9 Reacties

2 jaar geleden

Continue mega realistische dromen en nachtmerries, over van alles! Zelfs een droom over een tuincentrum laatst waar ik niet uit kon terwijl ik een bepaalde tijd thuis moest zijn en mensen op me aan het wachten waren, voelde als een nachtmerrie en was mega vermoeiend😂 Ze zijn allemaal heel vermoeiend uiteraard en aangezien ik snachts 3 x wakker word minimaal heb ik vaak 3 van dit soort dromen per nacht. Had toevallig 3 nachten terug ook een droom over een vroeggeboorte, waarbij mijn kindje nog niet buiten de baarmoeder kon overleven (ik ben 20 weken), en een stukje daarvoor over intens veel bloedverlies waardoor ik naar het ziekenhuis moest. Beiden keren keihard huilend wakker geworden. Gelukkig bewoog de kleine zodra ik wakker werd om me te herinneren dat het allemaal maar een droom was en ze lekker op dr plek zit💗 Het schijnt erbij te horen, die heftige dromen, maar fijn is anders! Ook de zorgen dat je kindje iets overkomt hoort erbij, volgens mij gaat dat nooit meer weg en het begint zodra je zwanger bent (of zelfs ervoor al). Ik heb een dochtertje van bijna 3 waarbij ik dit soort dromen ook had en zal me ook nu ze geboren is altijd een beetje zorgen maken om haar, dat is denk ik gewoon moederschap❤️ Kortom, het is een typisch zwangerschapsding, en het is in principe een goed teken; je geeft gewoon veel om je kleine in je buik en je wil hem/haar niet kwijt. Hopelijk helpt dit een beetje!

2 jaar geleden

Ik heb ook gedroomd dat mijn kindje overleden was in mijn buik. Elke zwangerschap heb ik wel van dit soort dromen. En elke keer ben ik bang: dit zal toch geen "voorgevoel" zijn ofzo he? Ik denk dat het te maken heeft met een onbewuste angst. Een zwangerschap is toch onzeker. Bang dat het misschien toch niet goed gaat.. dit houdt ons misschien onbewust meer bezig dan we denken?

2 jaar geleden

Ik had gehoord dat je vanaf week 21 heel heftig en levendig kan dromen, en het is een angst die elke zwangere vrouw onderliggend heeft. Wellicht dit gecombineerd dat je er zo last van hebt!

2 jaar geleden

Ik heb al 3 x gedroomd dat ik beviel van een dier (kat 2x) en 1 x dat ik mn kind melon ging noemen. Stom genoeg horen die realistische dromen erbij. Deze week heb ik heel veel seksdromen terwijl mijn libido toch echt de deur uit is 😅

2 jaar geleden

Ik droom continu dat ik vreemd ga 🫣

2 jaar geleden

Ik heb nachtmerries waarbij ik op de vlucht ben voor een moordenaar.. lig elke nacht wel te gillen (volgens mijn man) Maar heb ook dromen waarbij 50 shades een lachertje is geworden 😂😂😂

2 jaar geleden

Heel herkenbaar die rare dromen.. 😅 ik denk dat het ook als reden heeft omdat je er overdag veel mee bezig bent of alles nog wel goed gaat en ook altijd de angst hebt dat het misgaat. Ik merk aan mezelf dat ik elke keer een soort doelen heb zoals: als de 13 weken echo maar goed is, als de 16 w, 20 w etc. En nu bij 21 kan ik niet wachten tot de 24 weken, zodat mocht het misgaan er nog een kans is op overleven van de baby😅🫣

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik heb ook gedroomd dat mijn kindje overleden was in mijn buik. Elke zwange ...
Dit klopt inderdaad, al je angsten worden verwerkt tijdens het dromen tijdens de zwangerschap dus alles wat je ziet of meemaak op die dag of je gedachtes kunnen zulke dromen geven.

2 jaar geleden

Heb zelf ook veel last van dromen en wordt er ook vaak wakker van soms ook wel hele leuk dromen maar vaker nachtmerries of hele rare fantasie dromen