17 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ook dezelfde initialen als mijn zus en in al die jaren geen problemen mee gehad hoor, is juist bijzonder 😊

2 jaar geleden

Als het geslacht anders is valt het denk ik wel mee, gezien er met dhr. Of mevr wordt gewerkt voordat de letters komen. Dan kun je wel zien voor wie het is. Als het geslacht gelijk was zou ik het niet doen, om die reden wil ik dus geen naam met een L of E

2 jaar geleden

Of het echt problemen opleverd weet ik niet. Je zit wel altijd met hun post want voor wie is het nou? Wij hadden eerst ook een naam en ik dacht gelijk ja maar wat als er post komt voor wie is het? Als ze jong zijn is het geen probleem maar als ze ouder worden hebben ze toch hun eigen zaken en privé dingen die ze moeten regelen. Is niet zo leuk als ze elkaar post open gaan maken. Misschien is dit bij jullie anders en staat er later meneer of mevrouw maar als hier post binnen komt voor onze dochter staat dit er niet en alleen haar voorletter met achternaam.

2 jaar geleden

Ik vond het zelf altijd vervelend / onhandig om dezelfde initialen te hebben als mijn broertje… idd met post enz

2 jaar geleden

Ik had dezelfde initialen als mijn vader. Regelmatig problemen mee gehad. Onder andere met post.

2 jaar geleden

Hoeveel post krijgt men nog tegenwoordig? Als dit dé naam is, gewoon doen..

2 jaar geleden

Lijkt mij niet handig en zeker als ze ook nog toevallig op dezelfde jarig zijn (de kans is klein maar het kan). Zou het zelf niet doen. Je kunt misschien de roepnaam wel dezelfde letter hebben als je dochter en dan op papier net ietsjes anders?

2 jaar geleden

Ik heet Rachel, en mijn zusje Raïssa. Het was altijd super verwarrend voor wie de post bestemd was. Wij hebben eigenlijk bijna altijd wel elkaars post open gemaakt. Dat was het eerste wat wij zeiden tegen elkaar, we doen geen zelfde initialen, leverd heel veel verwarring op.

2 jaar geleden

Reactie op Rachel1999

Ik heet Rachel, en mijn zusje Raïssa. Het was altijd super verwarrend voor ...
Dat was het eerste wat mijn man en ik tegen elkaar zeiden bedoel ik.

2 jaar geleden

Mijn zoon krijgt dezelfde initialen als zijn broer, maar dit was echt dé naam.

2 jaar geleden

Zelf zou ik het niet doen. Al helemaal niet als je meerdere namen geeft, dan zou ik een tweede of derde naam toch echt anders doen. Dus als het nu twee namen zijn, zou ik een derde toevoegen. Ik heb 3 namen, waarvan de eerste twee letters hetzelfde zijn als mijn moeder, dus die extra letter was toch altijd wel fijn om nog een verschil te zien.

2 jaar geleden

Is er niet een mogelijkheid om de namen om te draaien? Zodat de voorletters wel hetzelfde zijn maar niet dezelfde volgorde? Of vinden jullie dat niet mooi?

2 jaar geleden

Mijn man heeft de initialen als zijn tweelingzus, hij heeft wel eens benoemd dat dat regelmatig gedoe opleverde.

2 jaar geleden

Het is duidelijk dat het om een ander jaartal en geslacht gaat. Dus als je instanties zou bellen dan zou dat geen problemen opleveren. Alleen de post kan ingewikkeld zijn. Ze kunnen per ongeluk elkaars post openen. Het is maar net hoe erg jij dat vindt.

2 jaar geleden

Reactie op marije19

Mijn man heeft de initialen als zijn tweelingzus, hij heeft wel eens benoem ...
Ik heb ook de zelfde initialen als mijn tweelingbroer en inderdaad vooral in mijn jeugd was er vaak verwarring wie wie was 😂

2 jaar geleden

Ik denk dat er over een aantal jaar zo ongeveer geen post meer wordt bezorgd dus dat maakt dan niks uit. Ik denk dat het weinig uitmaakt. Fijn dat jullie de naam hebben gevonden!

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde! Hebben straks 2 kinderen met een S. Maar kunnen niet wat leukers bedenken dus accepteren het maar. Zoon heeft ook geen 2e naam dus dat is geen optie. Daarnaast zijn wij van mening dat 1- ze nooit post krijgen en dat alleen maar minder zal worden en 2- mocht het wel zo zijn dat je dan wel kan herleiden adhv de inhoud of extra info (geboortedatum oid) voor wie het bedoeld is 3- betreft een ander geslacht. Wij gaan wel voor dezelfde initialen 😂✌🏻