89 Reacties

8 maanden geleden

Zijn er meer kindjes die heel bang zijn voor gras en zand of terrein wat anders is als steen of de vloeren binnen ? Ik heb al best wel wat geprobeerd maar het word nog niet echt beter.

8 maanden geleden

Iemand de tip voor een kindje van 14 maanden die echt gaat krijsen met het verschonen van de luier? Hij blijft de hele tijd krijsen, wegdraaien. Gewoon onmogelijk om de luier te doen. En het maakt ook niet uit in welke situatie het is.

8 maanden geleden

Reactie op JayJay3324

Iemand de tip voor een kindje van 14 maanden die echt gaat krijsen met het ...
Heb 2 zoontjes die het vreselijk vinden om verschoond te worden. De jongste kan ik soms nog heel kort afleiden met iets nieuws in zn hand of iets wat hij eigenlijk helemaal niet mag. Werkt maar eventjes helaas. De oudste niet, ze kunnen totaal niet stil liggen. Gelukkig is de oudste inmiddels zindelijk, maar man man man wat een strijd elke keer 🤯 Wij gebruiken luierbroekjes omdat we de luiers moeilijk goed dicht kregen, verschonen wanneer het kan met zn 2en, en vooral bij poepen handig als je ze kan meenemen in de douche (staand wassen). Meestal blijven ze wel stil staan onder de douche 😛 in ieder geval geen kliederboel op de commode. Succes!

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Heb 2 zoontjes die het vreselijk vinden om verschoond te worden. De jongste ...
Ohja, staand verschonen (aan een tafeltje of iets laten staan of gewoon op de commode tegen jou aan) was ook de oplossing (want staan gingen ze toch, of kruipen of iets). Vandaar de luierbroekjes. Enige nadeel is wel dat je elke keer alles uit moet trekken. Voor buiten de deur hadden we soms gewone luiers zodat we broekje en schoenen konden aanlaten maar vond ik soms best lastig met de luier dichtmaken.

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Dit bericht is verwijderd
Ja ik ben alleen dus met zijn 2e gaat niet hahah. Luierbroekjes werken hier niet, daar gaat meneer helaas doorheen. Het is echt ellende!

7 maanden geleden

Reactie op JayJay3324

Iemand de tip voor een kindje van 14 maanden die echt gaat krijsen met het ...
Hier dus ook… bijna niet te doen als je niet met zn tween bent 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Hier dus ook… bijna niet te doen als je niet met zn tween bent 🤣
Oh ellende dit. Hopelijk is het snel voorbij

7 maanden geleden

Gaan jullie wel eens naar de dierentuin? Ik wil dat komend weekend miss een keer doen maar ik zit een beetje met haar twee dutjes. De dierentuin zit redelijk dichtbij, 20 min rijden. En we hoeven natuurlijk geen uren te gaan nog dus na haar middagdutje doen? Of na haar ochtenddutje en middagdutje wat later/in de auto terug? Wat zouden jullie doen? Of gewoon sochtends en kijken of ze het ochtenddutje een keertje kan overslaan...wat zouden jullie doen?

7 maanden geleden

Gaan jullie wel eens naar de dierentuin? Ik wil dat komend weekend miss een ...
Ik zorgde altijd dat we gingen rijden als het eerste dutje moest beginnen. Zodat mijn zoontje onderweg kon slapen. En dan het tweede dutje gewoon in de buggy of op de terugweg. Dan maar iets van de tijden afwijken. Nu weet ik natuurlijk niet hoe jouw kindje slaapt en of zij ook in een buggy ofzo slaapt. Als het idd 20 min rijden is misschien haar iets eerder wakker maken, dat ze eventueel in de auto nog iets kan dutten? Of inderdaad na het oxhtenddutje pas gaan 😊

7 maanden geleden

Wij zijn recent geweest, tijdens ochtenddut heen en middagdutje terug. Dan maar iets afwijken van de tijden, 's nachts sliep ze als een roosje door alle indrukken

7 maanden geleden

Wat voor traphekje hebben jullie? Is er iets waar ik echt rekening mee moet houden? Grote pluspunten die we zeker mee moeten nemen? Wij hebben beneden in de hal een taatsdeur, dus moeten zowel beneden als boven een traphekje.

7 maanden geleden

Toen ze nog 2x sliep gingen we rijden tijdens ochtenddutje. Dan sliep ze in de auto even. En vaak waren we het wel na 3 uurtjes zat. Dan waren we met middagdutje weer thuis.

7 maanden geleden

Reactie op kusRens

Wat voor traphekje hebben jullie? Is er iets waar ik echt rekening mee moet ...
Sowieso eentje die je vast moet boren. Die zonder boren zijn irritant omdat die onder een verhoging hebben waardoor je kan vallen of je teen lelijk kan stoten. Wij hebben een vaste hek en eentje die zichzelf opvouwt. Allebei fijn.

7 maanden geleden

Ochtend dut in de auto, middagdut wandelend in de wagen in de dierentuin en door alle indrukken powernap in de auto terug

7 maanden geleden

Mijn zoontje van bijna 14 maanden is dol op ijs!! We zijn hier achter gekomen doordat hij wel eens een hapje krijgt van ons schepijs uit de ijswinkel bij ons om de hoek. Hij gilt dan echt om meer. Nu wil ik voor hem lekker maar ook gezond ijs in de supermarkt halen. Wat raden jullie aan? Ps hij mag van mij bijna alles gewoon eten wat hij lekker vind aangezien hij onder gewicht is en wel wat mag aankomen.. maar ik wil toch iets wat lekker maar ook gezond voor hem is als je begrijpt wat ik bedoel. Alle tips zijn welkom

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem010

Mijn zoontje van bijna 14 maanden is dol op ijs!! We zijn hier achter gekom ...
Het gezondste is om het zelf te maken

7 maanden geleden

Ons meisje is ook dol op ijs. Ik laat haar eigenlijk alles wel gewoon proeven maar dan zonder eventuele stukjes koek of chocola of zo. Tandjespijn koel ik vaak met (halve) suikervrije vrieslollies van bijvoorbeeld candyman. Verder het liefst kleine waterijsjes. Als we een ijsje gaan kopen neem ik vaak expres iets van yoghurtijs of zo. Dat lijkt me dan het meest gezond.

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem010

Mijn zoontje van bijna 14 maanden is dol op ijs!! We zijn hier achter gekom ...
Heb niet op de ingredientenlijst gekeken maar heb deze gevonden bij de Jumbo. Zitten 3 smaken in en zijn hele kleine ijsjes. Ik maak soms zelf ijs voor bijna kleuter met volle yoghurt en vers/diepvries fruit (mango, aardbei etc).

7 maanden geleden

Ik heb het idee dat mijn meisje continu moe is. Ze wordt rond 6.00u wakker, doet een dutje van 1,5u om 8.30u/9.00u en dan weer 1 rond 12.30u. Vooral na dit dutje is het nog altijd gapen en gaat ze gemiddeld rond 18.00u weer naar bed tot de volgende ochtend. Ik zou bijna gaan denken dat er iets aan de hand is waardoor ze zo moe is 😔

7 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Ik heb het idee dat mijn meisje continu moe is. Ze wordt rond 6.00u wakker, ...
Persoonlijk denk ik dat de wakkertijd in de ochtend en middag te kort is? Hier was dat ook zo. Nu hou ik 3 uur ertussen aan en voor de bedtijd 4/4,5 uur en slaapt hij super. Gaapt ook vaker tussendoor, maar oogt niet moe. Kan ook een sprong zijn of nieuwe indrukken?