15 Reacties

2 jaar geleden

Mijn oudste van 10 gaat heel goed met mijn jongste van 2. Ze zoekt heb echt op als ze pijn heeft bv. Ze ligt tegen hem aan als ze tv kijken. Ik vind het juist heel mooi dat hij het zo bewust meemaakt en ook dat verzorgende in hem te zien.

2 jaar geleden

Reactie op 1234anna

Mijn oudste van 10 gaat heel goed met mijn jongste van 2. Ze zoekt heb echt ...
Wat lief! Ja dat vind ik ook fijn, dat ze het nu heel bewust mee maken!

2 jaar geleden

Ik heb een dochter van bijna 14 en ben nu zwanger van de 2e. Mijn dochter vind dit geweldig. Ze heeft aardig wat kleine kinderen om zich heen waar ze erg gek op is. Het zal natuurlijk wel een ander soort relatie worden, maar niet op een slechte manier.

2 jaar geleden

Wat leuk, wij hopen ook een nakomertje te krijgen. Als het goed mag gaan, zijn onze kids als het kindje geboren wordt, 15/12/8 jaar. Ze vinden het alle drie echt heel leuk! Het leuke is dat ze alles heel bewust mee kunnen maken. Ik maakte me het meest zorgen om mijn oudste, maar hij vind het echt heel leuk. Maakt zich zorgen om mij🤭. Ik ben gastouder en onze kinderen vinden de oppaskindjes al heel erg leuk, dus ik heb een vermoeden dat dit ook wel goed zal komen!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Kids zijn 9 en 6 en nu dus onverwacht zwanger van de derde. Wel enorm blij, was altijd al een wens. Ik heb ze nog niet verteld, wil is even zeker weten dat alles goed zit. Enorm benieuwd naar hun reactie, ze zijn wel echt leuk met jonge kids. Maar de oudste zal het ook wel druk gaan vinden verwacht ik..

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! Mijn man is 31, zijn zusje 13,ook een nakomertje. Ze gaan super goed samen! Denk dat het bij jullie ook helemaal goed gaat komen 😊

2 jaar geleden

Mijn zusje en ik schelen 10 jaar. Tussen mijn broertje en zusje zit 8 jaar. We hebben dezelfde ouders. Ik vond het in het begin wel leuk, zo'n baby. Ik ging haar ook vaak van de basisschool ophalen als ik vroeg uit was (middelbare). En naar zwemles brengen enzo op de zaterdag. Maar toen ik eenmaal 15/16 werd vond ik het maar een last en ik had niet echt iets aan haar. Klinkt lullig, maar een puber van 16 heeft niet echt raakvlakken met een kindje van 6 dus we konden niks doen samen, ik kon alleen voor haar zorgen en daar verloor ik interesse in. Ze is echt een andere generatie. Zij is Gen Z en ik Gen Y (of zoals sommigen zeggen millenial maar zo voel ik me niet) en we hebben ook nu (ik ben 36) geen gedeelde interesses of opvattingen. We begrijpen elkaar gewoon niet. Met mijn broertje heb ik een veel betere band op t moment. Terwijl hij best "moeilijk" is en op zichzelf. (Hij was een "probleemkind"). Maar we hebben wel gezamenlijke herinneringen en die heb ik met mijn zusje niet echt.

2 jaar geleden

Ik heb 3 kinderen van 16, 13 en 1 jaar en die oudste zijn gekker op de jongste dan op elkaar.

2 jaar geleden

Reactie op HakunaMatata96

Gefeliciteerd! Mijn man is 31, zijn zusje 13,ook een nakomertje. Ze gaan s ...
Dank je wel! Het gaat sowieso goed komen, maar af en toe schiet het door mijn hoofd en dan maak ik me zorgen 🙈 fijn om te lezen dat het juist vaak als positief wordt ervaren!

2 jaar geleden

Mijn eerste zoontje scheelt 8,5 jaar met zijn oudste halfbroer en 7,5 jaar met het andere halfbroer. Ze zijn allemaal gek op elkaar! En hopelijk ook op een nieuw halfbroertje/zusje 😅

2 jaar geleden

Mijn dochter word 14 in november dus daar zit dadelijk een groot verschil tussen maar ze vind het hartstikke leuk!

2 jaar geleden

Ik ben zelf een nakomertje in het gezin. Leeftijdsverschil van 14, 13 en 11 jaar. En ik heb daar zo van genoten. Samen met mijn grote broer op de scouting. Jong tante worden. Ik vond het echt een toevoeging een oudere broer of zus doet hele andere dingen dan een broer of zus rond dezelfde leeftijd. Het contact is ook altijd super goed geweest. Met mijn zusje die 1,5 jaar jonger is was het contact juist een ramp tot we beide begin 20 waren. Maak je echt geen zorgen zou ik zeggen. Komt echt wel goed. En als ze het nu al leuk vinden dan ook over 5 jaar.

2 jaar geleden

Bij mijn kinderen zal er een groot leeftijdsverschil zijn onze zoon is dan 13 en mijn dochter 10, ik en zij vinden het geweldig en kunnen niet wachten om mama en papa te gaan helpen met de baby, dus het heeft ook echt wel voordelen als dat je echt kleintjes hebt rondlopen, denk dat dat misschien wel zwaarder is soms. Ik zelf schil ook met mijn broer en zus 6 en 10 jaar en werd als kleine nakomer altijd super verwend 😂

2 jaar geleden

Hier ook. Zoon van 13 en zoon van 9 en dochter van 6.

2 jaar geleden

Mijn zoon is bijna 6 als de tweede wordt geboren. Het verschil in leeftijd heb ik niet bewust zo voor gekozen, maar toe gedwongen door mn lichaam. (Heftige rugproblemen) Toch kan ik de positieve kanten ervan zien; zoon krijgt het zeer bewust mee. Ik heb in de eerste jaren alle tijd en aandacht voor hem alleen gehad. Als hij naar school gaat heb ik tijd en aandacht voor de tweede. Lichamelijk is het behapbaarder dan twee hele jongen kindjes, wat voor mijn rug beter is. Als ze volwassen zijn hebben ze toch elkaar en is het verschil minder belangrijk. Ik ben blij met de rijkdom en het feit dat het ons allemaal gegund is. En probeer ipv me zorgen erom te maken, me erop te richten dat hun band misschien anders zal zijn door het leeftijdsverschil maar daarom niet minder bijzonder.