23 Reacties

2 maanden geleden

Wij maken flesje met warm water, maar hebben wel stadsverwarming. Als je een boiler of geiser hebt kan het waterbedrijf niet garanderen dat het warm water schoon genoeg is, daarom wordt het afgeraden

2 maanden geleden

Volgens onze verloskundige mag dat wel maar uit voorzorg doen we het meestal niet

2 maanden geleden

Ja hoor! Doen wij al vanaf het begin. Wel een nieuwbouwhuis, dus geen loden leidingen. Kraamzorg raadde het aan en scheelt een hoop gedoe. Op plekken waar we twijfelen (vakantie/visite) nemen we een eigen thermosfles mee

2 maanden geleden

Volgens mij mag het wel, maar ik vind dat juist veel gedoe. Voordat ik warm water uit de kraan heb heb ik al weet ik hoeveel liter verspild en moet de cv ketel daarvoor aan. Ik doe het daarom gewoo 30 seconden in de magnetron of met de waterkoker.

2 maanden geleden

Zolang je huis geen loden leidingen heeft is het geen probleem. Wij deden dit bij de eerste al en bij de 2e nu weer.

2 maanden geleden

Reactie op Baby-2021|

Zolang je huis geen loden leidingen heeft is het geen probleem. Wij deden d ...
warm leidingwater bevat meer bacteriën dan koud leidingwater, beste blijft koud water gebruiken en dit opwarmen met waterkoker en aanvullen met koud tot gewenste temperatuur. zie ook tips voedingscentrum.

2 maanden geleden

Volgens mij raden ze het af omdat tijdens het verwarmen van water er mogelijk metalen deeltjes in het water kunnen komen. Bij koudwater direct uit de leiding is dit niet het geval.

2 maanden geleden

Ow ik lees even mee, want ik doe het wel uit de kraan 🙈

2 maanden geleden

Als je het op google opzoekt vind je uitleg wat steeds op hetzelfde neerkomt. Zie afbeelding

2 maanden geleden

Ik doe water uit de Quooker in een flesje en dan koud water.. gaat prima.

2 maanden geleden

Lactatiekundige die ook kinderverpleegkundige is gaf bij ons aan dat warm water uit de kraan als je het direct gebruikt prima kan. Groeien we sneller bacterieen in dus als ik water een dag meeneem die ik wel altijd gekookt water en koud water apart

2 maanden geleden

Reactie op Lin_da1987

Lactatiekundige die ook kinderverpleegkundige is gaf bij ons aan dat warm w ...
Volgens mij zijn de bacteriën ook niet het probleem maar dat hij het opwarmen met een boiler etc er metalen in kunnen komen.

2 maanden geleden

Hier ook altijd kokend water vermengd met koud water. Of als we weg gaan water opwarmen in de magnetron.

2 maanden geleden

Ik maak het flesje altijd met warm water uit de kraan. Nooit gekookt, vind het te veel moeite en dit is mij aangeleerd tijdens de kraamweek

2 maanden geleden

Ik maak thuis flesjes met warm kraanwater. Beter dan de magnetron!

2 maanden geleden

Ik water in nieuwbouwwoningen bevat een te hoog gehalte zware metalen https://www.rivm.nl/publicaties/drinkwaterkwaliteit-in-nieuwbouwwoningen#:~:text=Drinkwater%20in%20nieuw%20gebouwde%20woningen,oplevering%20van%20de%20woning%20onvoldoende. Maar ik vind het ook gewoon raar ik ga mijn thee ook niet zetten met warm kraan water het smaakt gewoon niet fris en het idee dat het al langere tijd onderweg is. Nee bedankt. Minuutje wachten op de waterkoker is ook een kleine moeite?

2 maanden geleden

Team kraanwater ☝🏻 in de kraamweek geleerd en bij de oudste ook gedaan. Werkt prima.

2 maanden geleden

Altijd kraanwater hahaha

2 maanden geleden

Oeh ik deed ook altijd gewoon warm water bij het poeder... gelukkig maar af en toe😬 Maar als je kokend water mengt met koud water hoe weet je dan hoeveel kokend water je erin moet doen qua verhouding? Ik maak meestal 120 +4

2 maanden geleden

Altijd gekookt water, is kleine moeite. We weten inmiddels bij een fles van 210 de verhouding 80 heet rest koud, die verhouding heb je na 2 flesjes al door. Is heel simpel