13 Reacties

23 dagen geleden

Zinkolie van dr. Swaab en dan heel dun erop deppen! Als je dik smeert gaat het broeien in de luier, dus echt alleen indeppen.

23 dagen geleden

Heb je bepanthen al geprobeerd?

23 dagen geleden

Reactie op Amanda27

Heb je bepanthen al geprobeerd?
Ja helpt ook niet heel veel..

23 dagen geleden

Reactie op prettydutchie

Zinkolie van dr. Swaab en dan heel dun erop deppen! Als je dik smeert gaat ...
Ik ga het proberen!

23 dagen geleden

Reactie op aslii55

Ja helpt ook niet heel veel..
Heb je wel deze?

23 dagen geleden

Reactie op aslii55

Ik ga het proberen!
Is het enige wat werkt hier! En je hebt zo weinig nodig, dat scheelt ook

23 dagen geleden

Zit er een schimmel bij? Want dan kan je smeren wat je wil maar heb je toch miconazol nodig

23 dagen geleden

Mijn dochtertje had dit ook, van alles geprobeerd, helaas niks hielp omdat het een schimmel was. Langs de huisarts geweest en een zalfje gekregen, na enkele dagen was het zo goed als weg! Zou echt even langs de huisarts gaan.🤗

23 dagen geleden

Reactie op prettydutchie

Zinkolie van dr. Swaab en dan heel dun erop deppen! Als je dik smeert gaat ...
Dit!! (Eventueel ivm miconazol)

23 dagen geleden

Hier werkt de babybillencreme van dr leenarts ook goed. Zit meer zink in dan in sudocreme. Maar smeert wel hetzelfde 🤞🏻

23 dagen geleden

Zo snel mogelijk verschonen na t poepen, heel voorzichtig schoonmaken en dan een aantal minuten goed aan de lucht laten drogen met de schone luier nog open en dan Bepanthen erop (ik heb laatst de Bepanthen op de ene bil en de babybillenzalf van Drs. Leenarts op de andere bil gedaan en de bil met Bepanthen was rustiger de volgende ochtend)

23 dagen geleden

Aldanex, hielp bij ons heel snel! We smeren het nu preventief voor de nacht. Nooit geen uitslag/rode billen meer! https://luieruitslag.nl/

23 dagen geleden

Och, hartverscheurend he?! Dit was bij ons precies hetzelfde bij de laatste 2 tandjes die doorkwamen. Als het echt heel plotseling heel erg is geworden en het maar niet weggaat, is de kans best groot dat er een schimmel bij is gekomen. Kun je gewoon een zalfje voor krijgen. Dus ik zou wel echt snel even naar de dokter gaan. Bij ons blijkt dé manier te zijn: schoonmaken met lauw water en een hydrofieldoek (TIP: toen het echt heel kapot was deden we een handdoek onder de billen en knepen we een natte hydofieldoek een paar keer uit boven de billetjes. We spoelden dus de viezigheid weg, zonder dat we het aan hoefden te raken. Dit deed veel minder zeer dan het met een natte doek aanraken!), daarna heel goed droogdeppen, 2 keer per dag smeren met schimmelzalf (even in laten trekken) en de hele dag (ook na de schimmelzalf) een hele dikke laag sudocreme om de huid te beschermen tegen de ontlasting. En heel vaak verschonen, hoe zielig ook. Ook 's nachts minstens een keer. Als het weer ietsje beter gaat is het fijn om af en toe met bepanthen of weleda billenzalf te smeren ipv dikke sudocreme, om het een beetje meer lucht te geven. En sinds het niet meer gevoelig is nemen we we wel weer af met billendoekjes, maar deppen we na met lauw water. Is toch iets makkelijker met al die poep ;) Heel veel succes! Bij ons was het een dag of 4 bijna fulltime luiers verschonen en smeren, maar toen genas het ook ineens heel snel. Schimmel in de liesjes duurde wel even, maar dat deed verder geen zeer.