13 Reacties

2 jaar geleden

Niet online kopen maar naar een winkel gaan. Dan kunnen ze je goed adviseren en ook goed opmeten. Hunkemöller doet dat altijd wel goed volgens mij.

2 jaar geleden

Als je omvang groter wordt, slinkt je cupmaat omdat deze automatisch “meegroeit” met de omvang.. Idealiter heb je een bh die je vast maakt aan de middelste haakjes zodat hij strakker en ruimer kan.. misschien is het slim om naar een prenatal oid te gaan en gewoon te passen 😊

2 jaar geleden

Ik heb er zelf een paar waarvan de cup heel goed zit en de omvang ook wat te krap was. Ik heb van die verlengstukken gekocht die de omvang breder maken zodat ik de goede cup kon blijven dragen. Als ik weer wat slanker wordt qua omvang haal ik tussenstuk er weer uit.

2 jaar geleden

Heb ook een paar keer online besteld, maar telkens niet de juiste maat. Uiteindelijk naar de Prenatal gegaan en daar heel goed geholpen. Ben met twee passende bh’s naar huis gegaan en vanuit daar heb ik bij H&M nog wat bh’s bijbesteld.

2 jaar geleden

Reactie op Bouchra1208

Als je omvang groter wordt, slinkt je cupmaat omdat deze automatisch “meegr ...
Dit klopt volgens mij. De cupmaat is relatief ten opzichte van de omvang. Grotere omvang betekent dat de maat 'B' in feite ook groter wordt. Als je cupmaat niet zo veel is toegenomen als je omvang, dan moet je dus een cupmaat 'kleiner', dus naar een A. Maar ik kan ook zeker aanraden om naar een winkel te gaan en je goed te laten adviseren en passen, dat werkt toch het beste.

2 jaar geleden

Ik heb zo’n beugelloze gekocht bij HEMA in een L (had eerst M). Deze kost €35, vond ik wel wat prijzig maar hij zit heerlijk. Misschien kan je die proberen. Xx

2 jaar geleden

Ja zo gaat het inderdaad je borsten zijn gegroeid ;-).. een 85B heeft een cup die net zo groot is als een 80C of een 75D. Ik ben van 80B de vorige keer naar 90C gegaan? De cup van de voedings BH was bij mij ook iets ruimer… Overigens is het wel zo dat als je straks borstvoeding gaat geven die borsten nog groter worden (althans bij mij).. dus kon nog een beetje groeien in de cup..

2 jaar geleden

bij de h&m hebben ze fijne beugelloze zachte voedingsbhs. deze hebben wat meer speling dan een normale bh. Ook hebben ze fijne voedingstops met een soort versteviging erin. Deze had ik vaak zelfs zonder bh aan in het begin/eerstr weken met de borstvoeding (voor de zwangerschap ook een 75b cup). Je hebt dan wel wat steun en de zoogcompressen kunnen er goed in. In het begin was mijn maat echt niet stabiel door stuwing dus dit vond ik veel comfortabeler. Dan kun als de borstvoeding gaat daarna altijd nog kijken voor een echte bh.

2 jaar geleden

Pff ik vind het ook echt lastig. Ik begon met een 75E maar mn ribbenkast is zo erg uitgezet dat de 85D's die ik ook al tijdens de zwangerschap gekocht heb intussen draag met twee verlengstukjes 😅 Ik heb nu maar volledig zachte bh's gekocht, die groeien en krimpen wat makkelijker mee in zowel cupmaat als omvang. Hopen dat die even meekunnen. Zit trouwens ook heerlijk, heel fijn met maagzuur en druk op de ribbenkast

2 jaar geleden

ik had een fotoshoot en ook daarvoor een nieuwe bh nodig. als ik de maattabel moest geloven had ik 80AA nodig. Terwijl 75C te klein was. uiteindelijk ben ik uitgekomen op 80c. voor de zwangerschap 70a. en voedingsbh's kan je beter op het begin zonder cupmaat bestellen, want op het begin worden ze nog groter en uiteindelijk worden ze weer wat kleiner. dus nu met een cupmaat kopen is lastig.

2 jaar geleden

Mijn advies is ook echt passen. Ik heb echt 6 verschillende maten aan gehad en kan ook heel erg schelen per bh wat wel of niet paste. Bij de hönkemoller hebben ze in de meeste filialen de voedingsbh’s niet op voorraad dus moet je ze eerst bestellen. Ik ben bij de babydump en prenatal heel fijn geholpen

2 jaar geleden

ik had een fotoshoot en ook daarvoor een nieuwe bh nodig. als ik de maattab ...
Welke bh's zijn er dan zondet cupmaat te bestellen?

2 jaar geleden

Reactie op Selina14

Welke bh's zijn er dan zondet cupmaat te bestellen?
https://www.hema.nl/dames/lingerie/zwangerschapsondergoed/voedingsbh-naadloos-micro-zwart-1000019885.html dit bijvoorbeeld. ik heb de mijne van shein besteld, scheelt een hoop geld voor als het toch niet meer past. pas later investeer ik wel in een goede bh als alles weer een beetje normaal is.