23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Als het kortdurend jeuk is, zal het vast wat anders zijn.
Ik merk wel dat ...
Ja, ik maak me er nu ook gelukkig nog geen zorgen om, maar vraag me dus wel af of ik dat ook bij lichte jeuk moet melden. Heb volgende week een afspraak, dus anders wacht ik het even af tot dan 😄
Ik heb een angststoornis en de vk is daar van op de hoogte. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Imkebb
Heb ik ook! En vorige zwangerschap ook gehad. Ben er toen wel op getest maa ...
De gynaecoloog in het zh zei toen trouwens dat er door een toename aan bloed sneller jeuk kon ontstaan, vooral in die gebieden. Cholestase jeuk is echt 2.0 zei ze. Dan heb je echt koelzalf nodig.
2 jaar geleden
Hier ook een angststoornis! Ik bel gewoon bij alles wat in m’n hoofd opkomt wat me spanning of stress kan geven. Ik weet dat het anders in m’n achterhoofd blijft hangen en ik het niet volledig los kan laten. Vk is het daar ook helemaal mee eens gelukkig.
Ik heb eerder ook jeuk gehad (over m’n lichaam, niet eens onder m’n voeten/handen) en moest wel direct prikken.
Zou echt je eigen gevoel blijven volgen en niet overal bevestiging voor vragen. Zit het je niet lekker? Bellen.
2 jaar geleden
Ik heb het in me vorige zwangerschap gehad en als je dat zou hebben blijf je jeuken en word je er gek van het ging bij mij ook niet over. Dus zou geen zorgen daar over maken
2 jaar geleden
Ik heb nu sinds 2 dagen met momenten ook zo'n jeuk. Dat ik er s nachts van wakker word en niet meer kan slapen. Vannacht met mn voeten onder de koude kraan gehangen. Het liefst houd ik m'n handen in de sneeuw ofzo of brand ik mn handen aan de verwarming zodat die jeuk maar weg gaat. Nu dus ook zo'n jeukaanval zoals op de foto te zien is. Echt verschrikkelijk die jeuk 😫 Zou dat dan zwangerschapscholestase zijn? Morgenochtend een afspraak bij de gynaecoloog dus ga het dan ook navragen en de foto laten zien

2 jaar geleden
Ik heb geen cholestase gehad maar wel 2.0 jeuk aan mijn handen in de vorige zwangerschap. Vriendin van mij had jeuk over haar hele lijf. Ook getest en ook geen cholestase. Een beetje jeuk zou ik me geen zorgen over maken. Cholestase geeft je echt heftige jeuk waar je koelgel voor nodig hebt en die je helemaal gek maakt. Maar ik kreeg ook koelgel geadviseerd omdat ik er echt niet van kon slapen, maar toch was het gewoon hormonaal. Dus met heftige jeuk altijd laten checken natuurlijk, maar zelfs dan hoeft het geen cholestase te zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Nikki89
Ik heb nu sinds 2 dagen met momenten ook zo'n jeuk. Dat ik er s nachts van ...

Als het echt zo heftig is zou ik zeker niet te lang wachten en gewoon bellen met de vraag of je hier nog mee kan wachten tot morgenochtend. Weet niet precies hoe snel je er bij moet zijn als je cholestase hebt, maar lijkt me zo snel mogelijk.
2 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Als het echt zo heftig is zou ik zeker niet te lang wachten en gewoon belle ...
Ik ben medisch en moet dan dus het ziekenhuis bellen. Dit is toch altijd wel een drempel voor mij. Na een half uurtje koelen was het weer gezakt. Ga straks vragen om me voor de zekerheid te testen
2 jaar geleden
Ik wist niet dat jeukende handen/voeten zo specifiek iets bepaalds kon zijn vanuit zwangerschap..
Ik had dit in mijn vorige zwangerschap de laatste paar weken? Ook echt dat je in de nacht een aantal keren met je handen onder de koude kraan moest., maar ik dacht dat ik gewoon wat vocht vast hield in combinatie met de hitte (was toen volop zomer) haha.. ben toen naar de huisarts geweest en die snapte het ook niet! Uiteindelijk na bevalling ging het weg :)
2 jaar geleden
Reactie op moes1
Ik wist niet dat jeukende handen/voeten zo specifiek iets bepaalds kon zijn ...
Ik zoek altijd alles op op google, dus dan zie je van alles 😂. Het hoeft ook geen zwangerschapscholestase te zijn, maar jeukende handen en voeten zijn wel typische symptomen. Kan volgens mij ook voorkomen zonder dat het dat is. 😋
2 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Als het echt zo heftig is zou ik zeker niet te lang wachten en gewoon belle ...
Volgensmij niet, ze gaan dan alleen met 37 weken inleiden omdat hierboven het sterftecijfer iéts hoger is. Maar is geen kwestie van een dag eerder/later bellen in deze fase van de zwangerschap hierbij dacht ik.