14 Reacties

2 jaar geleden

Kamille thee werkte bij mij! Lekker in de avond een kopje of gewoon overdag. Oh en seks🙈 toen was mijn productie niet te houden

2 jaar geleden

Gedroogde vijgen en dadels. Bij de nettorama verkopen ze vijgenbrood dat kan je eten.

2 jaar geleden

Borstvoedingsthee

2 jaar geleden

Geen supplementen zoals thee enzo drinken, maar powerkolven.

2 jaar geleden

Op aanraden van de lactatie kundige, veel vaker aanleggen en moringa drinken. Ik had er nul vertrouwen in omdat ik ruim 3 weken voornamelijk kv gaf, maar nu bijna 4 weken alleen bv en de kleine doet het goed en er is echt voldoende melk.

2 jaar geleden

Havermoutpap ;)

2 jaar geleden

Vooral heel veel aanleggen, je baby werkt het allerbeste om je productie omhoog te krijgen. Eventueel kolven nadat je kindje gedronken heeft. Ik geloof dat powerkolven ook kan werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

2 jaar geleden

Hoi! Ik deel graag de tips met je die ik van de lactatiekundige heb gekregen: - Minimaal 1 uur per dag huid-op-huid-contact, ook wel kangoeroeën genoemd. Dit kan je ook tijdens de borstvoeding proberen in te zetten (enkel in een luier voeden). - Streef naar minimaal 7 voedingen per dag, bij voorkeur 8. Ga sowieso voeden als je de eerste hongersignalen ziet. Vaker voeden geeft meer melk en hogere vetconcentratie. Je baby zal verzadigd raken van de vette achtermelk. Je ziet dat ze aan de vette achtermelk zit, als ze slechts nu en dan zuigbewegingen maakt. Soms gaan ze dan ook met de kaak trillen. - Als de melkstroom bij de start van de voeding soms uitblijft, dan kan je 5 minuten vóór de voeding lokale warmte en massage toepassen om de toeschietreflex te bevorderen. - Pas gedurende voeding borstmassage en diepe borstcompressie toe (tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=GlGkF_ZUokA). - De volgende voedingsmiddelen lijken de borstvoedingshormonen extra te stimuleren (wetenschappelijke onderbouwing minimaal): (1) Eten: Havermout (verhoging prolactine wél aangetoond); knoflook; gember. (2) Thee: anijs; dille; frambozenblad; venkel; brandnetel; shatavari; galega; mariadistel. (3) Supplement: Boezemvriendjes, 3x daags 1-2 capsules (= 450 mg capsules met fenegriek, gezegelde distel en galega). Ik slik sinds enkele dagen boezemvriendjes en dat heeft de productie wel iets omhoog gebracht. Hiervoor heb ik iets soortgelijks (mother’s gem via bol.com) geslikt, maar dat werkte voor mij minder goed. Op advies van de lactatiekundige ga ik ook aan mijn huisarts vragen domperidon voor te schrijven. Dat medicijn zou als bijwerking hebben dat het borstvoedingshormoon prolactine wordt gestimuleerd. Hopelijk kun je wat met deze tips, succes!

2 jaar geleden

*Veel aanleggen * Warme/hete douchestraal op je tepels/borsten *eerst 5 minuten kolven en daarna aanleggen

2 jaar geleden

Veel water drinken, je baby heeeeel vaak aanleggen, misschien nakolven als vaak aanleggen onvoldoende werkt? Maar uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod en is het dus vooral: aanleggen aanleggen aanleggen! Wat zegt de lactatiekundige die je de salie thee heeft aangeraden hierover?

2 jaar geleden

Ik zou niet direct aan de supplementen of zo gaan trouwens. Echt aanleggen en kolven lijken me de logische eerste stappen.

vorig jaar

Reactie op Nemrac

Op aanraden van de lactatie kundige, veel vaker aanleggen en moringa drinke ...
Drink je pure morenga thee?

vorig jaar

Reactie op bella belly

Drink je pure morenga thee?
Nee, capsules innemen met water. Later deed ik pure moringa poeder door mijn yoghurt of smoothie. Thee kan ook hoor maar vind het zelf niet heel lekker 🫣

vorig jaar

Ik lees mee