18 Reacties

10 maanden geleden

Tips: Warm maken vooraf Masseren vooraf Toeschietreflex stimuleren door bv fotos van je baby, geaaid worden, douche straal etc. Opnieuw stimuleren als het minder wordt. Toch een hogere stand proberen te wennen. Nakolven met een handkolf… maar niet ideaal natuurlijk. Verder heb ik zowel medela als evite als vulpes en deed evite het qua zuigkracht het minst goed helaas… 1 kolf was gelijk stuk dus heb ik hem omgeruild voor vulpes en die zuigt beter leeg.

10 maanden geleden

Hogere stand zorgt er niet per se voor dat je meer kolft. Heb je wel de juiste maat schild! Een te groot of te klein schild kan er voor zorgen dat je minder kolft. Anders een kolfconsult doen en kijken of deze kolf wel bij je past of dat je misschien beter een andere kunt aanschaffen… Succes🍀
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

10 maanden geleden

Ik doe het altijd eerst 5 minuten op stimulatie stand en daarna op kolven. Ik hebverder gemerkt voor goed kolven dat alle onderdelen goed droog moeten zijn en zorg ervoor dat de kolf goed over de tepel is. Anders krijg je ook bijna niks uit de borst. Misschien toch even controleren dat de juiste maat heb. Ik ben verder heel tevreden met deze kolf krijg met deze zelf meer uit dan bij de Aldo. Ik heb de witte evite
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met 1 borst. Er komt vrijwel niks uit terwijl mijn borst wel vol zit. Ik lees dus graag mee. Voel jij het toeschieten tijdens het kolven?

10 maanden geleden

Reactie op Moeder van 1 en 1 in de buik

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met 1 borst. Er komt vrijwel niks uit ...
Dat is het enige nadeel dat ik heb met deze kolf. Ik het toeschieten niet en door de kolf kan je het ook niet zien. Bij de Aldo kon ik dat wel zien gebeuren in de flesjes

10 maanden geleden

* niet voelen 😅

10 maanden geleden

Ik heb Evite en kolf maar op stand 3. Voorheen kreeg ik ze slecht leeg op stand 5, maar heb nieuwe, passende schilden gekocht op de site

10 maanden geleden

Dank voor de tips, dat niet kunnen zien/voelen van het tsr is inderdaad vervelend, zit dan zo onhandig naar die kolf te kijken of er al iets in komt 😂. Ik ga in ieder geval de verkleiners 21mm proberen, ik denk dat de kolf toch wat te groot was.

10 maanden geleden

Ik heb ook het idee dat starten met een lagere stand kan helpen. En dan na paar minuten ophogen (als dat nodig is). Zelf heb ik de roze van Vulpes en meestal op stand 4 (van 9 geloof ik). Harder wordt gevoelig, zeker aan het begin van een sessie en dan komt er naar mijn idee minder uit

10 maanden geleden

Ik heb deze kolf ook en ben ook zoekende, op zich krijg ik er meestal uit wat mijn dochter drinkt maar de laatste tijd net wat minder en vind het dan vooral onhandig dat ik niet kan zien of het nog stroomt. Heb wel het idee dat het helpt om wat borstcompressie toe te passen, en hogere stand lijkt bij mij idd niet per se meer opbrengst.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

10 maanden geleden

Ik kolf op de laatste modus, 2 druppels tekentje en dan standje 2. Heb dit altijd zo gehouden en kolft er per keer beide borsten ongv 150-200 uit.

10 maanden geleden

Ik heb deze ook en even gebeld met lactatiekundige ivm zelfde probleem, ze zei wss een te groot borstschild!

10 maanden geleden

Ik kolf eerst 5 min op de eerste stand op tussen 4 en 7 net hoe het voelt. En derest op de laatste stand op 5 of 6

10 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik wilde ook verkleiners kopen maar kan deze niet vinden.. Mocht je een linkje hebben, houd ik me aanbevolen!

10 maanden geleden

Ik denk dat dit een beetje het nadeel is van een handsfree kolf. Destijds heb ik er ook één aangeschaft, aantal keer gebruikt maar het was zo pijnlijk. Echt een snijdend gevoel en bijna geen melk wat eruit kwam. Toen werd terug gegaan op de ‘oude’ medela.. en gebruik deze nu halfjaar later nog steeds. Heb destijds meerdere borstschilden geprobeerd maar helaas.. het bleef pijnlijk waardoor het niet goed wilde. Nu met de medela nooit geen pijn of last en kolf gewoon precies af wat er in haar flesjes moet.

10 maanden geleden

Reactie op Bebes93

Ik heb precies hetzelfde. Ik wilde ook verkleiners kopen maar kan deze nie ...
https://eviteshop.nl/collections/alle-producten misschien heb je hier iets aan?

8 maanden geleden

Reactie op duomil

Ik kolf op de laatste modus, 2 druppels tekentje en dan standje 2. Heb dit ...
Vraagje! Begin je dan gelijk daarmee of doe je nog die stimulatie functie?

8 maanden geleden

Reactie op Maxi2024

Vraagje! Begin je dan gelijk daarmee of doe je nog die stimulatie functie?
Ik begon er gelijk mee. Ben inmiddels al gestopt. Succes allemaal nog!!!