9 Reacties

10 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je rijstebloem wilt toevoegen ?

10 maanden geleden

Ik ben inderdaar ook benieuwd waarom. Is dit beter ? Onze kleine is nu 20 weken en krijgt gewoon nog melk (5 voedingen 180ml) en een paar lepetljes groente per dag.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

10 maanden geleden

Ik heb juist begrepen dat door iets wat erin zit (arseen??) Het juist heel slecht is om dagelijks rijstebloem te geven. Als je echt een pap fles wilt geven kan je beter nog even wachten totdat je iets van tarwe pap kan maken..

10 maanden geleden

Hij drinkt bij ons 210cc melk met daarmee gemengd 5 theelepeltjes rijstebloem. Niet hele volle theelepeltjes overigens. Ik doe dit nu sinds 2 en halve week en hij slaapt er bij ons bijvoorbeeld heerlijk op. Voor 180cc zou ik dan denk ik 4 theelepeltjes doen. Je wilt het niet te dik maken anders past het niet meer door de tut van de fles. Succes!! Hopelijk werkt het voor jullie net zo goed!

10 maanden geleden

Zet de gezondheid van je kindje voorop en begin er niet aan. Ik snap van zoveel 'baby'producten niet waarom het überhaupt verkocht mag worden. Lees je goed in over de nadelige effecten hiervan.

10 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Ik ben inderdaar ook benieuwd waarom. Is dit beter ? Onze kleine is nu 20 w ...
Nee is zeker niet beter en ook totaal niet nodig. Soms denken mensen dat baby’s dan sneller doorslapen maar dat is niet zo.

10 maanden geleden

Reactie op Carly90

Nee is zeker niet beter en ook totaal niet nodig. Soms denken mensen dat ...
Ah okee, ja bij ons slaapt ze al door. Dacht meer dat je dat daj misschien geeft als ze honger blijven houden na de fles. Hir heeft ze nog steeds genoeg aan de 180+6 maar was benieuwd. Want je leest vaak dat mensen een papfles geven of rijstbloem

10 maanden geleden

Zou het niet doen... Arseen is niet goed voor dagelijks gebruik en het is ook onnodig. Het voegt echt niets toe en levert ook nauwelijks calorieën. Is denk ik meer iets van vroeger dat je pap(fles) moest geven, maar hoeft echt niet!

10 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Ah okee, ja bij ons slaapt ze al door. Dacht meer dat je dat daj misschien ...
Ah wat fijn! Nee het is niet voor honger. Dan heb je volgens mij zelfs voeding voor hongerige baby’s. Vaak hoor je dat mensen dit doen in de hoop dat baby’s langer doorslapen maar dat doet een baby pas wanneer die er zelf klaar voor is. Vol duwen met voedsel helpt daar niet bij en rijstebloem voegt echt niks toe voor je kindje. Lees hier meer: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx