12 Reacties
één maand geleden
Geef je haar ook al genoeg vast voedsel? Onze dochter van 8 maand krijgt 3 flesvoedingen en over de dag heen een stuk fruit, brood met boter & avondeten. Daarbij bieden we haar ook water of lauwe thee aan.
Toen wij meer eten aanboden, had ze vanzelf minder behoefte aan de fles.
één maand geleden
Hier ook minder behoefte aan de fles, doordat ze al best wat eet! Savonds rond 20u krijgt ze nog een pyjamapapje & dan pas weer rond 8 de fles. Ze lijkt dan nog niet echt honger te hebben.
één maand geleden
Reactie op Aries24
Wat is jouw eetschema ongeveer dan?
Hier gaat het eten juist goed & slapen niet...
Voorbeeld is
08.00 fles (drinkt meestal nog maar 150
Na het dutje 2 boterhammen en/of fruit met water
Rond 13.30 flesje
Dutje
Rond 17.00 warm eten (met de pot mee of potje / zakje van ella's kitchen.
Rond 20/20.30u pyjampapje
En dan hopen dat ze ergens rond 22uur gaat slapen😅
Ik vervang sommige flesjes door een bordje pap of brood soms door bananenpannekoeken. Tussendoor eet ze nog wel eens maispuffs of knijpfruit.
één maand geleden
Hier op ten duur bijna afgebouwd maar toen werd hij ziek en had hij weer behoefte aan de fles. Dus nu kunnen we weer van voor af aan beginnen.
Toen ik opmerkte dat hij de fles in de nacht minder op ging drinken ben ik eerst gaan minderen met hoeveelheid en daarna ben ik gestopt. Wel voor bed een grote fles geven. Als hij dan in de nacht kwam had hij alleen een knuffel nodig.
één maand geleden
Reactie op chaaarelle
Hier gaat het eten juist goed & slapen niet...
Voorbeeld is
08.00 fles ...
In de pyjamapapjes zitten erg veel suiker, wellicht dat het slapen daarom minder gaat?
één maand geleden
Ik heb de voedingen overdag verhoogd.
Mijn zoontje krijgt 08:00 : 240ml fles,
10:00, half broodje met jam of pindakaas.
12:30 : fruithapje of soms alvast avondeten
16:00 : fles 240ml
17:30 : avondeten
20;00 : laatste fles, 240ml en naar bed 😊
Hij wordt om 04:00 wakker standaard, maar ik ga dan ff knuffel geven of even over zijn buikje aaien en dan valt hij weer in slaap. Soms duurt dat wel even, maar heb dat liever dan dat ik hem weer fles aanleer. Ik heb om hem fles af te leren, een tijdje naast hem geslapen in bed. Ik merkte dat als we samen sliepen, dat hij doorsliep tot 08:00, zonder wakker te worden voor een fles, dat heb ik even 2 weken erin gehouden en uiteindelijk weer in eigen bed.
één maand geleden
Reactie op Michelle9019
In de pyjamapapjes zitten erg veel suiker, wellicht dat het slapen daarom m ...
Ja had ik inderdaad gezien! Maar bij ons slaapt ze wel, is meer dat ze niet alleen wil slapen hihi