5 Reacties

2 jaar geleden

Dat is zeker goed hoor! Het bedje van de baby moet erg laag opgemaakt worden i.v.m. verstikkingsgevaar omdat ze anders onder het dekentje terecht kunnen komen, dus je houdt altijd best wat over wat je dan weer instopt. En als kleine tip: ik zou niet gelijk heeeel veel lakentjes en dekentjes kopen, maar met de tijd even kijken wat je fijn vind. Ons eerste zoontje heeft bijvoorbeeld maar heel kort onder een dekentje geslapen en is daarna over gegaan naar alleen een slaapzak (dus zonder laken/deken).

2 jaar geleden

Een baby kan niet in een meegroei bed

2 jaar geleden

Hi! Ik heb deze vraag ook. Wij hebben een meegroeiledikantje voor onze dochter gekocht (1.5 jaar) zodat de kleine beeb straks (na de wieg) in haar huidige ledikantje kan slapen op de babykamer. Ik zie alleen beddengoed met dekbedovertrek en kussen maar mn gevoel zegt dat ze hier nog wat te klein voor is (?) Dus mn plan was voor nu om haar nog in de slaapzak + ledikantdeken/laken te laten slapen in het "grote" bed en na een half jaar ofzo zon peuterdekbed enzo aan te schaffen 馃構 Waarschijnlijk heb je niet veel aan mn antwoord maar wellicht zijn er experts in de zaal馃檲馃槉

2 jaar geleden

Hi! Wij hebben ook zulke bedjes aangeschaft, voor na de co-sleepers en ik heb lakens in die maat gekocht. Dekens in ongeveer diezelfde maat. Ik denk dat ik vooral slaapzakjes (Puckababy piep in het begin) ga gebruiken, maar het leek mij wel handig om sowieso in huis te hebben :)

2 jaar geleden

Hoi! Ons zoontje van 2 slaapt nu ongeveer 3 maanden in zijn peuterbed (140x70) en sindsdien ook onder een dekbed. We hebben hoeslakens in de maat 140x70 of 160x70 en een dekbed en dekbedovertrek in de maat 140x100. Dit is qua maat prima omdat ze tot de schouders bedekt zijn. Ik hoop dat hier wat aan hebt.