46 Reacties
één maand geleden
Reactie op damlaa
En ‘s nachts? Mijn man slaapt in een andere kamer omdat hij zo hard snurkt ...
Herkenbaar. Al willen we wel gaan kijken of we binnekort een groot bed kunnen halen en hij weer met zijn bitje in kan gaan slapen zodat we toch weer met zijn 3en kunnen slapen. Maar echt ik snap je helemaal
één maand geleden
Reactie op damlaa
En ‘s nachts? Mijn man slaapt in een andere kamer omdat hij zo hard snurkt ...
Hier ook het geval. Snachts hetzelfde. Ik lig op de linkerrand , mijn zoontje ernaast en aan de rechterkant een groot kussen.
In het begin vond ik het spannend en liet ik mijn zoontje op mijn arm slapen met zijn hoofd. Deken onder hem, zodat ie niet eronder kon kruipen.
Inmiddels slaapt ie los naast mij, maar nog steeds het liefst tegen mij aan. Hand op mijn borst 😂
één maand geleden
Herkenbaar! Bij ons ook sinds anderhalve maand. Gewoon te moe om na de zoveelste slaapregressie en tandjes op een rij om continu uit bed te gaan. En nu hij wat ouder is, voelt het ook wat minder kwetsbaar, zo'n klein kindje tussen ons in. Zijn nu wel ook echt begonnen met op eigen kamertje slapen te oefenen. Dus daar beginnen en in de loop van de nacht onze kant op. In de hoop dat als hij eenmaal door gaat slapen, dit vanzelf voorbij gaat.
één maand geleden
Hier exact hetzelfde! Sinds 1,5 maand slaapt ze na de laatste fles bij ons. Sinds ze niet meer doorslaapt eigenlijk (tot 6 maanden deed ze dat wel). Vinden het prima want, wat je zegt, als ze dan wakker wordt slaapt ze binnen paar seconden weer. Zodra het doorslapen weer wat beter gaat, proberen we haar wel weer terug in haar bedje te krijgen. Overdag en ‘s avonds tot aan de late fles, slaapt ze wel gewoon goed in haar eigen bedje.
één maand geleden
Hier slaap ik ook samen met mijn dochtertje. Slaapjes overdag en begin avond in eigen bedje.. Ergens vind ik het wel heerlijk en geniet ik er ook van, maar soms is het ook wel lastig omdat ik al een ouder kindje heb en mijn partner ook nachtdiensten heeft. Vooral als de oudste mij in de nacht nodig heeft of in de ochtend eerder wakker is dan de baby durf ik haar niet alleen op ons bed te laten liggen. Ze gaat namelijk al zelf zitten/staan en kruipen. Daarom twijfel ik een beetje waar ik goed aan doe, maar ben ook te moe om haar eigen bedje af te dwingen
één maand geleden
Ik vond dit zelf een heel verhelderend artikel over samen slapen!
Ouders slapen met hun baby in bed – dat is van alle tijden. Maar tegenwoordig waarschuwen deskundigen: doe het niet, te riskant. Is dat terecht?
https://decorrespondent.nl/15278/samen-slapen-met-een-baby-wordt-sterk-afgeraden-juist-dat-maakt-het-gevaarlijk/fa441e4b-46ac-07a1-1571-7173f4dbb9b5
één maand geleden
Mijn eerste sliep vanaf dag 1 super goed op eigen kamer en eigen bed en is nu 2,5 en komt bijna elke nacht rond 4 naar ons gelopen en slaapt dan bij ons verder… ik snap je gevoel want t perfecte voorbeeld is natuurlijk als kindjes op hun eigen kamer slapen.. maarja als jij toe komt aan je rust en de kleine ook zou ik zeggen waarom niet.. mijn zoontje van 8 maanden slaapt nu ook geregeld bij mij in bed 🥰
één maand geleden
Wij slapen ook met onze dochter tussen ons in.
Onze oudste dochter van 4.5 heeft ook altijd bij ons gelegen tot haar 4e jaar en ik mis haar echt bij ons in bed.
Ik geniet nu extra van onze jongste dochter want h
Voor je het weet zijn ze oud genoeg om in hun eigen bed te slapen
één maand geleden
Hoe slapen jullie met je kindje in bed. Wij hebben het nooit gedaan. Wij hadden een goede slaper en ze lag lekker in de co-sleeper en daarna eigen kamertje.
Echter nu met 8 maanden zijn de nachten zo vreselijk dat ik soms wel is denk, kom maar bij ons bed. Maar ik durf dit dan niet in verband met de dekbedden en kussens etc. Hoe doen jullie dit ? Of hoef je hier met de leeftijd van 8 maanden geen rekening meer mee te houden ?
één maand geleden
Reactie op Marie1324
Hoe slapen jullie met je kindje in bed. Wij hebben het nooit gedaan. Wij ha ...
Ik haal 1 kussen uit mijn bed en dan ligt ze naast mijn hoofdkussen in een hoekje. Als ze op me wilt liggen leg ik haar boven op de deken. Ze is zo bewegelijk en groot al dat ik me eigelijk niet zo’n zorgen meer maak. Hou het natuurlijk wel zo veilig mogelijk door haar dus op de deken te leggen.
één maand geleden
Wij hebben sinds een paar weken een vloerbed van 140x200. Hiervoor sliep hij ook bij ons in bed, nu kruipen we er bij hem bij als hij ons nodig heeft. Zodra hij weer lekker slaapt ga ik vaak weer naar mijn eigen bed, maar ik moet toegeven dat ik soms expres blijf liggen. Zo gezellig en lekker warm als hij in mn armen slaapt en hoe hij me dan ‘s ochtends wakker maakt met zijn kleine handjes en geluidjes 🥰🥰
één maand geleden
Reactie op MaraDinne
Wij hebben sinds een paar weken een vloerbed van 140x200. Hiervoor sliep hi ...
Welk bed hebben jullie?
één maand geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
Welk bed hebben jullie?
Wij hebben de ikea tarva en daar de poten bijna helemaal van afgezaagd! We vinden het belangrijk dat hij zo zelf zijn bed in en uitkan dus een hekje was voor ons niet nodig (+had ik zelf vervelend gevonden, dan moet ik er telkens overheen klimmen haha)
één maand geleden
Reactie op Liisss
Sinds de nachten zo terror zijn laat ik haar ook op/naast me slapen maaar w ...
Ook deken tot mijn middel en dan een hele dikke pyjama trui (extra dikke gekocht bij zalando). Of een dikke onesie (daarvoor bij de Hunkemöller gekocht) met dikke sokken
één maand geleden
Heel herkenbaar! Vooral ook dat halve schuldgevoel..
Overdag slaapt onze dochter meestal in bed, maar vanmiddag toevallig in mijn armen. Snachts ook in haar eigen bed, behalve als ze lastig slaapt (bijv. door verkoudheid of vaak wakker). Dan is het voor iedereen fijner als ze bij ons in bed ligt ;)
één maand geleden
Hier gaat overdag in eigen bed goed. Korte dutjes maar dat heeft ze altijd gedaan, s avond alleen is het echt een drama. Ze gaat naar bed met de fles en wordt na 2 uurtjes wakker en is dan niet meer stil te krijgen in haar eigen bed tot ze bij ons ligt. Zou dit liggen aan een niet gestructureerd ritme of zijn het fases….
één maand geleden
Mijn kindje is 8 maanden , en hij slaapt sinds zijn geboorte bij mij in bed. Ik ben alleenstaand mama, en nu gaat hij 3 dagen overdag naar zijn oma en papa, dan moet ik werken. Maar iedere avond slaap ik om 18 uur samen met hem en de middagen doen we ook samen dutjes.
Ik kies er zelf bewust voor want merk dat hij super relaxt is, ik heb geen moeite met hem in slaap te brengen, hij drinkt zijn fles en is ko. Zowel in de avonden en in de middagen.
En als iemand iets van vindt mag die vinden, het is mijn kind en ik doe het wat mijn moedergevoel me aangeeft 😅. Ik ben van plan zodra hij kan praten en mij begrijpt ga ik hem leren om in eigen bed te slapen, die staat trouwens naast mij bed.
En ik moet eerlijk zeggen, ik ben zelf ook echt bekaf om 18 uur dus vind goed moment om ook lekker in bed te kruipen.
Doe wat voor jou goed voelt, je mentale gezondheid is belangrijker dan wat dan ook!