10 Reacties
één maand geleden
Hier kort voordat hij naar bed gaat nog een fles. Daarna naar boven, verschonen, pyjama en slaapzak aan, even knuffelen en kletsen hoe de dag was. Dan in bed, boekje lezen, projector aan, kus en dan vertrek ik uit de kamer. Vaak lukt het hem wel om zelfstandig in slaap te vallen maar soms ook niet en dan knuffel ik met hem tot hij in slaap valt.
Nog niet zo lang geleden knuffelden we hem altijd tot hij sliep en legden wij hem slapend in bed. Dutjes overdag doen we overigens nog steeds in slaap knuffelen voordat hij zijn bed in gaat.
één maand geleden
Hier krijgt hij nog wel fles, heeft hij ook echt nog nodig ondanks avond eten. Maar zonder fles zal zelfde zijn als met fles dus kan evengoed delen laat ik fles weg.
Maar dan is het wassen en omkleden naar pyjama en slaapzak. Dan in armen liggen, licht uit. Dan 5 a 10 minuutjes wachten tot hij slaapt en in bed leggen.
één maand geleden
Reactie op Sanne3030
Hij valt dan zelfstandig in slaap?
Nou het is net hoe je het bekijkt. Hij valt in mijn armen in slaap. Ik wieg niet zit stil. Ik denk dat officeel gezien het niet zelfstandig is, want volgens mij is dat echt in bed helemaal zelf. Maar het is niet dat ik hem wieg of sush of iets.
Ik ben zelf niet van het in bed leggen en hard gezien zoek het zelf maar uit. Is niet zo dat hij nu namelijk al begrijpt we gaan een boekje lezen en daarna is het bedtijd. Zoals je later wel kan uitleggen.
Michien als het bij iemand dan evengoed nog 30 minuten duurt in armen dat anders is hoor. Maar ik zit een hele enkele keer 15 minuten. Met boekje lezen enzo ben je dat ook kwijt.
één maand geleden
Onze meid is 8 maanden en wij doen badje, slaapzak aan en nog een flesje in bed. We liggen met haar in bed tot ze in zelfstandig slaap valt.
één maand geleden
Reactie op DaphneWB
Nou het is net hoe je het bekijkt. Hij valt in mijn armen in slaap. Ik wieg ...
Ja ik snap wat je bedoelt. Mijn kleine viel eerst altijd met de fles in slaap, maar ik geef ook borstvoeding erbij. En nu dat de fles echt teveel is na het eten, heb ik de borst gegeven. Maar met de borst valt hij niet in diep slaap. Dus op dit moment zitten we in een lastige positie. Hij huilt namelijk veel als hij moe is en valt hierdoor niet in slaap... speentje wilt hij absoluut niet.
één maand geleden
Hier ook nog de borst nodig na 't eten qua voeding. Zit vaak wel een uur tussen.
Verder gelukkig niet teveel poespas nodig om haar in slaap te krijgen. Verschonen, pyjama en slaapzak aan, drinken, voorlezen of dag doornemen, knuffelen, bed in en dan slaapt ze eigenlijk al. Geen speen oid meer nodig
één maand geleden
Wij geven op de bank in pyjama de fles om 19:00. Dan boekje lezen/spelen (afhankelijk hoe moe ze is). Dan tanden poetsen en naar de slaapkamer. Dan slaapzak aan, speentje, knuffeltje erbij, kusje en weltrusten zeggen. Dan valt ze tussen de 5 en 15 minuten in slaap. Soms zetten we een geluidje aan op de babyfoon, maar niet altijd.