23 Reacties
2 maanden geleden
Zolang je huis geen loden leidingen heeft is het geen probleem. Wij deden dit bij de eerste al en bij de 2e nu weer.
2 maanden geleden
Reactie op Baby-2021|
Zolang je huis geen loden leidingen heeft is het geen probleem. Wij deden d ...
warm leidingwater bevat meer bacteriën dan koud leidingwater, beste blijft koud water gebruiken en dit opwarmen met waterkoker en aanvullen met koud tot gewenste temperatuur. zie ook
tips voedingscentrum.
2 maanden geleden
Volgens mij raden ze het af omdat tijdens het verwarmen van water er mogelijk metalen deeltjes in het water kunnen komen. Bij koudwater direct uit de leiding is dit niet het geval.
2 maanden geleden
Als je het op google opzoekt vind je uitleg wat steeds op hetzelfde neerkomt. Zie afbeelding
2 maanden geleden
Lactatiekundige die ook kinderverpleegkundige is gaf bij ons aan dat warm water uit de kraan als je het direct gebruikt prima kan. Groeien we sneller bacterieen in dus als ik water een dag meeneem die ik wel altijd gekookt water en koud water apart
2 maanden geleden
Reactie op Lin_da1987
Lactatiekundige die ook kinderverpleegkundige is gaf bij ons aan dat warm w ...
Volgens mij zijn de bacteriën ook niet het probleem maar dat hij het opwarmen met een boiler etc er metalen in kunnen komen.
2 maanden geleden
Ik water in nieuwbouwwoningen bevat een te hoog gehalte zware metalen
https://www.rivm.nl/publicaties/drinkwaterkwaliteit-in-nieuwbouwwoningen#:~:text=Drinkwater%20in%20nieuw%20gebouwde%20woningen,oplevering%20van%20de%20woning%20onvoldoende.
Maar ik vind het ook gewoon raar ik ga mijn thee ook niet zetten met warm kraan water het smaakt gewoon niet fris en het idee dat het al langere tijd onderweg is. Nee bedankt.
Minuutje wachten op de waterkoker is ook een kleine moeite?
2 maanden geleden
Team kraanwater ☝🏻 in de kraamweek geleerd en bij de oudste ook gedaan. Werkt prima.