13 Reacties
2 maanden geleden
Hi, bij ons was er ook een vermoeden van kma. Wij hebben van het CB een schema gekregen. Wij gaven hem pepti en met herintroductie moesten we de eerste dag 1/3 van flesje normale kv erbij voegen. Op 150 ml deed ik dan 2 schepjes normale nutrilon en 3 schepjes pepti. De 2e dag was dit 2/3 van de fles normale kv en de rest pepti toevoegen. De derde dag moest 1 hele fles op de dag normale kv zijn en de overige flessen pepti. En als laatst op de 4e dag mochten alle flesjes normale kv gegeven worden. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen 😅
2 maanden geleden
Wij hebben ook deze melkladder gekregen. Maar met onze dochter was de eerste stap heel rustig van de neocate overstappen naar pepti.
Zij zat ook aan de neocate vanaf 10 weken oud tot 7,5 maand. Daarna heel langzaam schepjes voor schepje overgestapt naar pepti. Ze drinkt nu volledig pepti en geen neocate meer. Ik wacht nog even met deze melkladder en hou het nog even bij pepti, groente en fruit.
2 maanden geleden
Wij hebben de melkladder gebruikt voor ons eerste kindje, maar ik vind 7 maanden sowieso erg vroeg om hier mee te beginnen eerlijk gezegd. Ik kan me in elk geval niet herinneren dat wij toen zo vroeg al gestart zijn en het heeft hier ook erg lang geduurt voordat het uiteindelijk wat beter ging qua melkproducten. Wij hebben in ieder geval ook nooit strikt de producten van het lijstje aangehouden, maar vooral gekeken naar hoe ver de melk verwerkt is en iets vergelijkbaars gegeven. Misschien kunnen jullie het ook zo aanpakken en daardoor toch wat gezondere producten aanbieden, of eventueel het een en ander zelf maken. Succes!
2 maanden geleden
Hier een kindje van nu 8 maanden met KMA en vanaf 6,5 maand zijn wij koemelk aan herintroduceren.
Dit doen wij stapgewijs door de flesjes anders te vullen. Normaal had ze alle flesjes gevuld met nutramigen en nu moeten we per 3-4 dagen steeds een schep nutramigen vervangen voor een schep nutrilon 1 (niet de 2 opvolgmelk want daar zit nog teveel suikers in wat het buikje niet gewend is). Ergens in augustus begonnen met 1 schep nutrilon in haar eerste fles van de dag en restant aangevuld met nutramigen. De rest van de flesjes bleven volledig km vrij. Als die ene schep goed ging, werd er ook 1 schep vervangen in het 2e flesje, net zolang totdat alle flesjes voorzien waren van 1 schep nutrilon en de rest nutramigen. Als dit enkele dagen geen reactie uitlokte, werd er een 2e schepje nutrilon toegevoegd aan haar 1e fles en zo verder.
Inmiddels zit onze kleine meid op 4 flessen per dag waarvan de ochtendfles 4 scheppen nutrilombevat en 3 scheppen nutramigen en de rest van de flesjes (3stuks) bevatten nu nog 3 scheppen nutrilon en 4 scheppen nutramigen.
Wat betreft de melkladder werd er tegen ons gezegd, omdat ze haar flessen al prima op aan t hogen is met de nutrilon het voldoende was om een bakje yoghurt en of boterham te geven met roomboterm dan heb je de melk hoeveelheid per dag al binnen.
Onze dame eet ook nog heel weinig omdat we eerst dat hele koemelk gebeuren moesten testen en uitbreiden alvorens we allerlei nieuwe voedingsmiddelen gingen aanbieden. Ze eet met moeite een boterham, fruit eet ze wel, en groente echt zo goed als nul. Bij groente en of gepureerde aardappels kokhalst en hoest ze zo hard dat de gegeven fles van 2 uur eerder en compleet uit komt. Dus het is ook nog eens een uitdaging om jaar uberhaupt te laten wennen aan vast voedsel zonder dat ze alles uitspuugt in golven...
2 maanden geleden
Wij zijn op 9 maanden begonnen. Bij stap 1 hebben we gekozen voor cracotte. Ik wou ook geen koeken geven. Ik heb dus bij elke stap een zo gezond mogelijke optie genomen. Bij stap 2 kan je gewoon iets bakken in roomboter vlees/vis/groente ofzo, stap 3 bijv pannenkoekje zonder suiker maken maar wel met koemelk. Je komt er wel met enige creativiteit.
2 maanden geleden
Ik heb zelf geen kindje met kma maar hier valt mijn mond ook van open! Ik snap heel goed dat je dit niet wilt geven! Zou ik zelf ook niet doen! Vind het echt schandalig dat een ziekenhuis dit voorschrijft!
2 maanden geleden
Dankjewel allemaal voor alle reacties, verhalen en tips! Gaat goedkomen!❤️
2 maanden geleden
Idem hier! Wij hebben er voor gekozen om schepjes te vervangen in de fles. Zeker omdat ze tot 1 jaar nog flesvoeding nodig hebben. We zijn nu succesvol helemaal over op koemelkvoeding maar ik was net zo verbaasd als jij over deze melkladder. Ik lees dat je al wat fijne bruikbare tips hebt gekregen. Doe waar jullie je goed bij voelen en luister naar je gevoel. Want dat klopt altijd 🤍 succes!
2 maanden geleden
Inmiddels contact gehad met het ziekenhuis en mijn frustratie uitgesproken. Hierin mijn gelijk gekregen en we mogen het nu op onze eigen manier doen! Langzaam beginnen met een theelepeltje yoghurt door de fruithap een paar dagen. Als dit goed gaat mogen zoals vele andere al zeggen ook delen van de fles gaan vervangen door gewone kunstvoeding! We gaan na het weekend starten!