Hoi mama's,
Ik plaats dit verhaal omdat ik het toch even kwijt wil maar bijna niemand weet dat ik in verwachting ben.
21 juni me spiraal laten verwijderen, 24 juni begon mijn menstruatie althans dat dacht ik. Paar weken later een positieve zwangerschapstest wat eigenlijk best als een schok kwam. Niet omdat het niet gewenst is maar meer omdat het 3 jaar duurde voordat ik zwanger was van onze dochter die volgende week 2 wordt.
Vorige week donderdag had ik de vitaliteits echo hier waren we snel klaar want deze vrouw kon niks vinden. We moesten met spoed naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog, deze beste man herkende mij nog omdat hij de keizersnede heeft gedaan bij onze dochter. Hij keek met de inwendige echo en zag wel een vruchtzakje maar geen vruchtje, ook kon hij zien dat het zich had ingenesteld in het litteken in me baarmoeder. Hij heeft gelijk contact opgenomen met het AMC in Amsterdam en de volgende dag moest ik me sochtends gelijk melden. Na bloed onderzoek en een inwendige echo van 30 minuten bleek het minder erg dan ze hier in de buurt dachten en zat het niet echt vast in het litteken. Ook kon hij een vruchtzakje zien en daarin zag hij zeker wel een vruchtje 😊. Daar kwam het woord ga maar naar huis en volgende week terug en dan kijken we opnieuw misschien ben je minder ver zwanger dan uitgerekend of het wordt een miskraam. Ook werd er gezegd of het wordt niks, of er is wel een hartslag maar het groeit de verkeerde kant op bij allebei deze mogelijkheden zou ik morgen curettage krijgen. Vandaag kwam ik daar en heel mijn wereld staat op zijn kop. Alles was gegroeid inclusief de HCG waarden en er was een kloppend hartje te zien 😍. Over 2 weken moet ik weer terug om te kijken of het de goede kant op groeit. Bij een normale zwangerschap zit het vruchtje namelijk ingenesteld boven in de baarmoeder en bij mij helemaal onderin. Het is nu de bedoeling dat het kindje zich de holle ruimte van me baarmoeder intrek en lekker de vrije ruimte opzoek.
Een hele enge en lange week, zoveel nieuws binnen 24 uur en geen zicht op een kloppend hartje wat nu gelukkig wel zo is ❤️!
Ze noemen het een niche zwangerschap type 1 en is bijzonder. Hun zien 50 vrouwen per jaar met dit bijzondere geval en max 6 vrouwen blijven hier van over met een kindje met kloppend hartje.
Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het ergens kwijt! 😊
Vorige week had ik een post geplaatst dat het embryo zich verkeerd had ingenesteld.