836 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op moos99

Meer mensen bij wie de baby overdag max 3 kwartier slaapt? Cb zei dat het n ...
Bij mijn oudste van alles geprobeerd, maar dit veranderde vanzelf naarmate hij ouder werd. Als mijn jongste zoontje (bij ons is het meestal 25-35min) eerder wakker wordt, dan probeer ik hem eerst nog in slaap te helpen, als dit na 15-20min niet lukt dan gaan we verder met de dag en probeer ik het eventueel een uurtje voor de volgende voeding nog een keer zodat ie nog een half uurtje (of evt langer en daardoor voeding iets later) kan meepakken. En als dat niet lukt dan probeer ik iig 1 dutje op de dag zo te doen dat ik bijna zeker weet dat hij lang slaapt (wandelwagen of draagzak). Dit doe ik meer om hem te helpen aan zijn slaapuren te komen en niet per se om hem te leren zelf zijn slaapjes te koppelen.

4 maanden geleden

Reactie op moos99

Meer mensen bij wie de baby overdag max 3 kwartier slaapt? Cb zei dat het n ...
Je zou rond de 20-30 min of iets later erbij kunnen zijn en wannner je merkt dat je kindje onrustig wordt of bewegingen laat zien bijv de kinderwagen kunnen wiebelen of je hand op je kindje leggen voor gevoel van geborgenheid. Dit doe je dan voordat je kindje z’n ogen open heeft.

4 maanden geleden

Hoe gaan jullie om met de babyfoon (als je die gebruikt)? Hier staat dat ding dag en nacht 'aan'. Wel het beeld en geluid uit want anders word ik gek 😆 Hij gaat zelfs mee naar bed omdat onze dochter op haar eigen kamer slaapt.

4 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Hoe gaan jullie om met de babyfoon (als je die gebruikt)? Hier staat dat di ...
Mijn 2 zoontjes doen altijd tegelijk slapen. Dus dan heb ik beeld en geluid in de wieg en alleen geluid voor de oudste ( die slaapt op ons bed ). Overdag staat hij alleen aan als er iemand op bed ligt, beeld en geluid continue en snachts hebben we die niet nodig want we slapen toch allemaal op dezelfde kamer 😂.

4 maanden geleden

Bij ons staat de babyfoon met beeld en geluid aan als ze op bed ligt. Ook in de nacht nu ze een aantal nachten op haar eigen kamer heeft geslapen. Beeld kastje staat dan op mijn nachtkastje en ik kijk eigenlijk alleen als ik geluid hoor.

4 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Hoe gaan jullie om met de babyfoon (als je die gebruikt)? Hier staat dat di ...
Wij gebruiken alleen de babyfoon als de kleine al op bed ligt en wij beneden zitten. In de nacht hebben wij de slaapkamer deuren open, dan hoor ik hem wel.

4 maanden geleden

Goedemorgen mijn dochtertje van 10 weken slaapt tot ongeveer 4/5 uur super rustig maar komt er veel geluid draaien met het hoofd schrapen met de keel oogjes zijn wel dicht en het is niet constant om de 2/3 min. Huilt niet maar beweegt wel veel. Ik vind het lastig moet ik haar nu wel of niet wakker maken voor de fles 🙈 zijn hierm meer mensen die dit herkennen?

4 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Goedemorgen mijn dochtertje van 10 weken slaapt tot ongeveer 4/5 uur super ...
Hier ook soms. Ik laat hem gewoon liggen, wel een keer wakker gemaakt omdat ik dacht dat hij wakker was, niet dus.🙈 Dus nu laat ik hem totdat hij echt wakker is

4 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Goedemorgen mijn dochtertje van 10 weken slaapt tot ongeveer 4/5 uur super ...
Hier is hij tussen 4 en 5 ook wat aan het knorren en draaien, wel met wat langere tussenpozen. Maar ook tijdens het woelen slaapt hij toch echt. Ik maakte hem eerst wakker voor een fles, vooral omdat ik er zelf wakker van werd en hoopte dat hij daarna weer rustig ging slapen. Maar van de fles ging hij steeds minder drinken, van 100ml naar 66ml naar de laatste dagen zelfs nog minder. Plus na de fles bleef hij wat onrustig, dus slapen deed ik na de fles ook niet meer. Sinds maandag laat ik hem liggen en hij slaapt na wat woelen dus heerlijk door tot 6:30/7:00 (en ik ook) en drinkt zijn 1e fles weer heel goed.

4 maanden geleden

Verschonen jullie je baby nog in de nacht? Ik verschoon ons zoontje (11 weken) bij de laatste voeding tussen 21 en 23 en daarna in de nacht één keer tot aan de ochtend voeding (tussen 7 en 9). Ik gebruik daarvoor wel nachtluiers, anders lekt het na maximaal 4 uur al door. Het gaat niet altijd goed, soms lekt hij alsnog plas door. Ik vraag me een beetje af of ons zoontje veel plast 😅

4 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Verschonen jullie je baby nog in de nacht? Ik verschoon ons zoontje (11 wek ...
Ik doe het niet meer. Merkte dat de luier amper vol was dus dan heb ik liever dat ze nog slaperig is en daarna goed doorslaapt.

4 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Verschonen jullie je baby nog in de nacht? Ik verschoon ons zoontje (11 wek ...
Ik ruik en voel altijd even.. als de luier vol voelt doe ik het wel. Mn dochter plast ook best veel. En met poepluier sowieso maar dat gebeurt snachts bijna niet.

4 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Ik ruik en voel altijd even.. als de luier vol voelt doe ik het wel. Mn doc ...
Ik had dus afgelopen nacht (23-4 zelfde luier) tot mijn verbazing een bijna droge luier. Toen even op het potje geweest en daar kwam echt een enorme plas uit. Luier erna (4-8) was doorgelekt omdat het zoveel plas was…

4 maanden geleden

Baby 8 weken weigert speen, maar wordt wel rustig door zuigen (en valt hierdoor uiteindelijk wel beter in slaap vooral in namiddag) op speen.. Speen weg laten of oefenen met speentje. Wat is jullie advies?Ervaring?

4 maanden geleden

Reactie op Dia93

Baby 8 weken weigert speen, maar wordt wel rustig door zuigen (en valt hie ...
Geen advies, maar herkenning. Ook meerdere spenen geprobeerd (mam, difrax, medela) maar ze pakt er geen. Meestal zelfs bijna kokhalzen

4 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Verschonen jullie je baby nog in de nacht? Ik verschoon ons zoontje (11 wek ...
Ja, ook in de nacht. Met plasluier zonder natte doekje, dus echt alleen nieuwe luier. Bij poepluier uiteraard gewoon schoonmaken. Onze zoon heeft altijd een volle plasluier tussen de voedingen door, maar van het natte doekje schrikt hij nogal dus die laten we dan achterwege.

4 maanden geleden

Reactie op Dia93

Baby 8 weken weigert speen, maar wordt wel rustig door zuigen (en valt hie ...
Onze zoon weigert ook de speen, pakt m af en toe. Denk dat we binnenkort ermee stoppen. Hij valt vaak zelf in slaap, ook zonder speen. Las dat na 3mnd de zuigbehoefte minder wordt. Oudste zoon weigerde ook de speen. Dus daar waren we ook al gauw mee gestopt. Wel moesten we hem in slaap wiegen, weet niet of een speen had uitgemaakt in deze. Aan de ene kant wel erg fijn zonder speen want is ook weer iets wat je dan niet hoeft af te bouwen/afleren. Merk trouwens wel dat mijn jongste nu vaak zijn vuist probeert ‘op te eten’ maar hij wordt daar vaak juist onrustig van of zelfs gefrustreerd, maar als ik dan een speen aanbied wilt hij die 9/10x niet.

4 maanden geleden

Reactie op Moedervan…..

Goedemorgen mijn dochtertje van 10 weken slaapt tot ongeveer 4/5 uur super ...
Ons dochtertje van 6.5 week doet dit ook, ook zo rond 5 uur. Speentje geven en ze is weer rustig, werkt voor jullie misschien ook?

4 maanden geleden

Leggen jullie je kindjes bij elk slaapje overdag in bed? Ben nog zoekende met de slaapjes overdag. Vaak slaapt hij niet langer dan driekwartier en is in slaap komen ook moeilijk.

4 maanden geleden

Reactie op kusRens

Leggen jullie je kindjes bij elk slaapje overdag in bed? Ben nog zoekende m ...
Eigenlijk tot nu toe alleen een paar keer het eerste slaapje geprobeerd, ben ik sinds een week mee begonnen. De rest is overdag nog in de box, kinderwagen, draagzak en soms op ons. Dat eerste slaapje op bed gaat wel goed. Dus misschien ga ik het nog wel vaker proberen.