11 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een kleine met navelgranuloom, onze meid is 4 weken en hebben ze gister bij het cb aangestipt met zilvernitraat.
Volgende week moeten we terug en dan gaan ze het nog een keer aanstippen
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Naveltje bleef "vochtig" en toen ze bij het CB gingen checken zeiden ze ook dat het een navelgranuloon is. Vorige week voor de tweede keer aangestipt met zilvernitraat omdat het de eerste keer niet genoeg werkte. Nu is het wild vlees stukje een paar dagen geleden verschrompeld en eraf gevallen!
2 jaar geleden
Reactie op Tenzy
Volgens CB is de granuloom is te klein om aan te stippen.
Hebben ze er verder iets over gezegd? Bijvoorbeeld: dat het zelf nog kan indrogen? Misschien kan de huisarts iets voor jullie betekenen. Mijn zoontje had dit ook en is aangstipt 1x was genoeg.
2 jaar geleden
Wil je even laten weten dat ik dit vroeger zelf gehad heb. Mijn moeder moest elke dag mijn navel föhnen (30 jaar terug dus toen wisten ze denk nog niet van aanstippen enzo) Maar wat ik wou laten weten is dat ik er nooit last van heb gehad met opgroeien bvb. Moest het wel altijd goed schoonhouden. En heb vroeger wel talkpoeder gebruikt in de pubertijd als ik wat meer zweten tijdens sporten dan deed ik daarna talkpoeder van zwitsal (let op dit was echt vanaf jaar op 12. Bedoel niet dat je dat nu moet doen) wil alleen laten weten dat ik er na 30 jaar nog geen last van heb ! Alleen zou een navelpiercing bij mij niet echt lekker gaan.
2 jaar geleden
Hier ook gehad, bij vier weken. Op advies van cb een paar dagen tweemaal daags behandeld met keukenzout. Het werd toen snel kleiner. Twee weekjes later is de navel lichtroze, niet meer vochtig en we zien geen wildvlees meer. Wel nog wat kleine korstjes, maar die vallen er vast vanzelf af! De keukenzout-behandeling vind je op de website van het cjg.
2 jaar geleden
Zo te zien komt ie wel steeds meer naar buiten. Bij mijn zoontje is het in 2 weken tijd helemaal naar buiten gekomen. En hangt nu nog maar een klein stukje vast. Gisteren door het cb laten aanstippen dus afwachten. Heeft ze er last van? Ik probeerde echt elke luier verschoning de navel schoon te maken met een washandje. Ook 2/3x per dag een schone romper aan