3 Reacties

2 jaar geleden

Bij m'n 1e zwangerschap ook de navelstreng om z'n nekje. Was bij de groeiecho te zien, ik maakte me ook best zorgen en vroeg er de laatste weken weer naar maar toen gaf de vk aan het niet te zien.. Ik had zelf nog wel het gevoel dat die nog steeds om z'n nekje zat en was uiteindelijk ook zo. Bij de geboorte dubbel verstrengeld... gelukkig alles goed en was het zo van z'n nekje gehaald tijdens de geboorte 馃グ

2 jaar geleden

Ik heb t hier nooit gezien tijdens de echo's maar mijn dochter zat tijdens de geboorte helemaal verstrengeld in de navelstreng, om haar nekje en hij liep tussen haar benen door zij mijn man. Blijkbaar een lang koord 馃槄. Maar tijdens de geboorte was het zo los gehaald en niks aan de hand.

2 jaar geleden

De echoscopisch legde ons gister nog uit dat de baby niet kan stikken door de navelstreng. Je kan pas stikken (of je verslikken) als je ademt. Ongeboren baby's ademen nog niet. Pas direct na de bevalling, zodra de eerste hap lucht genomen is (meestal huilen dus) is het belangrijk dat de navelstreng niet meer om de nek zit