27 Reacties

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Wij hebben bijna dezelfde situatie, maar dan komt onze dochter meestal tussen 3.00 en 5.00. Wij probeerden ook af te bouwen, maar komen niet verder dan 120ml. Benieuwd hoe anderen dit aanpakken!

één maand geleden

Mijn dochter is 8 maanden en ik zit met borstvoeding nog op de 6/7 voedingen 😅 In de nacht komt ze vaak rond 2.30/2.45 uur en dan rond 5.30 uur weer. Ik begreep altijd dat kindjes zelf doorslapen wanneer ze er aan toe zijn. Ik denk dat het dus lastig te dwingen valt, zeker met borstvoeding

één maand geleden

Waarom afbouwen trouwens? Tot en met 1 jaar is melk de hoofdvoeding en vast voedsel nog altijd bijvoeding.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Waarom afbouwen trouwens? Tot en met 1 jaar is melk de hoofdvoeding en va ...
Wij hebben de luxe gehad dat onze dochter doorsliep tussen 2 en 5 maanden ongeveer. Daarna kwam ze weer snachts. Dus ik heb dan het idee dat het zou "moeten" kunnen.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Waarom afbouwen trouwens? Tot en met 1 jaar is melk de hoofdvoeding en va ...
Jaa je hebt gelijk, en ze krijgt 7 voedingen van 180cc overdag maar als ouder heb ik (spreek voornamelijk voormezelf) slaap nodig 😅 en ik kan niet doorslapen als m’n baby 5/6 x wil gevoed worden

één maand geleden

Reactie op saar saar

Jaa je hebt gelijk, en ze krijgt 7 voedingen van 180cc overdag maar als oud ...
😆 Iedereen heeft slaap nodig, dus ik snap dat wel.. maar dat is even het leven met een baby. Je kindje gaat vanzelf doorslapen, voeding heeft daar geen invloed op (zeggen ze). https://www.24baby.nl/baby/slapen/doorslapen/

één maand geleden

Reactie op DuppieNoepie

Wij hebben de luxe gehad dat onze dochter doorsliep tussen 2 en 5 maanden o ...
Ah oké, dat begrijp ik idd maar het kan goed zijn dat je kindje nu weer in een andere fase zit en toch die voeding nodig heeft. Je zou overdag wat meer kunnen geven maar ook weer niet teveel natuurlijk. Het komt vanzelf wel weer goed.

één maand geleden

Ik zit op de 6-8 BV voedingen, komt 1x 's nachts, krijgt overdag fruit blw

één maand geleden

Bij mij komt de baby nog elke de 3 uur in de nacht. Soms probeer ik hier iets in te veranderen en dan komt hij alleen nog maar vaker. Als hij 1 keer zou komen 's nachts zou ik dat al heerlijk vinden haha. Kortom, ik heb geen advies. Maar het lijkt mij eerlijk gezegd helemaal niet gek dat een baby in ieder geval nog een keer per nacht komt.

één maand geleden

Hier ook bv en 8 maanden en denk dat ze zo'n 6 x per dag drinkt waarvan zeker 2/3 keer tussen half 7 en half 7.. En ze is volop de wereld aan het ontdekken, dus ik bied geregeld aan, maar ze heeft niet altijd de rust en tijd om goed te drinken. Ik zou het nemen hoe het komt, ik vind 4 x drinken per dag al best heel weinig eigenlijk!

één maand geleden

Misschien helpt het ook om s nachts niet op de klok te kijken... ik tel en check niks en merk dat dat ook rust geeft. Op deze leeftijd is het toch ook net nog wat te vroeg (is mijn mening.. onze dochter is ook nog een klein en tenger) om heel actief nachtvoedingen te stoppen.

één maand geleden

Hardcore stoppen, schijnt de manier te zijn. Na 2 of 3 dagen zouden ze doorslapen😅

één maand geleden

Kan het zijn dat ze overdag niet genoeg drinken krijgt? Dat lees ik weleens dat ze dat dan ‘s nachts inhalen. Mijn zoontje krijgt 4x180ml+6 (nu kunstvoeding, voorheen borstvoeding) tussen 7 en 19 uur en komt snachts niet meer voor een fles. Een vriendin van mij heeft de nachtvoeding afgebouwd door steeds wat meer water erbij te doen ipv melk. Op een gegeven moment hoefde haar dochter gewoon niet meer. Maar zou eerst nagaan of ze wel voldoende melk krijgt! En ik lees ook overal dat een nachtvoeding op deze leeftijd echt niet gek is nog, maar snap wel dat je liever doorslaapt natuurlijk!

één maand geleden

Herkenbaar.. Wij hebben in de avond een extra voedingsmomentje ingelast. Als volgt: - ochtend - lunch - na middag (tussen 15:00-17:00) - avond eten zonder melk - vlak voor naar bed gaan nog een voeding/ of tegelijk met avondeten( dan delen we deze op in beetje bij avond eten beetje vlak voor haar bed gaan) Sinds dien zijn de nachten soms iets beter omdat er iets meer voeding overdag heeft plaatsgevonden. Succes

één maand geleden

Hier ook nog nachtvoedingen. Ze heeft wel eens doorgeslapen maar dat is op 2 handen te tellen. Ze zit op 5 a 6 voedingen in 45 uur. In totaal drinkt ze tussen de 600 en 800ml vaak nog wel..

één maand geleden

Krijgt ze nog meer melk overdag? Welke vaste voeding krijgt ze? Ik zou overdag dan 4 melkvoedingen doen. 3x borstvoeding overdag lijkt me weinig.

één maand geleden

Reactie op MamaCx

Krijgt ze nog meer melk overdag? Welke vaste voeding krijgt ze? Ik zou over ...
Ja ik zit nog ff te vergelijken met bij ons maar krijgt ze dan tussen 6.30 en 14.00 niks te drinken of wat anders? Want eigenlijk lijkt het qua ritme heel erg op hoe het bij ons uitkomt maar krijgt mijn dochter rond 10 uur/11 uur (uit haar 1e slaapje) gekolfde melk/bv. Verder komt t aardig overeen namelijk

één maand geleden

Reactie op DuppieNoepie

Wij hebben de luxe gehad dat onze dochter doorsliep tussen 2 en 5 maanden o ...
Hier ook zo'n dochter die eerst doorsliep maar nu toch weer voor voedingen komt. Van mij hoeft ze het niet te kunnen, motorisch ontwikkelt ze zich nu zo sterk dat dat ook veel energie vraagt. Ze zal het nodig hebben om overdag goed te kunnen ontwikkelen denk ik dan

één maand geleden

Tot een jaar is melk de hoofdvoeding. Je 'mist' tussen de eerste en tweede voeding voor mijn gevoel een voeding. Hier is 't bv rond 7.30, 11, 15.30 & 19.00. Altijd eerst drinken, dan brood en fruit. Behalve voor avondeten, dan wil ze niet eerder drinken. Wel een nacht ook, maar alleen op haar verzoek