5 Reacties

7 maanden geleden

Wij geven nu de melk in een 360 graden beker ipv in een fles, misschien is dit voor jullie ook een optie? Dit zou al minder schadelijk zijn voor de tanden geloof ik. En als het lukt de tanden poetsen na de fles, maar dit heeft misschien wat meer tijd nodig om naar toe te werken als het een slaap associatie is. Ik zou me er in ieder geval niet te druk over maken, als het wat langer duurt dan is dat zo, maar ze worden vanzelf allemaal groter en dan hebben ze die fles niet meer nodig. Ze zijn maar even zo klein :)

7 maanden geleden

Wij zijn sinds 1 jaar en 1 maand helemaal van de fles af. Ging eigenlijk vanzelf en het was bij ons nooit een slaap gewoonte. Nu soms wat melk als wij koffie drinken na het eten uit een beker

6 maanden geleden

Als hij voor het slapen goed heeft gegeten, is de melk gewenning. Ik had precies dezelfde zorgen. Ik ben meteen begonnen met 2x per dag poetsen en geen fles meer tijdens slapen. Wij geven camille thee. En hij heeft daarmee 3 maanden evengoed doorgeslapen! Ook dat wil ik afbouwen, want die luier wordt super nat van een volle fles thee. Zit nu op 120 ml en begon bij 200. Probeer die thee eens, het is echt een goed alternatief!

6 maanden geleden

Gebruik je een tandpasta met fluoride erin?

6 maanden geleden

Wij geven nog 3 flesjes bv ze drinkt heel minimaal nog verder. Bv is niet schadelijk voor de tanden zeggen ze toch maak ik me ook wel zorgen, maarja uitdrogen is erger! Mijn oudste heeft heeel veel witte vlekjes dat komt door een aangeboren afwijking aan het glazuur daar was de tandarts heel duidelijk in. Verder geen tandbederf of gaatjes hij is 11 en had het meteen hij het doorkomen al.