15 Reacties
één maand geleden
Ik lees even mee, hebben namelijk hetzelfde thuis. Hoe uit de allergie zich bij jullie? 2 jaar klinkt zo heftig lang. Wij moeten volgende week naar de kinderarts dus even afwachten wat zijn idee is
één maand geleden
Hier geen ei allergie, maar ik gebruik best vaak een eivervanger om te experimenteren. Om 1 ei te vervangen gebruik ik dan bijvoorbeeld:
- geweekt lijnzaad: week 1 eetlepel gemalen lijnzaad in 3 eetlepels water (zo’n 5-10 minuten)
- Appelmoes of een rijpe banaan (50 gram ongeveer)
En als je een eiwitvervanger wilt hebben, om bijvoorbeeld van die schuimpjes/ merengues te maken of hele fluffy american pancakes, dan werkt het vocht uit het blik met kikkererwten heel heel (aquafaba).
één maand geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Ik lees even mee, hebben namelijk hetzelfde thuis. Hoe uit de allergie zich ...
Jaa lang hè.. wij balen er ook erg van!
We hebben 2 keer gehad dat hij 2-3 uur na het eten van ei heel erg moest spugen. Niet een mondje terug zoals een baby doet maar echt met kracht overgeven. Een paar keer achter elkaar. En daarna was hij heel bleek en grauw en slap, echt zo zielig! We waren vandaag in het ziekenhuis om te achterhalen of hij een klassieke allergie heeft met antistoffen voor ei, dit bleek niet zo te zijn. Ze denken nu dat het PFIES is, dat past ook beter bij de symptomen. Die hevige kots aanvallen kunnen heel heftig zijn en met risico tot schok, dus vandaar dat we hem echt even moeten onthouden van ei eten.. als het goed is groeien de meeste kindjes er wel over heen na de eerste paar jaar, dus daar hoop ik maar op!
Wat heeft jouw kindje?
één maand geleden
Reactie op ModeBo
We hebben 2 keer gehad dat hij 2-3 ...
Oh wat heftig! Hier ook fors overgeven dat alles er onder zit en ook rond de 2-3 uur na de maaltijd. Daarna is ze wel weer een soort van vrolijk.. Geven het haar nu af en toe, maar de laatste keer ging het wel goed. Ben dus erg in dubio wat we nu moeten!
Wat sneu zeg voor jouw kindje en nu snap ik wel dat ze zo'n heftige maatregel nemen. Zelf ben ik wel blij dat het ei is en geen melk oid tot nu toe
één maand geleden
Reactie op ModeBo
We hebben 2 keer gehad dat hij 2-3 ...
Jk lees met je mee! Mijn zoontje, nu 8 maanden, heeft precies hetzelfde gehad. Ook 2 keer enorm spugen na het eten van ei. En spugen tot het kokhalzen aan toe, zó zielig! Hier nu bloed geprikt en onderzoeken waar de reactie op is en dan verder kijken... heb geen tips, maar toch ergens fijn om te weten dat het vaker voor komt..
één maand geleden
Reactie op Speedy23
Ben je bekend met FPIES? Er bestaat helaas geen huid- of bloedtest waar de ...
Nee kende het nog niet, lees er wel steeds meer over. Net uitslag dat er geen antistoffen zijn aangetoond in het bloed. En nu worden er 2 dagopnamen gepland om een provocatie test te doen. Hebben jullie dit ook gehad? Zie er tegenop omdat hij zo ziek werd van ei.
één maand geleden
Reactie op Annieee123
Nee kende het nog niet, lees er wel steeds meer over. Net uitslag dat er ge ...
Bij ons hebben ze gezegd dat we gewoon ei moeten vermijden en als hij 2-2,5 jaar is zo’n provocatie test moeten doen.. ze gaan er op basis van ons verhaal vanuit dat het FPIES is
één maand geleden
Solid Starts op Instagram heeft er iets over gepost: https://www.instagram.com/p/DC4eVscvxex/?igsh=MWs5aTZncXpmZnBzeA==