19 Reacties

één maand geleden

Ik volg even. Nu (nog) niet van toepassing gelukkig, want hij heeft nog geen tanden.

één maand geleden

Hoi, wij poetsen de tandjes voor het slapengaan. Stap 1 van de avond routine. Van in de nacht borstvoeding geven, krijgen kinderen geen tandbederf. https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/tandbederf-welke-invloed-heeft-nachtelijke-borstvoeding/

één maand geleden

Ik snap niet wat je bedoeld met idealiter nog een half uur moeten wachten voordat je gaat tandenpoetsen? Mijn dochter haar tandjes beginnen net de puntjes door te komen, als ze straks iets verder doorkomen dan is het de fles geven en daarnaar gewoon tandjes poetsen en slapen gaan. Is infeite precies hoe is het zelf doe, neem ook altijd nog wat te drinken voor het slapen gaan en poets daarnaar mijn tanden om te gaan slapen

één maand geleden

Half uur wachten met tanden poetsen geldt volgens mij voor zure voedingsmiddelen zoals fruit. Na melk mag je meteen poetsen. Ik poets in principe na de laatste voeding. Nu zijn we nog niet zo lang over van 3 naar 2 slaapjes en hij is nu zo moe in de avond dat hij soms aan de borst in slaap valt. Ik poets nu voor de voeding en als hij toch nog wakker is na het voeden poets ik daarna nog even kort. Borstvoeding is idd niet zo schadelijk voor de tanden maar toch, er zitten veel suikers in. Dus als het kan liever erna poetsen. We hebben trouwens ook nog 2 nachtvoedingen, daarna poets ik uiteraard niet haha.

één maand geleden

Ben ik dan 1 van de weinig die het s’morgens doet 😅?

één maand geleden

Wij poetsen gewoon voor het naar bed gaan. De ene keer is ze zo moe en doen we het direct na de fles en de andere keer speelt ze nog even en doen we het iets later. Ik lees hier in een reactie dat er geen tandbederf zou ontstaan door borstvoeding, maar volgens mij komt het toch regelmatig voor dat een dreumes gaatjes heeft door nachtelijke voedingen (zowel borst als fles). Ik kom in ieder geval wel websites en artikelen tegen over (langdurige) borstvoeding en tandbederf. Ik zou gewoon even snel poetsen na het voor het slapen ook al is dat kort na het voedingsmoment.

één maand geleden

Gewoon papfles om 19.00 uur en dan daarna poetsen, leuk liedje zingen ze vindt het fantastisch

één maand geleden

Reactie op Yvonne1989

Ik snap niet wat je bedoeld met idealiter nog een half uur moeten wachten v ...
Je poetst het zuur in je tanden als er geen tijd tussen eten/drinken en poetsen zit. Slecht voor je glazuur dus.

één maand geleden

Hier 8 maanden, 7 tandjes en poetsen voor de laatste borstvoeding als onderdeel van t avondritueel. Na borst is ze slaperig (zonde om daar geen gebruik van te maken 😁)

één maand geleden

Reactie op shaarrr

Wij doen het ook in de ochtend, avond lukt hier echt niet.

één maand geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Je poetst het zuur in je tanden als er geen tijd tussen eten/drinken en poe ...
Oké dat wist ik niet🙈

één maand geleden

Ik poets bij het luier verschonen/slaapzak aantrekken en daarna ga ik nog voeden. Maar hij slaapt ook geen lange blokken dus voor de nacht of niet maakt zowieso weinig uit

één maand geleden

Reactie op shaarrr

Wij poetsen ook in de ochtend 😊

één maand geleden

Reactie op shaarrr

Nee dit doen wij ook

één maand geleden

Je hoeft maar 1x per dag te poetsen, dus wij doen de ochtend! Probleem opgelost 😊

één maand geleden

Ik poets haar tanden na het badje daarna krijgt ze nog een fles voor het slapen, volgens mij maakt dat niet zoveel uit

één maand geleden

Ik doe het in de ochtend!

één maand geleden

Ik poets de tandjes voor de laatste fles en dan in de ochtend weer.