22 Reacties

2 jaar geleden

Welke pillen zijn het?

2 jaar geleden

Ik kamp al jaren met maagzuur klachten, nu ik in verwachting ben zoveel meer last er van. Ik gebruik Antagel en dat is voor mij de uitkomst! Te verkrijgen bij de drogist of apotheek, zonder recept, voor mij wonder spul en wordt ook als eerste keus geadviseerd voor zwangeren met maagzuur klachten (aldus de apotheker). Zeker het proberen waard! Succes!

2 jaar geleden

Ik zou contact opnemen met de VK en daarmee overleggen, zeker omdat je ook hoofdpijn hebt.

2 jaar geleden

Ik slik zelf omeprazol van de Kruidvat en heb daar 0,0 last mee. Wel op lege maag nemen. Begin mijn dag ermee en doe het al sinds week 7. Misschien heb je medicatie gekregen die te zwaar valt?

2 jaar geleden

Ik heb af toe een week waarin ik zoveel last heb van maagzuur. Rennie kauwtabletten werkt tot nu toe

2 jaar geleden

Ik slikte Rennies maar die hielpen niet voldoende. Nu overgegaan op Maalox (ook te koop bij drogist geloof ik)

2 jaar geleden

Rennies enzo helpt niet bij mij medicijnen was m’n laatste optie.. maargoed verloskundige wil dat ik er mee stop. Dus word de laatste 2 maanden afzien 😅

2 jaar geleden

Rennies enzo helpt niet bij mij medicijnen was m’n laatste optie.. maargoed ...
Maar welke medicijnen had je dan gekregen?

2 jaar geleden

Rennies enzo helpt niet bij mij medicijnen was m’n laatste optie.. maargoed ...
Dat is wel zuur :( wel fijn dat je overleg met de VK hebt gehad, hoop dat he andere klachten snel over zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Tauriel

Maar welke medicijnen had je dan gekregen?
Eerst famotidine merkte geen verschil en toen omeprazol en daar word ik zo ziek van..

2 jaar geleden

Ik had dit eerst ook vanwege nieuwe medicijnen dus na gesprek met gynaecoloog zei ze dat ik voor ik ontbijt omeprazol moet gebruiken dus neem eerst die in na uurtje eet ik pas en neem ik me medicijnen in en sindsdien geen maagzuur meer gehad, je kan omeprazol bij de apotheek ook kopen gewoon hihi

2 jaar geleden

En het werkt niet meteen hoor toen ik aan omeprazol begon duurde dat een paar dagen misschien bij de 1 wel eerder dan ander maar omeprazol kan zeker goed helpen want rennies werkt bij mij ook niet

2 jaar geleden

Hmm het zal vast kunnen, maar het kan ook iets anders zijn toch? Buikgriep? En ook gek in combinatie met de hoofdpijn.. ik zou dus ook kijken naar of het iets anders kan zijn.. Voel je je beter sinds je dinsdag gestopt bent met omeprazol? En welke dosering gebruikte je? Ik ben geen dokter dus geen idee of het van de omeprazol kan zijn. Maar als je wel zoveel last van maagzuur hebt, en je geen omeprazol meer zou mogen, zou ik vragen om iets anders.. Ik gebruik ongeveer 15 jaar omeprazol, nu 20 mg en ook tijdje 40 mg. Nooit iets van deze klachten gehad..

2 jaar geleden

Of gebruik je dus nu omeprazol? Dat is dan wel heel gek dat je daar hoofdpijn van heb en misselijk? Ik weet dat je omeprazol voor de maaltijd moet innemen en niet na het ontbijt ik laat uurtje tussen zitten dus wordt wakker meteen omprazol dan klaarmaken enzo dan is uurtje verder dan pas eten en dan mijn gebruikelijke medicatie in wat dus zwaar is vandaar dat ik omeprazol kreeg en sindsdien gaat het beter

2 jaar geleden

Of gebruik je dus nu omeprazol? Dat is dan wel heel gek dat je daar hoofdpi ...
Omeprazol*

2 jaar geleden

Of gebruik je dus nu omeprazol? Dat is dan wel heel gek dat je daar hoofdpi ...
Nee hoor, zijn de meest voorkomende bijwerkingen bij omeprazol. Dus dat is niet perse gek

2 jaar geleden

Eerst famotidine merkte geen verschil en toen omeprazol en daar word ik zo ...
Je zou ook nog antagel kunnen vragen aan je huisarts

2 jaar geleden

Reactie op Tauriel

Nee hoor, zijn de meest voorkomende bijwerkingen bij omeprazol. Dus dat is ...
Ohh ik dacht dat je helemaal geen bijwerkingen van kreeg, ik gelukkig niet dan hihi😊😊 was allang blij dat me maagzuur verdween na 3dagen gebruik van omeprazol

2 jaar geleden

Gewoon Buikgriep? Dat heerst heeeel erg..

2 jaar geleden

Denk dat het echt van die pillen kwam.. heb ze nu een dag niet ingenomen en voel me gewoon goed ( op maagzuur na dan ) heb ook in totaal omeprazol een week ingenomen dan zouden bijwerkingen neem ik aan wel weg moeten zijn & ik neem aan dat er ziek van worden ook niet echt de bedoeling is..