Mijn dochter van 7 maanden die word sinds een paar weken elke nacht wakker, beetje kreunend, jammerend..
Wij snapten niet waarom. Totdat ik aan haar voelde dat ze het misschien toch te koud heeft.
Onze kamer is ongeveer 17/18 graden.
Ze draagt een 3 TOG slaapzak met een warm pakje, lange mouwen romper en sokjes..
Haar handjes zijn heel koud, haar wangetjes een voorhoofd licht kous.. haar nek voelt niet heel warm aan
Ik heb het idee, dat als ik haar borstvoeding heb gegeven dat ze dan weer opgewarmd is en weer een paar uur kan slapen..
Wat kan ik nog meer doen??
Hoe kan ik bijvoorbeeld veilig en deken over haar heen doen?
Vergelijkbaar verhaal hier! Wat ik gedaan heb is een lekker dit dekentje ledikant voormaat, aan het voeteneinde en de zijkanten heel strak onder het matras geplaatst. De kleine kan het dekentje niet onder het matras vandaan trekken maar op deze manier voorkom je ook dat het dekentje over het hoofdje kan want hij bedekt de kleine net tot aan de borst. Hij heeft nog steeds zijn slaapzakje aan dus van boven heeft hij het jiet meer koud en sinds wij dit doen jammert hij niet meer om de kou in de nacht en voelt hij ook niet meer koud aan bij de handjes, wangetjes ect. Ik hoop dat je hier wat aan hebt succes ☺️
Ons oudste heeft ook altijd koud, voor hem hebben we altijd wollen romper en legging onder zijn pyjama. Ook hebben we een wollen onderlegger op zijn matras. Wol reguleert namelijk warmte.
Vannacht trouwens elektrisch kacheltje even aangezet tijdens nachtvoeding. Die hadden we sws staan voor na het badje bijvoorbeeld. Was wel prettig (ook voor mezelf haha). Misschien kun je dat proberen als je er toch uit moet in de nacht voor voeding.