en wil dan niet meer v ...
Heel herkenbaar en heel normaal voor baby’s (helaas)

5 maanden geleden

Reactie op Imagine

Onthouding is de enige totaal veilige keuze. Zo snel zwanger worden na een ...
Nee klopt, heb je ook gelijk in. Nu het steeds zo mis gaat toch wel bang dus dan maar onthouding inderdaad.. de huisarts was met vakantie, dus zal maandag bellen ..

5 maanden geleden

We willen kv gaan introduceren en beginnen met het 2e flesje van de dag (rest afgekolfde mm) na hoeveel tijd zou je kunnen merken of er buikkrampen door ontstaan en na hoeveel dagen zouden jullie de andere flesjes evt vervangen voor kv(en in welke volgorde?)

5 maanden geleden

Reactie op SMY24

Ik wil graag inbakeren afbouwen wie heeft hier ervaring mee??
Ik heb een handige tip koop een slaapzak met lange mouwen en leg je kindje hier in zonder dat je de armpjes in de mouwen doet. Tijdens het slapen gaat je kindjenzelf de armpjes in de mouwtjes doen enzo leer je steeds meer in die slaapzak te slapen

5 maanden geleden

Reactie op xMamavandeEerste

Help. Seks gehad na bevalling keizersnede. Wel met condoom maar deze was ...
Ik mocht van de gynaecoloog na 8 weken een mirena spiraal laten plaatsen na de keizersnee. Is er een reden dat je met een koperspiraal moet wachten? Of ligt het per gynaecoloog wanneer zr een spiraal willen plaatsen?

5 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Ik mocht van de gynaecoloog na 8 weken een mirena spiraal laten plaatsen na ...
Ik mocht mijn mirena spiraal na mijn keizersnede pas na 10 weken laten plaatsen dus zal verschil inzitten tussen gynaecologen.