27 Reacties
één maand geleden
Hier ook nog 4 voedingen overdag + 1 nacht.
7u, 12u, 16u en voor slapen.
Komt in de nacht tussen 2-5u ergens. Echt honger dan, als ik de fles er te vroeg uit haal dan is het brullen. Na 100-140cc draait ze zelf d’r hoofd weg en slaapt ze verder.
Zitten nog zo in de groei en ontwikkeling. Hoort er echt nog bij denk ik.
één maand geleden
Volgens mij zijn nachtvoedingen nog heel normaal en ook nog eens een fantastische manier om je kind snel weer te laten in slapen. Ze geven zelf aan wanneer het genoeg is. Bij mijn eerste was dat met 10 maanden, mijn tweede pas na 2 jaar. Wakker worden s nachts doen ze toch wel, zeker met bv is het een makelijker manier om ze snel weer terug in bed te krijgen
één maand geleden
Reactie op ss1990
Heb je tussen 16 uur en 2 uur geen voedingen
Jawel, dat is die voor het slapen (tussen 18-19u na warme maaltijd). Dus 4 flessen overdag en 1 in de nacht. In totaal 600-800ml per 24u naast de hapjes (fruit, groente + koolhydraat, brood minimaal, volkoren cracker).
één maand geleden
Bedankt voor alle reacties! Dit klinkt inderdaad alsof die nachtvoeding zo heel gek nog niet is. Zolang ze daarom vraagt blijven we die dus gewoon geven.
Misschien goed om even ons hele eetschema te noemen:
- 6.30 borstvoeding
- 8.30 pap (gemaakt van 120cc afgekolfde melk)
- 11.00 fruit
- 13.00 brood en een stukje groente
- 14.00 borstvoeding
- 15.30 snack (broodkorst / ei / bananenpannekoekje / groente oid)
- 17.30 avondeten
- 18.30 borstvoeding
- tussen 00.00 / 02.00 nachtvoeding
In principe krijgt ze dus 4x borstvoeding, maar ook de pap zou je nog als een melkvoeding kunnen zien.
Ze krijgt dus ook al best wat vaste voeding en geniet enorm van zowel de melk als de vaste voeding. Ze groeit ook heel goed.
Laten we hopen dat ze op een gegeven moment genoeg heeft aan de voedingen overdag en dat er een tijd komt van doorslapen haha. Voor nu geniet ik dan nog maar even van onze nachtelijke quality time 😜💕