Zijn er meer dames die voor de 13 weken echo zijn geweest en de nekplooimeting gedaan hebben? Ons kindje heeft een verdikte nekplooi waardoor wij nu naar het ziekenhuis moeten om dit opnieuw te laten controleren en uit te sluiten of ons kindje een afwijking heeft… De NIPT is helemaal goed terug gekomen. Iemand ervaring?
Hoi! Ik heb dit ook gehad, als je zoekt op ‘verdikte neplooi’ in deze groep zie je ook al reacties van anderen erop. Bij mij bleek het vals alarm door een te vroege meting, hoop voor jou ook op een goede uitkomst! 🤞🏼🍀
Raar dat je wel al de NIPT hebt gekregen. Normaalgezien vindt eerst de nekplooimeting plaats en dan pas de NIPT.
De meeste kindjes met een verdikte nekplooi blijken uiteindelijk geen afwijking te hebben, maar wel vervelend omdat er meestal een vlokkentest of vruchtwaterpunctie volgt die uitsluitsel zal bieden.
Genoeg verhalen waarbij het uiteindelijk niets bleek te zijn, maar we duimen mee!
Hoi! Mijn echoscopist gaf aan dat de NIPT veel betrouwbaarder is dan de nekplooimeting, dus hoop dat je daar wat positiviteit uithaalt 🍀
Hoe veel mm was de nekplooi? Wanneer kan je in het ziekenhuis terecht? Sterkte! ♥️