43 Reacties

4 maanden geleden

ik heb tijdens de zwangerschap hier ook last van gekregen en tot op heden niet over. Zie ook veel vlekjes/floaters. Totaal niet prettig.. maar denk idd dat de hormonen en het ontzwangeren de boosdoener zijn

4 maanden geleden

Ik kreeg hier ook last van nog voordat ik een positieve test had.. heb er nog steeds last van en het kan tot wel 1,5 jaar pp duren omdat ik borstvoeding geef.. vind het lastig om auto te rijden of mensen aan te kijken.. blegh

4 maanden geleden

Reactie op Bouchra1208

Ik kreeg hier ook last van nog voordat ik een positieve test had.. heb er n ...
Wat merk jij met je ogen en hoe weet je dat het 1,5 jaar kan duren. Ik vindt het niet erg dat het zo lang duurt maar als het uiteindelijk weg gaat heb jij ook last van duizelijgheid.

4 maanden geleden

Reactie op quinta121

Wat merk jij met je ogen en hoe weet je dat het 1,5 jaar kan duren. Ik vind ...
M’n sterkte is met 2 punten achteruit gegaan, waziger en daardoor idd soms duizelig.. de opticien en de huisarts gaven aan dat met borstvoeding t 1,5 jaar kan duren voor je hormonen gestabiliseerd zijn

4 maanden geleden

Mijn sterkte is niet achter uit gegaan maar toch zie ik slecht

4 maanden geleden

Reactie op Bouchra1208

M’n sterkte is met 2 punten achteruit gegaan, waziger en daardoor idd soms ...
pfffff wat een tijd. sterkte ermee

4 maanden geleden

Reactie op quinta121

Mijn sterkte is niet achter uit gegaan maar toch zie ik slecht
word er bij jouw nog verder gekeken? woensdag heb ik de afspraak, ik zal laten weten wat eruit komt

4 maanden geleden

Reactie op chantaldejong23

word er bij jouw nog verder gekeken? woensdag heb ik de afspraak, ik zal la ...
Nee ze geven aan dat ik droge ogen heb en mijn hormonen zijn onstabiel

3 maanden geleden

Hallo allemaal, vandaag bij de optometrist geweest. Bij mij zijn het 2 dingen. De droge ogen komen inderdaad van de zwangerschap. Door de veranderende hormonen worden er dacht ander soort eiwitten ofzo aangemaakt waar t lichaam een beetje allergisch voor is en dat uit zich in droge ogen. Blijven druppelen en afwachten... Daarnaast heb ik last van een kleine scheelstand die ook zorgt voor lastig kijken. Daarvoor kan ik evt naar een ohptotrist in het ziekenhuis die de samenwerking kan bekijken voor evt een bril met prisma. Wel zei hij, wacht nog een maand of 3 af is het dan nog net zo maak dan de afspraak. Tot echt de zwangerschapshormonen eruit zijn....

3 maanden geleden

Hallo allemaal, vandaag bij de optometrist geweest. Bij mij zijn het 2 din ...
ter aanvulling die scheelstand kan getriggerd zijn door de zwangerschap of toeval zijn dat ze door ouder worden wat zwakker zijn... moet oefeningetjes doen

3 maanden geleden

Reactie op quinta121

ja denk dat de optometrist bij mij hetzelfde zei. worden eiwitten aangemaakt waar het oog soort allrrgisch voor is en word dan droog. enige wat kan is blijven druppelen

3 maanden geleden

Reactie op Bouchra1208

Ik kreeg hier ook last van nog voordat ik een positieve test had.. heb er n ...
ik begrijp je. moeite met focussen als je naar de ogen van mensen kijkt en met het op de weg letten... heeft helaas te maken met de droge ogen schijnbaar door de hormonen

3 maanden geleden

Lijkt wel te helpen! Ik heb een oogonderzoek gehad, daarin word de gezondhe ...
Heey Ben je al bij de arts geweest ik ben benieuwd wat ze hebben gevonden

3 maanden geleden

Reactie op quinta121

Hebben jullie ook een vermoeid gevoel aan ogen

3 maanden geleden

Reactie op quinta121

jaa heb het hieronder ergens getypt! maar geen rare dingen. droge ogen komt idd van zwangerschap. er worden bepaalde eiwitten aangemaakt waar het liggen een soort van allergisch voor is en daarop reageerd. blijven druppelen... ernaast is mijn linkeroog ook slechter geworden en heb ik schijnbaar een lichte scheelstand aan de ogen. Ik had dit zelf op rechts al eens vernomen. Met bijv tussen de lijntjes tekenen of make up op doen dat mijn rechteroog dat niet trekt en gaat scheelkijken. Nu links schijnbaar ook iets. Ik kan evt naar een optothrist in het ziekenhuis die de samenwerking van de ogen beoordeeld en of er een prisma met bril aangeschaft moet worden. Maar hij zei wacht nog ff 2 a 3 maand af of dit echt nodig gaat zijn. Wie weet stabiliseren de hormonen zich weer genoeg en gaat het zo goef als over. die scheelstand kon toeval zijn door ouder worden of door zwangerschap ook getriggerd zijn. Geen erge dingen maar zorgt wel voor allemaal klachten..

2 maanden geleden

Reactie op quinta121

hoe gaat het er nu mee?

2 maanden geleden

Helaas nog hetzelfde bij jou

2 maanden geleden

Ohhhh wat een herkenning! Niet per se dezelfde klachten maar mijn zicht is ook echt anders. Ik trek beeldschermen veel minder. Last van licht gevoeligheid. Volgens mij is mijn sterkte ook echt slechter geworden, ik moet nodig een meting inplannen. Ik heb soms echt het gevoel dat mijn rechteroog niet helemaal lekker meedoet of zo. Ik ben ook veel duizelig.

9 dagen geleden

Hoi ik ben benieuwd hoe gaat het met jullie ogen

8 dagen geleden

Ooh ik had de link helemaal niet gelegd maar zie ook veel slechter en drogere ogen